آیا می‌دانید چرا مرتبا احساس سرما می‌کنید؟

mahdie.mohtashami
اگر جز افرادی هستید که تمام مدتاحساس سرما می‌کنید بهتر است این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید. تیم الودکتر در این مقاله انواع دلایل احساس سرما کردن را بررسی می‌کند.

علت‌های سردی بدن

کم خونی

یکی از علت‌های که همیشهاحساس سردی می‌کنید می‌تواند کم خونی باشد. کم خونی زمانی اتفاق میفتد که گلبول‌های قرمز خونتان به اندازه کافی نباشد. به کمک گلبول‌های قرمز بدن اکسیزن مورد نیاز خود را جذب می‌کند. کمبود گلبول قرمز باعث می‌شود شما احساس خستگی، ضعف، سرگیجه و کمبود نفس داشته باشید. پزشک شما را علت را پیدا می‌کند اگر با تغییر در رژیم غذایی نتیجه دلخواه حاصل نشد به شما مکمل‌های دارویی معرفی می‌کنند.

کم کاری تیروئید

این زمانی است که غده تیروئید در گردن شما به اندازه کافی  برخی از هورمون ها را ایجاد نمی کند. این کم کاری می تواند شما را بیش از حد به سرما حساس کند. شما همچنین ممکن است مفصل درد، یبوست، خشکی پوست و افزایش وزن داشته باشید. این علائم ممکن است چندین سال طول بکشد. پزشک می‌تواند هورمن‌های که این غده تولید نمی‌کند را به وسیله دارو تامین کند.

مشکلات کلیوی

دیابت و فشار خون بالا اغلب باعث بیماری کلیوی می شوند. مواد اضافی و ضایعات خونی ممکن است تا سطح بالایی در بدن ایجاد شوند به دلیل اینکه کلیه‌های شما ضعیف عمل می‌کنند. این اتفاق باعث پایین آمدن دمای بدن شما می‌شود و مشکلات دیگری را به همراه دارد. بیماری کلیوی نیز به کم خونی نیز می‌تواند مرتبط باشد و باعث ایجاد حس سردی شود حتی زمانی که در محیط گرمی قرار گرفته‌اید. شما ممکن است از احساس سرما به طور مداوم راحت شوید اگر کلیه‌های خود را درمان کنید.

دیبات نوع2

اگر این بیماری را داشته باشید، ممکن است کم خونی و مشکلات کلیه و گردش خون نیز داشته باشید که باعثاحساس سردی مداوم در شما می شود.

سردی بدن بر اثر بی اشتهایی عصبی یا آنورکسیا Anorexia

این بیماری نوعی اختلال خوردن است که باعث می شود فرد مبتلا میزان کالری دریافتی خود را به شدت کاهش دهد و فرد به شکل خطرناکی لاغر می شود. کمبود بیش از حد چربی بدن باعث می شود فرد اکثر اوقات احساس سرما کند، به ویژه در دست ها و پاهای خوداین شرایط کشنده است. اگر فکر می کنید شما یا یکی از عزیزانتان به این بیماری مبتلا هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید

سردی بدن بر اثر کمبود ویتامین B 12

کمبود ویتامینB12 می تواند باعث کم خونی شود که کم خونی نیز باعث احساس سرما می شود. این ویتامین در مرغ، تخم مرغ و ماهی به مقدار فراوان وجود دارد. برخی غذاها و غلات با این ویتامین غنی شده اند

به یاد داشته باشید حتی اگر غذاهای سرشار از ویتامین B12 را بخورید، باز هم ممکن است دچار کمبود این ویتامین باشید. برخی افراد به خاطر بیماری یا مصرف دارو در جذب ویتامین B12 دچار مشکل هستند.

سردی بدن بر اثر نوروپاتی محیطی Peripheral Neuropathy

اگر احساس سرما می کنید، اما بدنتان سرد نیست، ممکن است دچار مشکل نوروپاتی محیطی شده باشید.نوروپاتی محیطی اغلب در انگشت های پا شروع می شود و به قسمت های بالای پا کشیده می شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که بر اثر یک بیماری یا شرایط پزشکی عصب های شما دچار آسیب شده اند. دیابت یکی از رایج ترین علل بروز نوروپاتی محیطی است. عوامل دیگری مانند عفونت، بیماری کلیوی یا کبد، عدم دریافت ویتامین کافی یا تماس با سموم شیمیایی نیز باعث بروز این مشکل می شوند.

سردی بدن بر اثر آنفولانزا

عامل آنفولانزا ویروسی است که بر روی تمام بدن، از جمله بینی، گلو و ریه ها تاثیر می گذارد.در زمان ابتلا به آنفولانزا ممکن است همراه با سردرد، درد عضلانی، سرفه و ضعف، دچار تب شدید و لرز هم شوید. این شرایط می تواند خطرناک باشد، به ویژه برای بچه ها و بزرگسالان. برای حفظ سلامت خود بهتر است سالانه واکسن آنفولانزا دریافت  کنید

سردی بدن بر اثر بیماری رینود Raynaud’s Phenomenon

بیماری رینودRaynaud’s Phenomenon باعث می شود عروق خونی در دست های شما نسبت به سرما یا استرس واکنش شدید نشان دهند. در زمان حمله رینود که ممکن است چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد، رگ های خونی تنگ می شوند و خونرسانی محدود می شود. این مسئله باعث سردی و بی حسی انگشت های دست و پا می شود و در نتیجه انگشت ها سفید یا آبی می شوند. زمانی که خون به انگشت ها برمی گردد، انگشت ها سوزن سوزن و یا حتی دچار درد می شوند. دارو به رفع علائم کمک می کند و از آسیب دیدن بافت ها پیشگیری می کند. در موارد شدید جراحی نیاز خواهید داشت 

چرا شما همیشه احساس سرما می کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ