6 هشدار که باید بیشتر مراقب پوست خود باشید

atoosamirzavandi
هشدارهایی که پوستتان میدهد را جدی بگیرد تا پوستی زیبا و سالم تر داشته باشید.

مراقبت از پوست تنها محدود به دورانی جوانی نیست هر چند اگر در این دوران به خوبی از پوست محافظت شود دیرتر شادابی و نشاط خود را از دست می دهد. اما همیشه پوست هشدارهایی برای مراقبت بیشتر خواهد داد کافی است که آن ها را به موقع تشخیص دهیم.
همه ما وقتی عبارت سال نو را می شنویم شروع به بررسی بخش هایی از زندگیمان می کنیم که نیاز به تغییر و نو شدن دارند. آیا پوست هم یکی از این موارد است؟ در ادامه این مقاله نشانه هایی را بازگو می کنیم که در صورت مشاهده آن ها در پوست باید مراقبت خود را بیشتر کنید.

احساس می کنید که پوستتان خشک شده است.

مهم نیست که روزانه چقدر آب می نوشید، پوست در طول زمستان به علت سرمای هوای بیرون و سیستم های گرمایشی درون خانه و رطوبت کم هوا بیشتر دچار خشکی خواهد شد. صابون ها و شوینده هایی که چربی پوست را بیش از حد از بین می برند بیشتر باعث خشکی می شوند. پس بهتر است برای از بین بردن خشکی از شوینده های ملایم تر استفاده کنید. به طور کلی، دوش گرفتن های کوتاه مدت با آب ولرم کمتر باعث خشکی پوست می شود تا شستشو با آب داغ. متخصصان پوست توصیه می کنند که: بلافاصله بعد از حمام پوست خود را خشک کنید و لایه ای از کرم مرطوب کننده روی پوست بمالید. ممکن است که بعضی از افراد از دستگاه های رطوبت ساز اتاق خواب استفاده کنند و این کار به بهبود خشکی پوست شان کمک کند. اما اگر نقاط خاصی از بدن پوست پوست می شود مثل: بینی، پیشانی، گوش ها، پوست سر، زیر ران ها یا آرنج حتما به پزشک مراجعه کنید تا پوست شما را معاینه کند تا اگر به بیماری خاصی از جمله: اگزما، پسوریازیس، چربی نا بهنجار پوست (آماس پوست)، آکنه دچار شده اید تشخیص داده شود.  

پوستتان خسته به نظر می رسد.

ساختمان سلول های پیر و مرده روی پوست به گونه ای است که پوست را زبر و خشن تر نشان می دهند و پوست را کدر و مات می سازند. لایه برداری یک یا دوبار در هفته می تواند به شادابی پوست کمک کند اما استفاده زیاد و مکرر از اسکراب باعث تحریک و قرمز شدن پوست خواهد شد و گاهی حتی به بافت پوست آسیب خواهد زد. توصیه می شود که صورت خود را یا سرم یا شوینده های حاوی آلفا هیدروکسی اسید (مثل گلیکولیک اسید) یا بتاهیدروکسی اسید ( مثل سالسیلیک اسید) بشویید. اما در جریان باشید که استفاده از این مواد در نقاط حساس پوست باعث می شود که بیشتر تحریک و قرمز شوند و برای همه افراد تجویز نمی شود.

آرنج، بازوها، ران ها یا زانوها خشک و خشن شده اند.

این نقاط با استفاده از مرطوب کننده ها درمان خواهند شد. اگر خشکی پوست ناشی بیماری های پوستی مثل اگزما و دیگر بیماری ها باشد، متخصص پوست می تواند به شما کمک می کند.

ترک خوردن پوست

استرس و رژیم غذایی نادرست باعث ایجاد ترک در پوست می شود. برچسب موادغذایی را که می خرید چک کنید که نوشته باشد non-comedogenic به این معنی که حاوی ترکیباتی که باعث انسداد روزنه های پوست می شوند، نباشد. برای رفع موضعی ترک وخشکی از پماد های ضد ترک که حاوی بنزویل پراکسید، سالسیلیک اسید یا ژل دیفرین است، استفاده کنید. بعضی از افراد از روغن برگ چای که برای درمان آکنه نیز مناسب است برای درمان آلرژی های پوستی استفاده می کنند.

احساس خارش شدید پوست

دلایل زیادی برای خارش پوست وجود دارد و اگر خارش خواب شما را مختل کرد حتما به متخصص پوست مراجعه کنید. اما قبل از رفتن به مطب پزشک، پوست خود را تمیز و مرطوب کنید و هرگاه که احساس خارش داشتید از کمپرس یخ حاوی رطوبت استفاده کنید. سرما موجب می شود که احساس خارش از بین برود.

به علائم ناشی از سن توجه کنید

این یکی از زیباترین مواد است. چرا نباید نسبت به خطوطی که با گذر زمان و افزایش سن بر روی صورت می نشیند، احساس غرور کنید زیرا تمامی این خطوط نشان دهنده تجربه و زمان های خوش زندگی است. درمان های زیبایی زیادی برای از بین بردن این خطوط وجود دارد از جمله: لیزر، تزریق ژل و بوتاکس و کرم های ترمیم کننده. اما بهترین هدیه سال نو که می توانید به خود تان بدهید بدون در نظر گرفتن روز تولد استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده به صورت روزانه است. ما قطعا نمی توانیم شمارش معکوس سال نو را به تعویق بیندازیم اما با محافظت درست و روزانه از پوست می توانیم آن را شاداب و جوان نگه داریم هر چند که روز به روز به سن افزوده می شود.
منبع الو دکتر
راهکارهایی بی نظیر برای مراقبت از پوست های حساس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ