به این دلایل حتما صبحانه بخورید!

mahdie.mohtashami
آیا می‌دانستید صبحانه یکی از اصلی ترین وعده‌های غذایی است و شما نباید آن را حذف کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا از اهمیت صبحانه بیشتر مطلع شوید. دلایلی را در این مقاله برای شما معرفی کرده ایم که شما باید به این دلایل حتما صبحانه بخورید!

صبحانه وعده غذایی اصلی

صبحانه باعث شروع متابولیسم بدن می‌شود و به سوختن کالری بدن در طول روز کمک می‌کند. باعث بالا رفتن تمرکز شما در انجان دادن کارهایتان می‌شود. موارد یاد شده تنها تعدادی از فواید صبحانه می‌باشد. تحقیقات بسیاری وجود دارد که رابطه بین سلامتی و خوردن صبحانه را نشان می‌دهد. صبحانه به شما کمک می‌کند حافظه بهتری داشته باشید. کلسترول بد خون (LDL) را کاهش می‌دهد همچنین احتمال ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و اضافه وزن را کاهش می‌دهد. همه گفته‌ها به این معنی است که خوردن صبحانه به شما کمک می‌کند زندگی سالمی را تجربه کنید.

این امر بسیار واضح است که زمانی که شما صبحانه را حذف می‌کنید ریتم بدن شما به هم می‌خورد. بدن شما زمانی که از خواب بیدار می‌شوید دارای قند خون پایین است و برای اینکه عضلات و مغز شما به خوبی کار کند به خوردن صبحانه احتیاج دارد. صبحانه کمک می‌کند تا قند خون خود را تنظیم کنید. اگر بدن شما این مواد غذایی را از صبحانه دریافت نکند شما ممکن است احساس کنید انرژیتان در حال از دست رفتن است و در ادامه روز به پرخوری رو بیاورید.

صبحانه به شما کمک می‌کند تا مواد مغذی موجود در مواد خوراکی مانند ویتامین‌ها و مواد مغذی را بیشتر و بهتر دریافت کنید. اگر صبحانه را حذف کنید به احتمال زیاد دریافت این مواد مغذی را از خود محروم کرده‌اید. بسیاری از مردم این وعده غذایی را از دست می‌دهند به دلیل اینکه عجله دارند تا سریع‌تر به کار خود برسند و از درب خارج شوند. شما قبل از وعده ناهار به مواد غذایی احتیاج دارید. اگر صبحانه را مهم ندانید به احتمال زیاد گرسنگی خود را با غذاهای بسیارچرب و با قند بسیار بالا می‌خواهید جبران کنید.  

صبحانه و وزن شما

وعده صبحانه می‌تواند برای کاهش وزن شما مفید باشد؟ در بسیاری از مطالعات جواب این سوال بله است. طبق تحقیقات مشخص شده است افرادی که صبحانه می‌خورند لاغرتر از افرادی هستند که صبحانه نمی‌خورند. این امر به این علت است که خوردن غذاهایی که حاوی پروتئین و فیبر هستند در صبح، اشتهای شما را در کل روز کنترل می‌کنند.

اگر در حال گرفتن رژیم غذایی هستید بهتر است بدانید که حذف کالری صبحانه به لاغر شدن شما کمکی نمی‌کند. حقیقات نشان می‌دهد بیشتر افرادی که در امر کاهش وزن موفق بوده‌اند خوردن صبحانه در رژیم غذایی آن‌ها حذف نشده است.

از سوی دیگر شما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بسیار زیاد صبحانه می‌خورند در طول روز وعده‌های غذایی زیادی مصرف می‌کنند.

چرا کودکان به صبحانه احتیاج دارند؟

گاهی اوقات کودکان علاقه‌ای به خوردن صبحانه ندارند، اما بسیار اهمیت دارد که آن‌ها صبحانه را حذف نکنند.  بدن برای رشد احتیاج به سوختن مواد مغذی دارد. کودکانی که میل به خوردن صبحانه ندارند سخت‌تر از بقیه تمرکز می‌کنند و زودتر از بقیه احساس خستگی و بی قراری می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد دانش آموزانی که صبحانه خوردند نمرات آزمون بالاتری دارند از کسانی که صبحانه را حذف کردند. بیشتر کودکان ویتامین‌ها و موادمعدنی که بدن آن‌ها به آن احتیاج دارد را نمی‌توانند تنها از ناهار و شام دریافت کنند. کودکانی که از خوردن صبحانه امتناع می‌کنند در طول روز بیشتر غذا می‌خورند و معمولا اضافه وزن دارند.

اگر فرزند شما تمایلی به خوردن صبحانه اول وقت ندارد بهتر است که موادغذایی برای آن تهیه کنید تا در بین کلاس‌ها مصرف کند. میوه، آجیل و یا ساندویچ کره بادام زمینی و موز بسیار مناسب است.

خوردن صبحانه قند خون را تنظیم می‌کند

خوردن صبحانه قند خون شما را در طول روز کنترل می‌کند. این اتفاق هم برای افراد عادی اتفاق میفتد هم برای کسانی که دیابت دارند. قند خون خلق و خوی شما را نیز هم تحت تاثیر قرار می‌دهد

خوردن شیرینی در صبح ممنوع

لازم نیست که حتما وعده غذایی بزرگی برای صبحانه انتخاب کنید. تا آنجا که می‌توانید از خوردن دونات‌ها و انواع شیرینی‌ها پرهیز کنید. بهترین صبحانه شامل کربوهیدرات، پروتئین، چربی های سالم و فیبر هستند. کربوهیدرات و پروتئین به شما انرژی می‌دهد. همچنین شما با فیبر کاملا احساس سیری می‌کنید.

راه هایی برای افزایش اشتهای صبحانه خوردن

بهترین صبحانه برای دیابتی ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ