راه های مراقبت شبانه از پوست

toranj
برای مراقبت های شبانه از پوست صورت،پوست دست و پا مقاله زیر را که از زبان یک متخصص پوست است بخوانید.

به گزارش الودکتر: بعد از یک روز طولانی که روی صورت خود آرایش داشته اید و آلودگی هوا و چربی روی آن را در آخر شب پاک کرده ایدحالا پوستتان نیاز به مراقبت های شبانه دارد. حتی اگر خسته هستید ارزش دارد که چند دقیقه از وقت خود را برای مراقبت شبانه از پوست خود قرار دهید. در ادامه با سخنان متخصص پوست Lisa Ginn اطلاعات بیشتری خواهید یافت.

هر شب صورت خود را بشویید

هرگز و هرگز تا زمانی که آرایش صورت خود را پاک نکرده اید به رخت خواب نروید. این آرایش در شب باعث می شود به تمام پوست شما نفوذ کند و باعث شکسته شدن و ناراحتی پوست شما می شود که از زیبایی شما کم خواهد کرد.

Lisa Ginn توصیه می کند که از یک روغن نیز برای پاک کردن آرایش خود نیز می توانید استفاده کنید و حتی بدون رطوبت هم می توانید ریمل را پاک کنید. از پد پنبه ای برای پاک کردن آرایش روی صورت خود استفاده کنید تا به پوستتان آسیب کمتری برسد. دقت کنید که باید براساس نوع پوست خود ان را شستشو دهید و این کار در هر زمانی از شبانه‌روز می‌تواند انجام شود. بنابراین صبح، ظهر یا شب با توجه به نوع پوست باید نسبت به پاکسازی و شست‌وشوی آن اقدام کنید، اما حتما شب‌ها و پیش از خواب باید با استفاده از محصولات پاک‌کننده، آرایش و آلودگی‌ها را از صورت پاک کنید. براساس نوع پوست‌تان باید آن را شست‌وشو دهید و این کار در هر زمانی از شبانه‌روز می‌تواند انجام شود. بنابراین صبح، ظهر یا شب با توجه به نوع پوست باید نسبت به پاکسازی و شست‌وشوی آن اقدام کنید، اما حتما شب‌ها و پیش از خواب باید با استفاده از محصولات پاک‌کننده، آرایش و آلودگی‌ها را از صورت پاک کنید اما باید از پاک کننده های مناسب نوع پوست خود استفاده کنید تا بطور کامل آلودگی ها را از روی پوست خود بردارید.

کلاژن پوستتان را با ویتامین Aتقویت کنید

همانطور که پیر می شوید کلاژن پوست کم می شود و این باعث می شود که پوست شما شل شود. جین می گوید: اگر هیچ وقت نگذارید که کلاژن متوقف شود هیچ وقت هم پوست شما دچار شلی و پیری نمی شود و پوست شما زیبا باقی خواهد ماند. برای کمک به تجریک تولید کلاژن در پوست که باعث کاهش خطوط پیری در صورت می وشد جین پیشنهاد می دهد که در هر وعده از ویتامین A استفاده کنید. ریتنوئید ها می توانند به حذف لکه های قهوه ای شما کمک کنند. اگر از محصولات ویتامین A استفاده نمی کنید، می توانید قبل از خواب محصولات حاوی آنتی اکسیدان را برای پیشگیری از اثر رادیکال های آزاد به پوست تان بزنید. رادیکال های آزاد در طول روز به احتمال زیادی با پوست در تماس خواهند بود. به همین دلیل بهترین موقع برای از بین بردن آثار سوءشان شب هنگام است.

از کرم دور چشم استفاده کنید

پوست اطراف چشم شما با افزایش سن ضخیم تر می شود که به مرور باعث ایجاد خطوطی روی آن می شود پس بهتر است در مراقبت های شبانه از پوستتان از کرم دور چشم حتما استفاده کنید. کرم دور چشم با داشتن ویتامین های K,A,C , E به کمرنگ شدن سیاهی دور چشم نیز کمک می کند.

هر بار سمت خواب خود را تغییر دهید

جین می گوید در بسیار ی از افراد مراجعه کننده دیده که یک سمت صورتشان دارای چین و چروک بیشتری است که این به دلیل ان است که بیشتر به یک سمت صورت خود می خوابند. پس حتما سعی کنید سمت خوابیدن خود را تغییر دهید تا از هزینه های بعدی نیز بکاهید.

شاد باشید

جین می گوید: همیشه باید احساس خوبی داشته باشید و بخندید. وقت خود را فقط برای لذت بردن از زندگی بگذارید. مثلا کتاب بخوانید، منظره ای زیبا ببینید تا حس خوش آیندی به شما منتقل شود حتی با یک قطعه شکلات هم می توان شاد شد و حس خوبی داشت. شاد بودن به زندگی شما و پوست شما کمک شایانی می کند. پس همیشه شاد باشید.

مراقبت های شبانه از پوست پا

حتما چند بار در هفته از لوسیون های پا که حاوی 12% اسید لاکتیک است استفاده کنید تا از خشکی پوستتان بکاهد. این لوسیون ها حاوی گلیسیرین و یا کره های مناسبی هستند که برای نرم شدن پوست پا بسیار کمک می کنند. سپس بعد از مالش پاها یک جوراب بپوشید. این کار را هر شب در مجموعه مراقبت های شبانه از پوست انجام ندهید چون محیط مرطوب زیر جوراب مکان مناسبی برای رشد قارچ ها می باشد.

مراقبت های شبانه از پوست دست

در طول روز ممکن است استفاده از کرم دست برایتان خوش آیند نباشد چون برخی از چرب شدن پوستشان در حین انجام کارها خوششان نمی آید و یا اصلا باعث سختی انجام کارها می شود. بنابراین بهتر است شب هنگام از کرم های دست استفاده کنید.

 منبع: الودکتر

این راهکار شبانه برای برای جلوگیری از پیری پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ