آیا شما هم این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

مسواک زدن فورا بعد از اینکه غذا یا نوشیدنی اسیدی خورده اید باعث می شود، به مینای ضعیف دندان هایتان آسیب زده شود. این اشتباه یکی از چندین اشتباهاتی است که در زندگی مرتکب می شویم.

بسیاری از ما عادت هایی داریم که فکر میکنیم درست هستند ولی فی نفسه اشتباه می باشند. این اشتباهات در زمینه ی زیبایی هستند. در این مقاله اشتباهاتی را نوشته ایم که هر کدام از ما در زندگی مرتکب می شویم. این مقاله را مطالعه کنید و ببینید آیا شما هم این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

آیا شما هم این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

بعد از قهوه خوردن مسواک می زنید:

این درست است که اسید یا قند قهوه، سودا و آب میوه پوسته رویی دندان را که “مینا” نامیده می شود، را به تدریج خراب می کند، اما فورا بعد از خوردنشان سعی نکنید دندان هایتان را تمیز کنید. مسواک زدن فورا بعد از اینکه غذا یا نوشیدنی اسیدی خورده اید باعث می شود، به مینای ضعیف دندان هایتان آسیب زده شود. به جای آن آب بخورید و تا یک ساعت بعدش مسواک نزنید. حتی بهتر است قبل از خوردن آن مسواک بزنید.

آب خوردن را در ساعات مهمانی، فراموش می کنید:

شراب قرمز یک عامل آشکار لکه انداختن بر دندان هاست، اما شراب سفید نیز حاوی اسید و تانن می باشد که می توانند به مینای دندان آسیب زده و باعث ایجاد لک بر دندان ها شوند. الکل نیز دهان را خشک می کند و به این معنی ست که بزاق دهان برای برداشتن اسید و باکتری از روی دندان ها کمتر می شود. برای محافظت از دندان ها و جلوگیری از لک شان، بعد از هر بار خوردن آنها، دهانتان را با آب بشویید.

با موهای خشک شنا می کنید:

آب استخر مواد شیمیایی دارد که باعث آسیب به مو و تغییر رنگ موهای بلوند به سبز می شود. فکر کنید که موهای خشکتان مثل یک اسفنج خشک می باشد: اگر آنها را با آب شیر قبل از شنا کردن، خیس کنید ، نمی تواند بیش از آن در استخر خیس شود. زمانی که از آب بیرون آمدید موهایتان را بلافاصله ترجیحا با شامپوهای مخصوص بعد از استخر، بشویید.

خیلی زیاد یا خیلی کم موهایتان را شامپو می کنید:

شامپو، موهای تان را از چربی طبیعی پوست سر، محروم می کند. استفاده بیش از حد از آن باعث عدم طراوت و خشکی موها می شود. اما اینکه چقدر کف شامپو را روی سرتان بگزارید، بستگی به جنس موهایتان دارد. اگر موهای صافتان چرب و کثیف می شود، می توانید هر روز آن ها را بشویید اما تجربیات زیادی می گوید که باید هر 2 تا 3 روز یک بار این کار را انجام دهید. موهای ضخیم تر و مجعد می تواند چند بار در هفته شسته شود. افرادی با موهایی دارای بافت بسیار ویژه می توانند یک یا دو بار در ماه موهایشان را بشویند. با آرایشگر خود در مورد اینکه چند بار شستن و چه محصولی برای شما مناسب تر است، سوال کنید.

از نرم کننده ها استفاده نمی کنید:

ممکن است نگران این باشید که آن ها حجم موهایتان را پایین می آورند یا زمان برای استفاده شان ندارید. اما بدون استفاده از آنها موهایتان خشک و بی طراوت می شود. برای اینکه رشته های مو را صاف و سالم نگه دارید از یک نرم کننده سبک در زمان هایی که موهایتان را می شویید استفاده کنید. آن را به پایین رشته های مو نه ریشه ها اضافه کنید. برای اینکه خوب روی موهایتان اثر کند با انگشتانتان روی مو پخش کنید.

گوش هایتان را با گوش پاک کن، تمیز می کنید:

ممکن است احساس خوبی به شما بدهد اما گوش پاکن های پنبه ای عملا جرم گوش را به عمق پایین تر می برد. حتی بیشتر از این، ممکن است بر پرده گوش یا استخوان کوچکی که کمک می کند تا صداها را بشنوید آسیب برساند. پس چطور باید جرم گوشتان را پاک کنید؟ این ایده آل است که مجبور نیستید انجامش دهید چراکه بدن شما می تواند آنها را خودش پاک کند. اما اگر احساس می کنید گوشتان پر شده است، در گوشتان صدای زنگ می شنوید یا در شنیدن صداها مشکل دارید، با پزشکتان صحبت کنید. او می تواند تصمیم بگیرد بی ضررترین راه برای برداشتن جرم گوشتان چه می باشد.

از دئودورانت (اسپری مایع) برای عرق نکردن استفاده می کنید:

دئودورانت ماسکی برای بوهاست، اما اگر زیربغلتان چسبناک و عرق کرده است، ضد تعریق چیزی ست که به آن نیاز دارید. ضد تعریق رطوبت را با وصل شدن به غدد عرق، متوقف می کند. از آن بعد از دوش صبحگاهی استفاده می کنید؟ ابتدا دستورالعملش را بخوانید. بعضی از محصولات باید در شب و مجددا در صبح بر روی پوست خشک، استفاده شوند. کف دست هایتان هم عرق می کند؟ می توانید از این ها در دست هایتان نیز استفاده کنید.

دقیقا قبل از پدیکور، موهایتان را شیو می کنید:

 ممکن است نخواهید متخصص ناخن هایتان پاهایتان را با مو ببیند، اما زخم کوچکی در پوستتان دقیقا بعد از شیو کردن، کامل ترین راه برای ورود هر باکتری موجد در پاشویی است که می تواند باعث عفونت شود. تا 24 ساعت قبل از پدیکور، شیو نکنید. به آرایشگرتان اجازه ندهید گوشه های ناخنتان را بگیرد چرا که آن نیز روزنه هایی برای ورود جرم ایجاد می کند.

ریش تراشتان را عوض نمی کنید:

اگر از یک ریش تراش کند برای شیو کردن استفاده کنید، احتمالا برای صاف کردن پوست نیاز دارید چندین بار آن را روی یک نقطه بکشید، که باعث ایجاد زخم کوچک بر روی پوستتان می شود و می تواند منجر به جوش، سوزش و عفونت شود. بعد از حدود 5 تا 7 بار شیو کردن (یا هر زمانی که نیاز است برای برداشتن مو چندین بار آن نقطه را شیو کنید)، زمان آن است که تیغ ریش تراش را تعویض کنید.

10.      در حمام بخار می مانید:

آب داغ، پوست را خشک می کند. اگر اگزما داشته باشید، می تواند منجر به عود کردنش شود. بنابریان زمان طولانی دوش آب گرم یا حمام کردن را، رها کنید. به جای آب داغ شیر حمام را روی حالت گرم نگه دارید. اگر پوستتان قرمز شد یا زمانی که از زیر دوش کنار آمدید هنوز احساس گرما می کنید، معلوم می شود که درجه آب خیلی داغ است.

پوستتان را با لیف می شویید:

نیازی نیست که پوستتان را با لیف برای از بین بردن آلودگی های روزانه بشویید. تمام پوست ها به یک ماساژ ملایم با انگشتان دست و شوینده ملایم نیاز دارند. صورتتان را روزانه یک یا دوبار با آب ملایم یا سرد بشویید. لیبل روی شوینده صورتتان را نگاه کنید و استفاده از آنهایی را که الکل یا مواد پاک کننده قوی دارند، رها کنید. به طور کامل صورتتان را بشویید.

از محصولات پوست استفاده می کنید:

متخصصین پوست می گویند در کنار یک شوینده ملایم برای صورت، مرطوب کننده ها و طیف گسترده ای از کرم های ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر، از ملزومات می باشد. سرم هایی با قیمت بالا و فواید اثبات نشده و تونرها ممکن است باعث خشک شدن و تحریک پوستتان شود. برای آکنه، از چندین محصول حاوی اسید سالسیلیک و پراکسید بنزوئیل، استفاده نکنید. این محصولات می توانند پوست را تحریک کنند. اگر داروهای ضد آکنه برایتان کاری نکرده است، با متخصص پوست تان صحبت کنید.

روی مناطق حساس، صابون می زنید:

مناطق زنانگی و واژن، بسیار حساس است. بنابراین استفاده از صابون های قوی معطر یا ضدعفونی کننده (که می توانند توازن باکتری هایی های که آن محدوده را سالم نگه می دارند، از بین ببرند) را کنار بگذارید. همین امر برای تمیزکردن با دوش، دستمال مرطوب و دئودرانت های واژینال نیز صادق است. هر چیزی که نیاز دارید ساده بودن،است. با یک صابون بدون مواد افزوده و معطر با ملایمت محدوده اطراف آن را روزانه بشویید.

اشتباهات خطرناک هنگام مسواک زدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ