عوامل کاهش دهنده تمایلات جنسی

در این مطلب با عوامل کاهش دهنده تمایلات جنسی آشنا شوید.

چه عواملی بر تمایلات جنسی اثر منفی می گذارند؟

تمایلات جنسی یکی از عوامل مهم در زندگی زناشویی محسوب می شود. در این میان عواملی در کاهش تمایلات جنسی موثر خواهد بود که در ادامه این مطلب از الودکتر به آن پرداخته شده است.

عوامل کاهنده تمایلات جنسی

استرس

بعضی از افراد وقتی به آنها استرس وارد می شود ، واکنش های متفاوتی نشان میدهند.یکی از این واکنش ها عدم تمایل به رابطه جنسی می باشد.استرس در محل کار، خانه یا در روابط می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد.. یادگیری نحوه اداره آن با یک راه سالم واقعا کمک می کند. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید و همچنین مشورت با یک مشاور یا دکتر نیز می تواند کمک کند.

 

مشکلات رابطه ای

مشکلاتی که در بین زوجین اتفاق می افتد نیز یکی از دلایل عدم علاقه به داشتن روابط جنسی می باشد.برای بهبود روابط جنسی ابتدا بهتر است روابط خودتان را با همسرتان بهبود ببخشید.

الکل

مصرف الکل ممکن است تمایلات رابطه داشتن را بلا ببرد. اما الکل بیش از حد می تواند بر عکس عمل کند.

کم خوابی

اگر احساس می کنید نسبت به قبل دچار بی میلی شده اید، شاید شما خواب کافی نداشته باشید. آیا خیلی دیر به رختخواب می روید یا در طول روز خواب کافی ندارید؟ آیا مشکل خواب دارید مثل سقوط، یا خوابیدن با بیماری هایی  مانند آپنه خواب؟ خستگی تمایلات جنسی را کاهش میدهد.بر روی عادات خواب خود کار کنید و اگر نتوانستید ، با پزشک صحبت کنید.

داروها

بعضی از داروها می توانند میل  جنسی را کم کنند. این موارد ، شامل برخی از این نوع داروها می شوند:

     داروهای ضد افسردگی

     داروهای فشار خون

     قرص های کنترل قند خون (برخی از مطالعات پیوند را نشان می دهند؛ برخی دیگر نمی توانند)

     شیمی درمانی

     داروهای ضد HIV

     فیناستراید

نداشتن احساس رضایت به اندام های خود

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر رابطه و تمایل جنسی شما اثر گذار باشد نحوه نگرش شما نسبت به اندامتان است.در صورتیکه از اندام خود راضی نباشید ،این نارضایتی در رابطه شما اثر منفی خواهد گذاشت.پس سعی کنید پیش از هرچیزی به بدن خود عشق بورزید. در صورت پذیرش بدن خود، خواهید دید که اوضاع چقدر تغییر خواهد کرد.

چاقی

چاقی مورد بعدی است که می تواند در این لیست قرار بگیرد.هنگامی که شما اضافه وزن دارید یا چاق هستید، میل جنسی شما نیز  کم رنگ خواهد شد. برای رفع این مشکل راه های زیادی وجود دارد.شما می توانید از پزشک تغذیه بخواهید برای شما رژیم مناسب ارائه دهد.همچنین از اندام خود در هر صورتی که هستید لذت ببرید.

مشکلات جسمی

مردان مبتلا به ED اختلال نعوظ  اغلب نگران این هستند که چگونه آنها قادر به انجام روابط جنسی خواهند بود. و همین  نگرانی می تواند میل آنها را از کاهش داده یا از  بین ببرد. . اختلال نعوظ  می تواند درمان شود، در این خصوص می توانید با یک پزشک صحبت نمایید.

کم بودن هورمون  T

هورمون “T”، تستوسترون، باعث تمایلات  جنسی می شود. با افزایش  سن مردان، سطح T آنها ممکن است کمی کاهش یابد. همه افراد با گذشت سن میل جنسی آنها دچار کاهش خواهد شد و این یک مساله طبیعی است. اما  شما میتوانید با مصرف مواد غذایی مناسب و ورزش این زمان را به تعویق بیندازید.

افسردگی

افسرده شدن می تواند لذت بردن از بسیاری از چیزها، از جمله رابطه جنسی را کاهش دهد.برای رفع این مشکل با پزشک مشورت نمایید…

یائسگی

برای بسیاری از زنان،میل جنسی در دوران یائسگی کاهش می یابد. این  موضوع تا حدودی در مورد علائمی مانند خشکی واژن و درد در هنگام رابطه جنسی است. اما این مساله در هر زن متفاوت است و می تواند این موضوع برای زنان یائسه نیز اتفاق نیفتد.

 

داشتن روابطی سرد

رابطه جنسی بدون  داشتن احساس می تواند تمایلات جنسی را کاهش داده و یا از بین ببرد. برای بهبود روابط خود سعی کنید در این مورد صحبت نمایید.داشتن پیوند عاطفی عمیق در این راستا می تواند به شما کمک به سزایی کند.حتی می توانید برای بهبود روابط عاطفی خود در هنگام انجام رابطه از روش هایی مانند ماساژ و عشقبازی اولیه استفاده نمایید.مطالعات در این زمینه می تواند به شما کمک کند..

منبع: الودکتر

نا توانی جنسی در زنان چگونه است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ