هر از چند گاهی باید از شامپو استفاده کرد؟

اگر سلامت و زیبایی موهایتان برای شما مهم است،حتما ادامه این مطلب را بخوانید و ببینید که درست شامپو کردن موها چقدر در سلامت و زیبایی آنها اثرگذار است.

هرآنچه که باید از شامپو کردن بدانید

شامپو کردن زیاد یا کم!مساله این است! شاید شنیده باشید که شامپوی کمتر ،موی بهتر! بله،هرچه از شامپو کمتر استفاده شود موهای سالم تری خواهید داشت و این تفکر که اگر بیشتر موهایم را با شامپو بشویم، موهای سالم و تمیز تری خواهم داشت به شدت اشتباه است.در ادامه این مطلب از الودکتر به نکات مهمی که باید در مورد شامپو بدانید اشاره شده است.

شامپو

موهای ما چقدر به شامپو نیاز دارد؟

هیچ قانونی برای میزان مصرف شامپو وجود ندارد و تمام آن به نوع شامپو و موهای شما بستگی دارد. برای راهنمایی، نگاهی به نوع مو و انتخاب بهتر برای شامپو . میزان مصرف آن را در این مطلب به شما خواهیم گفت.
من همیشه گفته ام : خوب است که چند روز را  بدون شامپو صرف کنیم، آلبی وب، طراح حرفه ای مو و بنیانگذار Drybar می گوید. برای موهای معمولی از لحاظ روغن و وزن متوسط، گاهی اوقات به مشتریانم می گویم که تا زمانی که بدون شامپو می توان شست ،از آن استفاده نکنید.
چرا چنین چیزی پیشنهاد می شود؟ چون  شامپو اغلب ممکن است منجر به ریزش مو شود!

شامپو چگونه کار می کند

اول بدانیم، شامپو چه کار می کند؟

آنگلا لامگ استادیار پوست در شهر نیویورک می گوید: اگر شما این کار را بیش از حد انجام دهید،ممکن است موهای خود را خشک کنید، و آن را در معرض شکستگی قرار دهید.
لمون می گوید: مو روغن طبیعی به نام چربی پوست تولید  می کند. و شامپو  این چربی را جذب می کند البته در بیشتر موارد، این جذب به خوبی و طبیعی است – و قطعا برخی روغن ها در موهای شما باقی می مانند اما باید به انداره و درست اینکار انجام شود.
کارلنی گه معاون استاد پزشکی بالینی در دانشکده پزشکی دیوید گوفن در UCLA می گوید: “شامپوها  مانع محافظتی برای پوست و مو هستند.

چه کسی باید روانه شامپو کند؟

گه می گوید: فقط یک گروه کوچکی به طور روزانه به شامپو نیاز دارند.گروه هایی مانند افرادی که به شدت تمرین می کنند (و عرق می کنند) و یا کسی که در مکان بسیار مرطوب زندگی می کنند،این افراد به شستشوی روزانه نیاز دارد.او در ادامه صحبت هایش  توضیح می دهد: اگر پوست سر چربی داشته باشید، شستن روزانه لازم است. گاهی اوقات، افرادی که دارای پوست سر خشک هستند اما موی آنها دارای شوره است نیز به شسنشوی روزانه نیاز دارند و شستشوی روزانه می تواند در بهبود آن کمک کننده باشد.

چه کسانی می توانند چند روز را بدون شستشو بگذرانند؟

افرادی که دارای موهایی ضخیم و چربی سر کمتری هستند می توانند تا چند روز از شامپو استفاده نکنند.
گه می گوید: بعضی از مردم با موهای خشک یا موهای مجعد می توانند مدت زیادی را بدون هیچ مشکلی شستشو ندهند.

چقدر باید بشویید؟

برای افراد معمولی، هر روز یا هر 2 تا 3 روز بدون شستن معمولا خوب است.گه می گوید: اگر مو به طور چشمگیری چرب شده باشد، پوست سرخارش  بگیرد، یا پوسته پوسته شده باشد ،این ها نشانه آن است که وقت شامپو  و شستشوی مو است.

چه مدت برای نشستن طولانی است؟

وی در ادامه صحبت هایش می گوید شما ممکن است چندین روز نیاز به شستشو نداشته باشید اما بهتر است این مدت بیش از 14 روز نشود. و شما تا زمانی که دچار خارش،پوسته پوسته شدن پوست سر و اسکراب پوستی نشده اید این موضوع مشکلی نخواهد داشت.

چگونه می توان فاصله شستن را زیاد کرد؟

امروزه مواد بسیاری د رجهت ترمیم و بهبود و محافظت از مو وجود دارد.یکی از موارد پودر ها،یا شامپو های خشک هستند.این پودر ها چربی کف سر را جذب می کنند و همچنین باعث افزایش حجم مو می شوند.البته افزایش حجم مو به علت وجود پودر ها می باشد و دایمی نیست و با شستشو مو به حالت اولیه خود بازمیگردد.

برای استفاده از شامپوی خشک باید آن را با فاصله ای رعایت شده و نه از نزدیک به رشه و ساقه های نزدیک ریشه مو اسپری کنید.

شامپو خشک

استفاده از این شامپوها در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است و شستشوی موها را کمتر نموده که همین امر به رشد بیشتر موها و سلامت آن کمک کرده است.

با این وجود بعضی از افراد احساس می کنند به شستشوی زیادی برای موهایشان نیاز دارند.

لینچ می گوید: من هم زمانی که موهایی نازک و فر داشتم تصمیم گرفتم از شامپو کمتر استفاده نمایم.و سعی کردم در استفاده از شامپو قوانین جدید را برای خودم اجرا کنم در صورتی که فکر می کردم به شستشوی زیادی نیاز داند.اما حالا این نیاز کمتر شده و همانطور که فکر می کردم ،توانستم!

شامپو

حالا او یک بار در هفته شامپو می زند. لینچ می گوید: شامپو کمتر باعث بهبود کیفیت موهای من شده است، زیرا من با شستشو به آن  آسیب نرسانده یا آن را با شامپو کردن زیاد خشک نمیکنم.همچنین موجب صرفه جویی در هزینه های من شده است.

منبع:الودکتر

با شامپو خشک،بدون حمام موهای تمیزی داشته باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ