هزینه داروهای خاص برای بیماری های خاص

atoosamirzavandi
هزینه دارو ها برای بیماری های خاص بسیار بالاست اما می توان با پرس و جو کردن و آگاهی راهی برای خرید ارزان تر آن ها یافت.

این روزها کسی نیست که دارویی توسط پزشک برای او تجویز نشده باشد قیمت بعضی از این داروهای تجویزی بسیار گران می باشد و در بعضی مواد این قیمت ها حتی افزایش نیز می یابند. بیماری های خاص قطعا داروهای گران تری باید مصرف کنند که یا دارو موجود نیست و یا بیما شامل حال آن نمی شود که در این صورت شرایط را برای بیمار و خانواده او سخت تر می کند. در این مقاله به معرفیراهکارهایی برای خرید ارزان تر داروها می پردازیم.

تا هنوز سلامتی خود را به طور کامل از دست نداده اید به فکر ذخیره پول باید بود. برای شروع، پزشک و دکتر داروسازتان می تواند کمک کنند، منتهی اگر از آن ها بخواهید چون در غیر این صورت هرگز متوجه نخواهند شد.

رفتن به مراکز عمومی

این مراکز عمومی همان کارایی و خدمات مراکز خصوصی را دارند اما با هزینه کمتر.
رید رستموسن یکی از متخصصان مرکز بهداشت که 25 سال تجربه خدمات درمانی دارد معتقد است رفتن به مراکز عمومی و دولتی اولین گام برای ذخیره پول می باشد.
خرید داروها از این مراکز اگر موجود باشد بسیار راحت است و آن را در اختیار شما قرار خواهند داد.
جان مایگز، سخنگوی آکادمی پزشکان خانواده آمریکایی می گوید: به طور کلی استفاده از خدمات مراکز عمومی ارزان تر است اما گاهی استثنائاتی وجود دارد. اگر داروی تجویز شده حتی با نرخ دولتی باز هم گران است حتما از پزشکتان درموردداروی جایگزین بپرسید.

از بیمه خود استفاده کامل کنید

شما برای بیمه درمانی هزینه می کنید و ماهیانه مبالغی را می پردازید پس از آن استفاده کامل را ببرید. تمامی شرکت های بیمه لیستی از داروهایی که تحت بیمه آن ها قرار نمی گیرد را تهیه کرده اند. ایرادی ندارد از آن ها بخواهید تا به شما کمک کنند و لیست را در اختیارتان قرار دهند. تهیه آن لیست و در اختیار مشتری قرار دادن، کار سختی نیست.
و اگر به داروخانه مراجعه کردید و قیمت داروی مورد نیاز گران بود به مرکز بیمه خود زنگ بزنید آن ها را در جریان بگذارید و بپرسید که آیا هزینه آن را تقبل می کنند یا این که داروی مشابهی که تحت بیمه آن ها باشد وجود دارد؟
می توانید دوز داروها کمتر کنید تا بیمه شامل حال آن ها شود. محمد جلال سخنگوی انجمن دارو سازان آمریکایی می گوید: برخی از شرکت های بیمه بر اساس مقدار دوز دارو آن را تحت بیمه قرار می دهند اگر دوز را کاهش دهید بیمه شامل آن می شود مثلا به جای 30 قرص، 15 قرص درخواست کنید. اما قبل از آن باید با پزشک معالج مشورت شود زیرا برخی از دارو ها باید با همان دوز گفته شده مصرف شوند.

درخواست کمک کنید

دکتر مگی می گوید: اکثر مواقع ما از قیمت دارو ها بی اطلاع هستیم. پس بهتر است دکتر خود را در جریان قرار دهید و بگویید که پرداخت هزینه داروها برای شما مشکل است. ممکن است دکتر بتواند مکان هایی که داروها را با قیمت کمتر عرضه می کنند را به شما معرفی کنند.
از طریق نرم افزار ها یا اپلیکیشن ها مدام داروخانه ها را چک کنید شاید داروی خاصی را برای مدتی مشخص با قیمت کم بفروشند.
داروخانه ها بعضی از شرکت های دارویی که درحال تبلیغ هستند را می شناسند پس می توانند شما را به آن ها معرفی کنند تا دارو را ارزان تر از آن جا تهیه کنید. این اطلاعات را پزشک شما نمی داند.

قیمت ها را با هم مقایسه کنید

قیمت دارو ها در داروخانه های مختلف متفاوت است. اما تکنولوژی این کار را برای شما آسان کرده. استفاده از اپلیکیشن ها برای این که قیمت دارو در داروخانه های مختلف را بیابید، بسیار راحت می باشد. این کار این امکان را به شما می دهد تا بدانید کدام داروخانه داروی شما را با قیمت ارزان تری ارائه می دهد.
اگر داروهای خود را به صورت آنلاین خریداری می کنید حتما از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. حتما نشانی سایت اینترنتی، یا آدرس شرکت داروسازی بر روی آن درج شده باشد.

اطلاع از برنامه کمک به بیماران

برخی از شرکت های دارویی بهبیماران خاصی که توانایی خرید دارو را ندارند کمک می کنند. اطلاع از این برنامه ها باعث می شود بتوانید حتی گاهی

داروی مجانی دریافت کنید.

برای برخورداری از این کمک ها باید واجد شرایط باشید و هر شرکت معیار و استانداردهای خاص خود را دارد. می توانید یادداشت یا ایمیلی برای شرکت های داروسازی بفرستید و درخواست کمک کنید.

هرگز داروهای خود را قطع نکنید

هرگز و به هیچ قیمتی مصرف دارو های خود را متوقف نکنید. طبق آمار ها 12% افراد بالغ در آمریکا داروهای خود را برای این که بتوانند پولی ذخیره کنند بدون مشورت با پزشک قطع می کنند. این کار باعث می شود که اثر بخشی داروها از بین برد و بسیار واضح است که سلامتی را به خطر می اندازد. علاوه بر این باعث هدر رفتن پول و درمان های قبلی نیز می گردد.
منبع الو دکتر

پوشش بیمه ای داروهای گران قیمت چگونه خواهد بود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ