چرا همیشه احساس سرما می کنید؟

toranj
در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چرا همیشه احساس سرما دارید حتی در روزهای گرم.

به گزارش الودکتر: گاهی بدون هیچ دلیل احساس سرما می کنیم. باید به علائم سرما بیشتر توجه کنیم تا بتوانیم جلوی آن را با تغییر روش زندگی و یا با مراجعه به پزشک ان را برطرف کنیم که در ادامه دلایلی که باعث حس سرما در شما می شود را لیست کرده ایم.

کم خونی

اینکه همیشه حس سرما دارید باعث تعجبتان است؟ خوب باید گفت که یکی از شایع ترین دلایل آن کمبود گلبول قرمز است یا به عباریتی کم خون هستید. این باعث می شود که شما همیشه خسته، ضعیف باشید و دارای سرگیجه نیز باشید.معمولا سرما را در این موارد در دست و پاهای خود احساس می کنید که بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا با تغییر رژیم غذایی و اضافه کردن مکمل به مواد غذاییتان درمان شوید.

کم کاری تیروئید

غده تیروئید در گردن شما به اندازه کافی برخی هورمون ها را تولید نمی کند که باعث می شود شما بیش از حد احساس سرما داشته باشید. همچنین ممکن است احساس درد در مفاصل، خشکی پوست، افزایش وزن را نیز داشته باشید که هر کدام از این علائم می تواند چندین سال طول بکشد. پزشک شما درحقیقت با تجویز داروها هورمون هایی را که در بدن ترشح نمیشود را به بدن شما می رساند.

پدیده رینود

اگر شما دچار این عارضه باشید رگ های خونی در دستانتان به درجه حرارت سرد و یا استرس واکنش نشان می دهند و معمولا طی چند دقیقه تا ساعت طول می کشد که در نوک انگشتانتان دیگر خونی وجود نداشته باشد. گاها سرمای نوک انگشتان خفیف است اما گاهش نیز تغییر رنگ در انها دیده می شود که می تواند باعث آسیب رساندن شود. پزشک می تواند این صدمات را کاهش دهد و از آسیب رسیدن به بافت جلوگیری کند و یا در موارد حاد جراحی را پیشنهاد می دهد.

بیماری های کلیوی

دیابت و فشار خو نبالا معمولا باعث بیماری های کلیوی می شود که کارکرد ضعیف کلیه بسیار خطرناک است زیرا به این معناست که تصفیه خون به خوبی صورت نمی گیرد که می تواند دمای بدن شما را کاهش دهد. حتی می تواند در یک محیط گرم نیز حس سرما را به شما منتقل کند. پس یکی از دلایل حس عجیب سرما می تواند کارکرد ضعیف کلیه و در نتیجه بیماری کلیوی باشد که بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید.

دیابت نوع 2

اگر بیماری نوع 2 را دارید ممکن است از مشکل گردش خون و بیماری کلیوی رنج ببرید که این خود باعث احساس سرما در شما می شود. کنترل قند خون و تغییر روش زندگی می تواند بسیار کمک کننده باشد برای کسانی که از این بیماری رنج می برند.

بیماری عروق محیطی

این بیماری باعث می شود که پلاک ها رگ های عروقی شما را ضعیف می کنند و خون کافی به پاهای شما نمی رسد.  ممکن است یکی از پاها سردتر از دیگری باشد که مخصوصا در آن درد بیشتری نیز احساس خواهید کرد، بی حس و ضعیف تر می شود و با بروز این علائم حتما باید به پزشک مراجعه کنید. گاهی ممک ناست با تغییر در رژیم غذایی و ورزش بتوانید به این بیماری کمک کنید و برآن غلبه کنید اما گاهی هم پزشک مجبور است داروهای محتلفی تجویز کند و یا روش های جراحی را برای درمان تجویز کند.

بی اشتهایی عصبی

این یک نوع اختلال خوردن است. به این صورت که وقتی اعصاب شما تحت فشار قرار میگیرد اشتهایی برای خودن ندارید و همینطور وزن خود را از دست می دهید که می تواند بسیار خطرناک باشد. با کمبود چربی در بدن، شما احساس سرما خواهید کرد و این وضعیت باید به پزشک گزارش شود.

آنفولانزا

آنفولانزا نیز یکی دیگر از دلایلی است که می تواند در شما ایجاد حس سردی کند. از جمله علایم آنفولانزا تب و لرز همرا با درد عصلانی و سرفه و ضعف می باشد که بهتر است به پزشک مراجعه کنید از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید.

نوروپاتی محیطی

اگر در پاهای خود احساس سرما می کنید اما هنگامی که پاهایتان را لمس می کنید هیچ سرمایی را حس نمی کنید این می تواند نشانه ای از این بیماری باشد. اغلب از انگشتان پا شروع می شود و کم کم در پا حرکت می کند. معمولا این بیماری زمانی اتفاق می افتد که اعصاب شما تحت فشار باشد. همچنین ممکن است به دلیل عفونت، بیماری کبدی و یا بیماری های کلیوی نیز این بیماری به سراغتان بیاید.  و یا حتی زمانی که به مقدار کافی از ویتامین ها و مواد معدنی بهره ای نمی برید. پزشک متخصص می تواند علت را بررسی کند.

به مقدار کافی ویتامین B12دریافت نمیکنید

کمبود ویتامین B12 می تواند باعث احساس سرما شود. شما می توانید این ویتامین را در تخم مرغ، ماهی و مرغ بیابید. برخی از غلات و سایر غذاها نیز غنی از این ویتامین هستند. به یاد داشته باشید که شاید حتی با مصرف غذاهای غنی از این ویتامین نیز باز هم به مقدار کافی دریافت نکنید و نیاز به مکمل هی آن داشته باشید که در این موارد تشخیص با پزشک است. چون برخی افراد با مصرف دیگر داروها ممکن است در جذب این ویتامین مشکل داشته باشند.

 منبع: الودکتر

چرا شما همیشه احساس سرما می کنید؟ – الو دکتر
دلایل خطرناکی که باعث می شوند همیشه احساس سرما کنید! – الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ