راز خوش‌اندام بودن ایتالیایی‌ها چیست؟

mahdie.mohtashami
آیا می‌دانید چرا ایتالیایی ها بسیار خوش اندام هستند؟ در صورتی که آمریکایی ها غذاهای ایتالیایی می‌خورند اما به خوش اندامی آن‌ها نیستند. در این مقاله با یکدیگر در مورد راز خوش‌اندامی آمریکایی‌ها صحبت می‌کنیم.

رازهای رژیم غذایی مردم ایتالیا

چگونه مردم ایتالیا در سرزمین پیتزا و ماکارونی موفق به خوش اندام شدن هستند؟

همه ما در مورد چگونگی رژیم غذایی و شیوه زندگی فرانسوی برای محافظت از زنان فرانسوی (و مردان) از اپیدمی چاقی شنیده ایم. اما درمورد دیگر کشورهای مدیترانه ای مانند ایتالیا که با وجود فراوانی از ماکارونی و دیگر غذاهای جذاب تمام افراد دارای هیکلی مناسب هستند چیزی می‌دانید؟ آیا در رژیم غذایی ایتالیایی اسراری وجود دارد که بتوانیم از آن‌ها یاد بگیریم؟

مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی مدیترانه ای دارای مزایایی برای سلامتی است، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان برای داشتن زندگی طولانی‌تر است. تمام غذاهای ایتالیایی مورد علاقه آمریکایی‌ها مانند پنیر پیتزا، پاستا و … غذاهای سالمی نیستند.

در یک سفر به ایتالیا تصمیم گرفتیم تا بدانیم اسرار رژیمی ایتالیایی ها چگونه است. سفر از شمال ایتالیا در منطقه توسکان آغاز شد و تا 12 روز بعد به جنوب در ساحل آمالفیا پایان یافت.  ماموریت ما لذت بردن از سفر و کشف این حقیقت که چگونه ایتالیایی‌ها با لذت بردن از غذاهای خود همچنان وزنی مناسب دارند.

راز شماره 1 رژیم غذایی ایتالیایی: تفریحانه غذا خوردن

به سرعت معلوم شد که ایتالیایی‌ها مانند دیگر کشورهای مدیترانه‌ای می دانند که چگونه واقعا از تجربه غذا خوردن لذت ببرند. آنها بیش از یک ساعت برای ناهار و یا شام و خوردن قهوه خود زمان می‌گذارنند و از این زمان لذت می‌برند. با این حال، نشستن طولانی مدت پشت میز باعث نمی‌شود که منجر به زیاد خوردن و نوشیدن شود. قبل یا بعد از شام با یکدیگر پیاده‌روی می‌کنند و لذت می‌برند.

همچنین مشخص شد آنچه که درمنو غذایی ایتالیایی‌ها موجود است با آنچه که در منو آمریکایی ایتالیایی موجود است با یکدیگر تفاوت دارند. ایتالیایی ها از رژیمی غنی از میوه ها، سبزیجات، لوبیا، ماهی، مرغ، روغن زیتون، گوجه فرنگی، غلات کامل، لبنیات و شراب قرمز لذت می برند و گوشت قرمز بسیار کم می خورند.

به طور معمول، ایتالیایی ها روز را با یک صبحانه نسبتا کوچک از قهوه با شیر (به جای کرم) به همراه غلات یا بیسکویت کوچک شروع می کنند. وعده ناهار هر خانواده با خانواده دیگر متفاوت است اما به طور معمول شامل ساندویچ یا سالاد است به عنوان پیش غذا و یک قطعه کوچک ماهی یا مرغ و سبزیجات برای وعده ناهار می‌باشد.

میان وعده بچه‌ها معمولا شامل ماست یا میوه می‌باشد. کیک، بیسکویت یا آب‌نبات و شکلات جز میان وعده بچه‌ها نیست. بزرگسالان نیز اغلب قهوه یا کاپوچینو را با شیر می‌نوشند نه با خامه‌های چرب!

شام یک وعده غذایی اصلی است. اما دیر موقع آن را سرور نمی‌کنند به دلیل اینکه هضم آن سخت می‌شود. شام معمولا شامل پاستا با سس گوجه‌فرنگی یا سبزیجات است، همراه با بخش کوچکی از ماهی یا گوشت و سبزیجات. به همراه میوه‌ای برای دسر غذاهای موجود برای شام است. در قسمت نوشیدنی معمولا آب معدنی به همراه یک لیوان شراب قرمز سرو می‌شود. مقدار مواد غذایی گقته شده خیلی کوچکتر و کمتر از مقدار سرو شده در آمریکا می‌باشد.

راز شماره 2 رژیم غذایی ایتالیایی

زمانی که احساس سیری می‌کنید از غذا خوردن دست بکشید. یک پزشک رومی می‌گوید ایتالیایی ها نگران کالری نیستند زیرا زمانی که احساس سیری می‌کنند غذا خوردن خود را تمام می‌کنند. او می‌گوید: ما با معده‌یمان غذا می‌خوریم نه با مغزمان! زمانی که ما تفریحانه غذا می‌خوریم سیگنالی دریافت می‎کنیم که به سیری رسیده‌ایم به همین دلیل در ادامه از قهوه و نوشیدنی‌های دیگر لذت می‌بریم.

همچنین این پزشک می‌گوید: ایتالیایی‌ها یک سبک زندگی فعال دارند. بسیار در حال دوچرخه سواری و پیاده‌روی هستند. همچنین رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند که شامل مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات، چند بار در هفته ماهی، گوشت گاو یا مرغ، دانه های کامل، روغن زیتون و شراب قرمز می‌باشد. همه این موارد به ایتالیایی‌ها کمک می‌کند تا از زندگی طولانی خود لذت ببرند. تفاوت رژیم غذایی ایتالیایی و آمریکایی در این است ما مقدار کمی پروتئین مصرف می‌کنند، بعد از شام وعده غذایی دیگری مصرف نمی‌کنند، روبروی تلویزیون و کامپیوتر غذا نمی‌خورند و غذاهای پرکالری مصرف نمی‌کنند.

علاوه بر این ایتالیایی ها دندان‌های خود را با میوه‌ها شیرین می‌کنند بجای استفاده از دسرهای پرکالری. همچنین در جنوب ایتالیا فراوانی لیمو زیاد است لیموناد و ژلاتو لیمو به عنوان دسر بسیار پر طرفدار است.

 

راز شماره 3 رژیم غذایی ایتالیایی: لذت بردن از مواد ساده و تازه

یک رژیم به نام توسان در ایتالیا وجو دارد که شامل لوبیا می‌شود. این ماده غذایی شامل مقدار زیادی فیبر است و غنی در مقدار پروتئین است و می‌تواند مدت زمان زیادی شما را سیر نگه دارد با کمترین مقدار کالری‌ای که دارد. همچنین سرکه بالزامیک یکی دیگر از محصولات بسیار معطر و بسیار کم کالری و لذیذ ایتالیایی است که به صورت رایگان برای برای طعم دهی به غذا و سالادها در رستوران‌های ایتالیا سرو می‌شود.

آیا رژیم غذایی مدیترانه ای محافظ بیماری های قلبی است؟

راه های آب کردن چربی ران و پهلو با رژیم مدیترانه ای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ