این مواد غذایی تمرکز و حافظه شما را تقویت می‌کند

mahdie.mohtashami
اگر می‌خواهید به صورت طبیعی تمرکز خود را بالا ببرید بهتر است که که راه‌های طبیعی و سالمی را انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین روش‌ها داشتن رژیم غذایی سالم است. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر شما را از چگونگی داشتن ذهنی با تمرکز آشنا کنیم.

این غذاها به شما کمک می‌کند تمرکز بالایی داشته باشید

جینسینگ، ماهی، توت یا کافئین؟

شما می‌توانید با انتخاب مواد غذایی مناسب به تمرکز خود کمک کنید. با انتخاب مواد غذایی مناسب می‌توانید باعث افزایش حافظه، بهبود عملکرد مغز خود شوید. اما آیا واقعا مناسب است؟ قابل انکار است که همراه با افزایش سن، بدن ما نیز پیرتر می‌شود. اما خبر خوب آنجاست که اگر شما غذاها و نوشیدنی های سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید، می‌توانید شانس خود را برای حفظ یک مغز سالم افزایش دهید.

کافئین می‌تواند هوشیاری شما را افزایش دهد

هیچ راه خارق العاده‌ای وجود ندارد که بتواند IQ شما را افزایش دهد اما برخی از مواد مانند کافئین می‌توانند به شما انرژی ببخشند و به شما کمک کنند تاتمرکز بیشتری داشته باشید. کافئین در قهوه، شکلات، نوشیدنی های انرژی و بعضی از داروها موجو می‌باشد. کافئین به شما کمک می‌کند تا هنگام بیدار شدن از خواب و مصرف کافئین سرحال‌تر و هوشیاری بیشتری داشته باشید، اما اثر آن به صورت موقت است. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند شما را عصبی و کلافه کند.

شکر می‌تواند هوشیاری را افزایش دهد

شکر منبع سوخت ترجیحی مغز شما است. منظور حبه قند نمی‌باشد بلکه منظور گلوکز است. مغز شما گلوکز را از مواد غذایی و کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنید تامین می‌کند. . به همین دلیل است که یک لیوان آب میوه می تواند باعث تقویت حافظه، تفکر و توانایی ذهنی در کوتاه مدت شود. با این حال این نکته را فراموش نکنید که مصرف زیاد مواد قندی می‌تواند به قلب شما آسیب وارد کند. در مصرف شکر و نقد دقت لازم را داشته باشید.

خوردن صبحانه برای مغز شما بسیار حیاتی است

آیا به دنبال فرصتی هستید تا صبحانه خود را حذف کنید؟ مطالعات نشان داده اند که خوردن صبحانه ممکن است حافظه کوتاه مدت و تمرکز را بهبود بخشد. دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند بهتر از افرادی که آن را حذف می‌کنند، عمل می‌کنند. مواد غذایی که بیشترین امیتاز در تحقیقات دارد فیبرها، مواد لبنی و میوه‌ها هستند. اما پرخوری نکنید، محققان بر این باورند که صبحانه‌هایی با کالری بالا مانع تمرکز می‌شوند.

ماهی غذای مغز است

پروتئینی که برای بهبود عملکرد مغز وجود دارد در ماهی کنجانده شده است. ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا3 است که برای سلامتی مغز ضروری هستند. این چربی‌های سالم قدرت بسیار شگفت انگیزی دارند باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و ریسک سکته مغزی می‌شوند. همچنین با افزایش سن، نقش مهمی در سالم نگه داشتن حافظه دارد. برای سلامت مغز و قلب، دو بار ماهی در هفته بخورید.

در رژیم روزانه خود آجیل و شکلات اضافه کنید

آجیل و دانه ها منبع خوبی از ویتامین  Eو آنتی اکسیدان‌ها هستند. شکلات تلخ دارای خواص آنتی اکسیدان قوی دیگر است و حاوی محرک های طبیعی مانند کافئین است که می تواند تمرکز را افزایش دهد. یک وعده در روز از آجیل و شکلات تلخ استفاده کنید و هرآنچه خاصیت لازم است را دریافت کنید با حداقل مصرف کالری، چربی و شکر.

آوکادو ودانه‌های غلاتی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

عملکرد همه ارگان‌ها در بدن بستگی به جریان خون داخل بدن دارد که این وابستگی در مغز وقلب بیشتر است. رژیم غذایی سرشار از غلات و میوه ها مانند آوکادو می تواند خطر بیماری قلبی و کلسترول بد را کاهش دهد. دانه‌های کامل مانند پاپ کورن و گندم کامل نیز فیبر رژیمی و ویتامین E را نیز در بر می‌گیرد. اگرچه آووکادو بسیار چرب است اما چربی مفید برای بدن است. چربی غیر مستقیم است که به جریان خون سالم در بدن شما کمک می‌کند. 

بلوبری یک میوه سوپرمغذی است

طبق تحقیقات صورت گرفته دانشمندان متوجه شده‌اند که بلوبری می‌تواند آسیب‌های مغزی ناشی از رادیکال آزاد را کاهش دهند و ممکن است بیماری‌هایی مانند زوال عقل که از کهولت سن نشات می‌گرد را کاهش دهد. مطالعات صورت گرفته بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که بلوبری عملکرد عضلانی موش‌های سالم را بهبود می‌بخشد و آن‌ها را به موش‌های بسیار جوان نزدیک می‌کند.

مزایای یک رژیم غذایی سالم

ممکن است یک واقعیت تلخ باشد اما اگر رژیم غذایی شما دارای کمبود مواد مغذی باشد می‌تواند توانایی شما برای تمرکز بیشتر را تحت تاثیر خود قرار دهد. یک وعده غذایی سنگین ممکن است باعث خستگی شما شود. برای اینکه از مغز خود بهره‌مندی کاملی داشته باشید: یک رژیم غذایی متعادل از انواع غذاهای سالم داشته باشید.

ویتامین، مواد معدنی و مکمل‌ها را مصرف کنیم؟

قفسه های فروشگاه با مکمل هایی که ادعا می کنند سلامتی را افزایش می دهند، باعث استرس افراد می‌شوند. مکم‌ها تنها برای افرادی مفید هستند که رژیم غذایی آن‌ها شامل مواد لازم برای جذب مواد مورد نیاز بدن خود نداشته باشند. بهتر است که برای مصرف انواع ویتامین‌ها و مکمل‌ها با پزشک خود در تماس باشید و مجوز لازم برای مصرف را بگیرید.

برای یک روز بزرگ آماده باشید

آیا می خواهید توانایی خود برای تمرکز داشتن هرچه بیشتر تقویت کنید؟ با یک وعده غذایی شامل آب میوه 100% خالص، یک وعده غذایی غلات دار با ماهی سالمون(آزاد) و یک فنجان قهوه آغاز کنید. کارشناسان علاوه بر صرف غذاهای مناسب راه‌کارهای زیر را پیشنهاد می‌کنند:

شب‌ها خوب بخوابید
آب کافی بنوشید
ورزش کنید تا یک ذهن قوی داشته باشید
یوگا و مراقبه کنید تا ذهنی آرام و ریلکس داشته باشید

 

6دلیل حواس پرتی و4راه تقویت تمرکز!

راه های افزایش تمرکز برای کنکوری ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ