غذاهای مرگبار برای گربه ها که فکرش را هم نمی کردید/قسمت دوم

اگر گربه ها برای شما مهم هستند ،حتما ادامه این مطلب را بخوانید تا بدانید چه غذاهایی می تواند برای گربه ها به شدت خطرآفرین باشد.

خوردنی های ممنوع برای گربه ها

همانطور که در بخش اول گفته شد ،نگه داری از گربه ها و غذا دادن به آن ها نیاز به توجهاتی دارد.گربه ها نیز مانند سایرین دارای ممنوعیت هایی برای خوردن مواد خوراکی هستند.در ادامه این مطلب از الو دکتر به بخش دوم خوردنی های ممنوعه برای گربه ها پرداخته شده است.

 غذاهایی که گربه ها نباید بخورند

شکلات

شکلات می تواند برای گربه ها کشنده باشد. گرچه اکثر گربه ها آن را به تنهایی نمی خورند،اما گاهی بعضی از افراد می خواهند از هرچیزی که می خورند به گربه ها هم بدهند که شکلات هم می تواند در این دسته قرار بگیرد.عامل سمی در شکلات تئوبرومین است که برای گربه بسیار خطرناک است. این ماده در انواع شکلات، حتی شکلات سفید موجود است. هر چند خطرناک ترین شکلات ،شکلات تیره و شکلات نوشیدنی غیر شیرین است  ،اما نباید خطر سایر شکلات ها را بر سلامتی گربه ها نادیده گرفت. خوردن شکلات می تواند ریتم غیر طبیعی قلب، لرزش، تشنج و مرگ را ایجاد کند.هرچند گربه ها به سراغ شکلات نمی روند ،اما این مواد را از روی میز ها و مکان هایی که در دسترس گربه ها قرار دارند،دور نگه دارید.

استخوانها

قطعه های استخوان ،  معمولا حاوی چربی هایی هستند که از گوشت و استخوان  نشات گرفته شده اند. هر چربی و استخوانی  ممکن است برای گربه ها خطرناک باشد. چربی، هم پخته وهم به صورت آب چربی، می تواند برای گربه ها ناراحتی روده ای، استفراغ و اسهال ایجاد کند. و حتی ممکن است  یک گربه بر اثر خوردن استخوان خفه شود. استخوان ها همچنین می توانند شکاف ایجاد کنند و باعث ایجاد انسداد شوند و داخل سیستم گوارش گربه شما را به هم بریزند.

تخم مرغ خام

غذاهای ممنوع برای گربه ها

دو مشکل برای دادن تخم مرغ خام به  گربه ها وجود دارد. اول، احتمال مسمومیت غذایی از باکتری ها مانند سالمونلا یا E. coli است که تخم مرغ خام ایجاد می کند. دومین مسئله، برداشت نادرستی است که پروتئین در تخم مرغ، به نام آویدین، می تواند با جذب بیوتین ویتامین B ایجاد کند، این موضوع نه تنها درست نیست و به گربه شما سودی نخواهد رساند ، بلکه می تواند مشکلات پوستی  برای گربه شما نیز ایجاد کند.

گوشت خام و ماهی

غذاهای ممنوع برای گربه ها

گوشت خام و ماهی خام، مثل تخم مرغ خام، می تواند حاوی باکتری هایی باشد که باعث مسمومیت غذایی می شوند و سلامت گربه را به خطر می اندازد. علاوه بر این، یک آنزیم در ماهی خام وحود دارد که ویتامین ب ضروری برای گربه شما را از بین می برد. کمبود تیامین ممکن است باعث مشکلات جدی عصبی و منجر به تشنج و کم کاری گربه ها شود.

غذای سگ

غذاهای ممنوع برای گربه ها

دادن گاه به گاه غذای سگ به گربه ، آسیب نمی رساند. اما غذای سگ جایگزین غذای گربه نیست. با وجود آنکه ، آنها بسیاری از مواد تشکیل دهنده مشابه دارند، اما غذای گربه مخصوص برای نیازهای گربه تهیه شده است که حاوی پروتئین و همچنین بعضی از ویتامین ها و اسیدهای چرب است که در غذای سگ یافت نمی شود.در واقع  یک رژیم غذایی ثابت از مواد غذایی سگ  برای گربه می تواند گربه را به شدت دچار سوء تغذیه کند.

جگر

غذاهای ممنوع برای گربه ها

مقدار کمی جگر برای گربه خوب است، اما خوردن بیش از حد جگر می تواند مسمومیت ویتامین A را برای گربه ایجاد کند. این یک وضعیت جدی است که می تواند استخوان های  بدن  گربه را تحت تاثیر قرار دهد. علائم  این مشکل عبارتند از: استخوان های نابالغ، رشد استخوان در آرنج و ستون فقرات و استئوپروز. مسمومیت ویتامین A نیز می تواند باعث مرگ  گربه ها شود.

دوغ مخمر

دوغ مخمر م یتواند در داخل نفخ  کند، خمیر می تواند شکم را بزرگ کرده و باعث درد شدید شود. علاوه بر این، هنگامی که مخمر باعث خمیر می شود تا آن را افزایش دهد، الکل تولید می کند که می تواند منجر به مسمومیت با الکل شود.

خوردن بیش از حد هر چیزی

خوردن بیش از حد گربه ها ، اغلب همان کاری را با گربه می کند که با انسان انجام می دهد. یغنی می تواند به چاقی و حتی دیابت منجر شود که اصلا برای سلامت گربه ها خوب نیست.

داروهای تجویز شده برای شما

تجویز یک داروی تجویز شده برای انسان یکی از شایع ترین علل مسمومیت در گربه ها است. درست همانطور که دارو ها را از دسترس کودکانتا دور نگخ می دارید،همه دارو ها را از گربه ها نیز پنهان کنید. و هیچ دارویی بدون تجویز دامپزشک، به گربه خود ندهید. مواد تشکیل دهنده ای که در دارو هایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفنو داروهای ضد درد وجود دارند می توانند برای گربه شما کشنده باشند.

اگر گربه شما به اشتباه این غذا ها را بخورد ،چه باید کرد؟

مهم نیست که چقدر محتاط هستید، ممکن است گربه شما بتواند آنچه را که نباید، پیدا کند وبخورد.برای آنکه در مواقع چنین مشکلاتی به موقع عمل کنید حتما از قبل نشانه و شماره های تماس فوریت های پزشکی حیوانات را بدانید.

غذاهای مرگبار برای گربه ها که فکرش را هم نمی کردید/قسمت اول

پاسخ به سوالات و ارتباط با دامپزشک

منبع :الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ