درباره پیلاتس بیشتر بدانید!

toranj
پیلاتس ورزشی است که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش الودکتر:  پیلاتس یک روش تمرینی است که تمرکز روی پیشرفت” انعطاف” و “قدرت” دراندامها دارد وازحرکات کنترل شده ای که بین مغزو بدن هارمونی ایجاد میکند. در ادامه بیشتر با نحوه کار کردن پیلاتس آشنا می شوید.

پیلاتس

حرکت های پیلاتس ممکن است ساده باشد اما آنها دقت و کنترل زیادی نیاز دارند. تکنیکال و قدرتی هستند. شما می توانیدحرکات پیلاتسرا روی یک تشک ورزشی، یا در یک کلاس یا در خانه، با استفاده از دی وی دی انجام دهید. یا می توانید به باشگاه بروید که دارای تجهیزات خاص باشد و مربی بتواند روی حرکات شما نظر بدهد.

کلاس های پیلاتسبه طور معمول 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد، اما در زمان کمتری هم می توانید حرکت های مناسب اما کمتری انجام دهید.

شما با پیلاتس قوی تر می شوید، عضلات پیچیده تر و انعطاف پذیری خواهید گرفت. همچنین روحیه خوب و قوی تری خواهید گرفت. در طی تمرین های پیلاتس در طی چند هفته حتما از پیاده رویهم استفاده کنید تا تاثیر بیشتری از این ورزش ببینید.


آیا پیلاتس ورزش سنگینی است؟

می توان گفت ورزش متوسطی است و بستگی به این دارد که آیا شما ورزش سنگین را شامل عرق کردن زیاد بدانید یا نه. چون در این ورزش گاهی شما به مقدار زیادی عرق نمی کنید. بیشتر تمرکز حرکات پیلاتس روی تنفس و عضلات شما است تا انها را شکل دهد و از بی حالتی در بیاورد و انعطاف پذیرشان کند.

پیلاتس در مورد بدن به عنوان یک عامل بسیار کاربردی و یکپارچه است و در مورد توسعه بیش از حد هر یک از مجموعه عضلات به عنوان یک مجموعه با تکرار چند تمرین نمی باشد.

به جای تکرار چند تمرین، روش پیلاتس از تمرین های مختلف در یک جلسه استفاده می کند و از انواع مختلف برای درگیری بدن / ذهن و توسعه یک عضله متقارن استفاده می کند.

روش پیلاتس لزوما در مورد کمتر ورزش کردن نیست به گسترش عضلات قوی در هسته و اندام می پردازد.

تمرکز پیلاتس روی چه نقطه ای از بدن است؟

تمرکز اصلی پیلاتس بر روی هسته است اما شما می توانید انتظار داشته باشید که  قدرت را در دست و پای خود نیز ببینید. موقعیت و حرکات مورد استفاده برای فعال کردن هسته:  تکیه بر اندام برای کنترل و / یا اعمال بار به هسته است.

پیلاتس چه نوع ورزشی محسوب می شود؟

انعطاف پذیری: بله تمرینات پیلاتسباعث افزایش انعطاف پذیری و حرکت مفصل می شود.

ایروبیک: نه این یک تمرین برای افزایش کارایی قلب و بالا بردن ضربان قلب نیست.

قدرت: بله این تمرین عضلات شما را قوی تر می کند. شما از وزن بدن خود به جای وزنه استفاده می کنید.
ورزش: نه
کم اثر: بله شما عضلات خود را در یک راه قوی اما ملایم درگیر خواهید کرد.

چیزهایی که باید درباره پیلاتس بدانید

هزینه: شما می توانید آن را در خانه با خرید دی وی دی های مناسب انجام دهید.
مناسب برای مبتدیان:  بله شما می توانید با تمرینات پایه شروع کنید و سپس حرکت های پیشرفته را امتحان کنید.
 اگر مبتدی هستید بهتر است اول زیر نظر مربی انجام دهید تا به خود آسیب وارد نکنید و بعد با توجه به یافته هایتان می توانید خودتان هم آن را ادامه بدهید.
در خانه: بله یک ملافه نرم پهن کنیدو دی وی دی  را روی دستگاه پخش بگذارید و به راحتی در خانه انجام دهید.
تجهیزات:  شما به یک تشک نیاز دارید. برخی از ورزشگاه ها دارای دستگاه های مخصوص پیلاتس هستند که اصطلاحا اصلاح کننده هستند. شما می توانید یک نسخه اصلاح شده برای خانه خود دریافت کنید، اما شما احتمالا به آن نیازی ندارید.

دکتر ملیندا راتینی می گوید:

اگر شما به دنبال تقویت شکم و لگن خود هستید و همچنین حفظ اندام خوب هستید پس پیلاتس برای شما خوب است.همچنین یک اتصال دهنده قوی و ذهنی برای بدن است، بنابراین اگر شما از یوگا لذت می برید،خوب است بدانید ک هبهتر است پیلاتس را هم در کنارش کار کنید.

پیلاتس برای تقویت وتمرکز هسته بدن و افزایش انعطاف پذیری عالی است. از آنجایی که این برنامه برای فعالیت هوازی طراحی نشده است، پس سلامتی قلب خود را فراموش نکنید و حتما ورزش های هوازی را هم در کنارش انجام دهید.

پیلاتس شامل حرکت های دقیق و تکنیک های تنفسی خاص است. اگر شما ترجیح می دهید برنامه ای با ساختار کمتر داشته باشید، پس انجام آن برای شما نیست. اگر شما به دنبال یک تمرین هوازی هستید، این نیزبرای شما ساخته نشده است.

از هر تکرار بیشترین بهره را ببرید

این یک تغییر خوب پس از شرکت در یک باشگاه است. کسانی که به دنبال رشد عضلانی هستند، مجموعه ای از تکرارهای سخت را انجام می دهند. در حالی که دیگران که به دنبال حفظ عملکرد و یا عضله سازی هستند از وزنه های سبک و تمرینات تکراری استفاده می کنند.

پیلاتس سعی می کند از هر تکرار بیشترین بهره وری را کسب کند بدون اینکه در تله تکرار گرفتار شود.

تصور کنید، در هر تمرینی که انجام می دهید، به طور کامل حضور دارید، به طرز شایسته ای همسو می شوید و جریان کامل رفت و برگشت تنفس و حرکات وجود دارد. با استفاده از این عناصر، ذهن و بدن شما با هم کار می کنند تا خرد بدن و تعادل را ایجاد کنند و از تکرارهای بی فکر جلوگیری نمایند.

 منبع: الودکتر

برای داشتن اندامی زیبا حتما این ورزش را انجام دهید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ