16 غذای سالم برای بدن که هر روز باید خورده شوند!

انواع میوه و سبزیجات وجود دارند که در برنامه ی روزانه ی هر فردی باید وجود داشته باشند. از بین تمامی این مواد غذایی 16 غذای سالم برای بدن که هر روز باید خورده شوند را برایتان معرفی کرده ایم.

در میان خوراکی ها بعضی از خوراکی ها ازارزش غذایی بالایی برخوردار هستند و مصرف آن ها برای سلامتی بدن بسیار مفید است.در ادامه این مطلب از الودکتر به  16 مورد از این موارد اشاره شده است که خوردن آنها به سلامتی بدن کمک به سزایی می کند.

16 غذای سالم برای بدن که هر روز باید خورده شوند!

زردآلو

این میوه یک راه حل قدیمی برای تقویت بدن است. این میوه مملو از مواد مغذی به نام آنتی اکسیدان ها است.

قارچ های دکمه ای

این قارچ ها سرشار از سلنیوم معدنی و ویتامین های B، ریبوفلاوین و نیاسین هستند. ریبوفلاوین و نیاسین برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم نقش دارند.

بلوبری

رنگ تیره آن نشان می دهد که مقدار زیادی مواد مغذی به نام آنتوسیانین در آن موجود است به همین علت برایتقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید خواهد بود.

هیچ تحقیقاتی وجود ندارد که نشان دهد بلوبری برای هر شرایط خاصی مناسب است. اما به طور کلی، آنتی اکسیدان ها از مواد غذایی بخش مهمی از زندگی سالم هستند.

صدف

به نظر می رسد طبق بعضی از تحقیقات ،صدف ها قدرت های مبارزه با ویروس را دارند. همچنین به سیستم ایمنی بدن در ارتباط با وظایفی مانند بهبود  زخم ها کمک می کند.

هندوانه

هندوانه ، نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه مقدار زیادی آنتی اکسیدان به نام گلوتاتیون نیز در آن وجود دارد. گلوتاتیون، سیستم ایمنی را تقویت می کند تا بتواند با عفونت مبارزه کند.

گیاه گندم

این  قسمت، بخشی از دانه گندم است که گیاه گندم نوزاد را تغذیه می کند و غنی از مواد مغذی است. این قسمت از گندم، یک راه عالی برای دریافت روی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های B است.

جوانه گندم ترکیبی خوب از فیبر، پروتئین و برخی چربی سالم را ارائه می دهد. 

ماست کم چرب

پروبیوتیک هایی که در ماست و دیگر محصولات تخمیر شده یافت می شوند، ممکن است شدت سرماخوردگی را کاهش دهند.

همچنین برای بهبود ویتامینD  در بدن نیز کاربرد دارد.

اسفناج

در اسفناج  ،این غذای فوق العاده  مقدار زیادی مواد مغذی پیدا خواهید کرد. یکی از آنها فولات است که در بدن شما سلول های جدید و DNA را ترمیم می کند. همچنین دارای فیبر، آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C نیز می باشد. خوردن اسفناج خام یا کمی پخته شده بیشتر توصیه می شود.

چای

به راحتی میتوانیداز بین انواع چای ها، سفید، سبز یا سیاه را انتخاب کنید. هر یک از پلی فنل ها و فلاونوئیدها از مبارزه با بیماری ها موثر میباشد.

سیب زمینی شیرین

دقیقا همانند هویج، سیب زمینی شیرین بتا کاروتن دارد که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود و موجب آسیب رساندن به رادیکال های آزاد می شود. مصرف سیب زمینی شیرین، کمک می کند تا سیستم ایمنی را تقویت کند و حتی ممکن است روند پیری را بهبود بخشد.

کلم بروکلی

امروزه می توانید کلم بروکلی را به آسانی در فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید. کلم بروکلی، پایه ایمنی بدن را تقویت می کند. از کلم بروکلی، مقدار زیادی مواد مغذی دریافت خواهید کرد که بدن شما را از آسیب ها ،محافظت می کند.

سیر

سیر خام می تواند به ضعف توانایی مبارزه با باکتری، ویروس ها و قارچ ها کمک کند تا عفونت های پوستی را از بین ببرد

میسو

این چاشنی سنتی ژاپنی که از سویا تهیه شده است، معمولا به عنوان یک خمیر سالت مصرف می شود. می توانید آن را با سوپ مصرف نمایید، همچنین می توانید آن را به سس اضافه کنید. این پروبیوتیک ها، می توانند به مبارزه با اسهال عفونی و همچنین انواع دیگر عفونت ها، کمک کنند

سوپ مرغ

سوپ مرغ خانگی واقعا می تواند نشانه های بیماری  شما را کاهش دهد به شما کمک کند زودتر به سلامتی خود برسید. علاوه بر این، یک ماده شیمیایی در آن وجود دارد که کارنوزین نامیده می شود که بدن شما را از ویروس آنفولانزا محافظت می کند.

آب انار

مصری های باستانی از این میوه های رنگارنگ برای درمان عفونت ها استفاده میکردند. این  میوه به بدن شما کمک می کند تا با باکتری ها و انواع مختلف ویروس ها، از جمله آنفولانزا مبارزه کند.

زنجبیل

میتوانید زنجبیل را در چای یا غذا مصرف نمایید.زتجبیل، می تواند حالت تهوع و استفراغ را کاهش دهد. این ریشه نیز منبع فوق العاده آنتی اکسیدان ها است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ