7 تمرین ورزشی پرخطر در باشگاه ها

atoosamirzavandi
برای در امان ماندن از آسیب های ناشی از استفاده نادرست دستگاه ها، چگونگی استفاده از آن ها را ابتدا بیاموزید.

شاید افراد زیادی را دیده ای که مدت ها به باشگاه می روند و هیچ نتیجه ای نمی گیرند! چه کسی زمان خودش را برای تمرینات بی اثر و پر خطر هدر می دهد؟ اگر نمی خواهید جز این دسته از افراد باشید، پس این 7 حرکت خطرناک که هیچ سودی برای شما ندارد و شاید حتی باعث آسیب دیدگی شود را کنار بگذارید.  

1-لات (Lat) کشیدن از پشت سر

تنها افرادی که دارای مفاصل متحرک خوبی در ناحیه شانه هستند، می توانند نسبتا این ورزش را به طور صحیح انجام دهند. انجام اشتباه این حرکت می تواند مشکلات متعددی از جمله درد و ضربه به شانه، پارگی عضله سرشانه شود. و اگر وزنه تا نزدیکی گردن پایین کشیده شود می تواند به مهره های گردن آسیب واردکند.
حرکت صحیح لات (Lat)
دستگاه را برای چند درجه به عقب یعنی سمت خودتان بکشید و دستهایتان را از عرض شانه ها بیشتر باز کنید و دسته را در راستای بدن خود تا پایین بکشید، شانه ها را با هم بالا و پایین ببرید. برای ایجاد ثبات و تعادل در بدن از شکم خود استفاده کنید و از چرخش دسته به بالا یا پایین خودداری کنید. لات کشیدن بر روی عضلات و ماهیچه های پایین و بالای پشت تاثیر می گذارد.

2-پرس از پشت سر

حرکت شانه ها برای بالا یا پایین بردن وزنه از پشت سر می تواند همان مشکلات لات کشیدن از پشت را ایجاد کند.
حرکت صحیح پرس
هرگاه حرکت پرس را انجام می دهید وزنه را جلوی سر خود گرفته و آهسته به سمت بالای سر ببرید. همچنین می توانید این حرکات را انجام دهید: صاف جلوی یک محافظ کننده پشت (تکیه گاه صندلی) بنشینید و انحنای طبیعی ستون فقرات خود را حفظ کنید و شروع به انجام پرس کنید.

3-بالا بردن میله

بالا بردن سریع میله چه با وزنه و چه بدون آن تا زیر چانه، اعصاب ناحیه شانه را فشرده می کند.
دمبل زدن به صورت متناوب
به جای حرکت میله، برای تقویت شانه های خود دمبل را به سمت پایین نگه دارید و دست ها را از بدن جدا کنید و دست خود را کاملا صاف نکنید کمی خمیده باشد.

4-پرس پاها با خم کردن زانوها

بالا و پایین هل دادن متناوب صفحه ای که حاوی وزنه می باشد برای پرس پاها مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین حرکتی است که مفصل های بیشتری را درگیر می کند. با این حال اگر حین انجام حرکت احساس درد کردید از ادامه دادن انصراف دهید.
حرکت صحیح تر
اگر قصد انجام پرس پاها را دارید، دستان خود را حرکت ندهید و با گرفتن دستگیره کنار صندلی بی حرکت باشید. تا هر جا که می توانید با زانوی خود شروع به بلند کردن وزنه کنید و آن را به سمت بالا هل بدهید اما اگر احساس درد داشتید متوقف کنید. این بهترین حرکت است زیرا مفاصل بیشتری شروع به کار می کنند.

5-اسکات با دستگاه

اسکات با استفاده از دستگاه باعث می شود که فشار زیادی به بدن وارد شود و بسیار پر خطر است. افزون بر آن  افراد پاهای خود را وقتی که دستگاه شروع به کار می کند، جلوتر از بدن شان قرار می دهند و این حرکت اشتباهی است.
حرکت صحیح
نیازی به استفاده از وزنه نیست برای اسکات زدن. اما اگر تمایل به استفاده از وزنه دارید، استفاده از آن حرکت را سخت تر خواهد کرد. روی پاهای خود بایستید و میله را بر روی شانه ها قرار دهید، آهسته بدن خود به سمت پایین ببرید دقت کنید که پشت باید صاف باشد. طوری به سمت پایین حرکت کنید که انگار می خواهید بر روی صندلی بنشینید. سعی کنید که تمام وزن خود را روی پشت پاها بگذارید. و به آهستگی دوباره در حالت ایستاده قرار بگیرید.

6-حالت اشتباه استفاده از دستگاه cardio

عدم استفاده از دستگیره ها و قرار دادن آرنج بر روی دستگاه باعث می شود هماهنگی بدن از بین برود، مهره ها و ستون فقرات، شانه ها و آرنج نیز آسیب ببینند.
بهترین حالت استفاده از دستگاه cardio
شیب دستگاه را به قدری زیاد نکنید که مجبور باشید با دستگاه بچسبد. دستگاه را طوری تنظیم کنید که به طور طبیعی گام بردارید. برای ایجاد چالش بیشتر یک دست را ثابت و دست دیگر را حرکت دهید و بعد تعویض کنید. راه رفتن روی ترد میل بدون نیاز به نگه دارنده به تقویت مقاومت بدن کمک می کند.

7- تمرین برای از بین بردن چربی در یک نقطه خاص

افرادی کهتمریناتی برای از بین بردن چربی در ناحیه مشخصی از بدن مثل ران، معده و بازو انجام می دهند در اشتباه هستند. اگر چه این تمرینات باعث می شود عضلات آن ناحیه را قوی کنند اما اگر هدفتان هنوز از بین بردن لایه های اضافی چربی است، این روش به نظر درست نیست. شما نمی توانید تنها چربی یک ناحیه از بدن را از بین ببرید.
منبع الودکتر
4 حرکت اشتباه ورزشی که باعث بدتر شدن سیاتیک می شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ