راهکارهای طلایی برای مدیریت دیابت در محل کار

mahdie.mohtashami
اگر فردی دیابتی هستید و در محل کار خود مشکلاتی دارید در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا هرچه راحت‌تر دیابت را در محل کارتان مدیریت کنید. راه کارهای طلایی تیم الودکتر را تا آخر مطالعه کنید.

بهترین راهکارها برای مدیریت دیابت در محل کار چیست؟

برای موفقیت خود برنامه بریزید

قبل از رفتن به سرکار تغییرات هوشمندانه‌ای در خود ایجاد کنید: صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید، صبحانه خود را حذف نکنید صبحانه بخورید و قبل از اینکه کار خود را شروع کنید یک لیوان آب بنوشید. این مراحل ساده به شما کمک می‌کند تا استری کمتری داشته باشید در نتیجهقندخون پایدارتری را تجربه خواهید کرد.

با رییس خود صحبت کنید

اگر برای شما مقدور نیست که میان وعده‌ای همراه خود داشته باشید یا مکان مناسبی برای نگه‌داری از انسولین‌های شما موجود نمی‌باشد بهتر است که با کارفرمای خود صحبت کنید. فرض را بر این بگیرید که کارفرمای شما در مورد دیابت اطلاعاتی ندارد پس بسیار ساده برای او بیماری دیابت را شرح دهید. همچنین می‌توانید از دکتر خود نیز برای توضیح بیشتر به کارفرمایتان کمک بگیرید.

یک همکار نزدیک برای خود انتخاب کنید

شما مجبور نیستید همه همکاران خود را در جریان سلامتتان قرار دهید، اما با در جریان گذاشتن آن می‌توانید از کمک آن‌ها استفاده کنید. حداقل یک نفر از همکارانتان را از وضعیت سلامت خود مطلع کنید. اگرعلائم قند خون پایین را در شما مشاهده کرد در چه صورت و چگونه می‌تواند به شما کمک کند.

با غذاهای وسوسه انگیز بجنگید

از جشن تواد تا وعده‌های صبحانه دونات یکی از لذیذترین شیرینی‌های همیشه حاضر است.  محل کلر شما ممکن است یکی از شلوغ‌ترین مکان‌ها برای استفاده از این تنقلات باشد پس بهتر است همراه خود میان‌وعده‌ای داشته باشید. اگر نتوانستید و وسوسه شدید بخورید، اماقند خون را تست کنید و مراقب باشید.

میان وعده‌ای مناسب انتخاب کنید

یک ظرف غذاخوری همراه خود داشته باشید و آن را از سبزیجات خرد شده و هومس پر کنید و با خودت به محل کار ببرید. همچنین می‌توانید از چربی‌های سالم مانند گردو و بادام استفاده کنید.همچنین می‌توانید چای سبز یا آیس تی همراه خود داشته باشید.

زمانی را تحرک داشته باشید

اگر در یک میز کار می کنید، راه هایی برای ایجاد فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود پیدا کنید. هر 30 دقیقه یک تایمر را تنظیم کنید و یک پیاده روی کوتاه داشته باشید حتی اگر فقط بالا و پایین رفتن سالن کارتان باشد. عضلات شما هنگام نشستن منقبض می‌شود. می‌توانید پله‌های محل کارتان را چند بار در روز بالا و پایین بروید.

اتفاقات اورژانسی را پیش‌بینی کنید

برای زمان‌هایی که قند خون شما افت می‌کند همیشه ابزاری همراه خود داشته باشید. آن‌ها را در میز خود نگه‌داری کنید. یادداشتی در آن قرار دهید که در مورد نحوه کار کردن با آن توضیحات لازم را داده باشد.

زمان تست کردن آزمایش را بدانید

شما موظه هستید که قند خون خود را هر روز آزمایش کنید. این موضوع را با کارفرمای خود در میان بگذارید تا اگر زمان خاصی مجبور به اندازه گیری قند خون خود شدید اطلاع داشته باشند.

از دستگاه CGM استفاده کنید

CGM یک دستگه اندازه گیری گلوکز است که قند خون شما را در تمام روز اندازه‌گیری می‌کند. دکتر یک سنسور کوچک زیر پوست شما قرار می‌دهد. مانیتور آن را می‌توانید در جیب خود حمل کنید. این دستگاه میزان قند خون شما را به طور خودکار اندازه گیری می‌کند و اگر بیش از حد بالا یا پایین باشد به شما هشدار می‌دهد. این دستگاه بسیار مناسب افرادی است که مشغله کاری بالایی دارند و هرروز نمی‌توانند قند خون خود را اندازه بگیرند.

برنامه‌ریزی صحیح انجام دهید

دیابت به این معنی است که شما قرار ملاقات‌‌های بیشتری با دکتر خود در تقویمتان نسبت به سایر همکارانتان قرار دارد. زمان ملاقات با پزشکتان را در روزهای کم مشغله‌تر کاری قرار دهید و کارفرمای خود را در جریان قرار دهید.

انسولین‌هایتان را در جای خنک نگه‌داری کنید

انسولین‌های خود را در یخچال نگه‌داری نکنید یک کیف عایق همراه با یخ را با خود همراه داشته باشید و از انسولین‌های خود مراقبت کنید. انسولین منجمد شده یا گرما دیده کار نمی‌کند. 

میوه‌های مفید برای کنترل دیابت

۸ میوه مناسب برای دیابتی ها!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ