بی خوابی و درد پشت

toranj
درد ناشی از کمر و پشت می تواند شما را در نیمه های شب نیز بیدار کند.

به گزارش الودکتر: هنگامی که درد، پشت شما یا یکی از اعضای خانواده شما را تحت تاثیر قرار می دهد،که مطمینا خواب شم ارا تحت تاثیر قرار می دهد. درد باعث می شود از خواب بیدار شوید. اما کارشناسان می گویند که با درمان مناسب، می توانید خواب خوبی را تجربه کنید.  در ادامه، در مورد درمان ها و راهنمایی های شیوه زندگی برای خواب بهتر و کاهش درد پشت خواهید خواند.

چرا خوابیدن مهم است؟

درد واقعا مانع از خوابیدن می شود.  درد مزمن ناشی از درد پشت شما می تواند حتی در نیمه های شب شما را از خواب بیدار کند. مطالعات نشان داده است که حتی گاهی خوابیدن هم این درد را بدتر می کند. اضطراب و افسردگی می تواند باعث سخت خوابدن و یا دیرخوابیدن و از دست دادن خواب شود در نتیجه می تواند منجر به بدتر شدن درد شود.  افسردگی نیز می تواند حساسیت فرد به درد را افزایش دهد.

برخی از اختلالات خواب مرتبط با تنفس یا چاقی است – و چاقی نیز با درد پشت مرتبط است. اختلالات خواب منجر به خواب کم وبا کیفیت ضعیف می شود.  بی خوابی ها نیز می تواند توسط داروهای ضدافسردگی ایجاد شود یا آن را افزایش دهد، که پزشک برای بعضی افراد که درد شدیدی دارندتجویز می کند.

درمان بی خوابی

بسیاری از داروهای تجویزی می توانند کیفیت خواب شما را مختل کنند. به عنوان مثال، برخی از داروها برای بیماری هایی مانند فشار خون بالا، صرع و ADHD نیز ممکن است باعث مشکلات بی خواب شوند. اگر فکر می کنید داروهای شما در خوابیتان اختلال ایجاد کرده است، بهتر است با دکتر خود چک کنید. بعضی از داروها می توانند درد مزمن پشت شما را کاهش دهند و به خواب شبانه شما کمک کنند. آن داروها تنها باید زیر نظر پزشک و در مدت زمان طولانی و مشخصی مصرف شوند تا بتوانند هدف را که دادن یک الگوی خواب منظم به بدن شما است، تامین کنند.

داروهای ضد درد مانند آسپیرین، تیلنول (استامینوفن)، یا Advil یا Motrin (ایبوپروفن) می توانند برای استفاده کوتاه مدت موثر باشند. این داروها نیز  برای کمک به خواب شماست. سدیم ناپروکسن (Aleve) تاثیر طولانی مدت دارد و می تواند در طول شب کمک های درمانی را ارائه دهد.

تجویز دارو

داروهای تجویزی برای کمر درد عبارتند از داروهای ضد افسردگی، مانند دوکسپین یا دالوکستین (Cymbalta)، یا داروی ترکیبی از داروهای ضد افسردگی و تسکین دهنده درد، مانند آمیتریپتیلین یا آرامبخش عضلانی، مانند سیکلوئنزاپین (Flexeril).

همانطور که گفته شد هدف از داروکمک به دادن  یک الگوی خواب ارام و منظم به بدن است.

علائم جدی تری که نیاز به درمان فوری دارند عبارتند از:

– احساس ضعف در دست ها و پاها

– احساس بی حسی و گزگز (سوزن سوز شدن) در دست ها، پاها، قفسه سینه و شکم

– عدم کنترل ادرار و مدفوع

تاثیر نحوه زندگی بر کاهش درد پشت و خواب بهتر

استرس را کم کنید: استرس عامل اصلی بی خوابی است وهمچنین با درد مزمن پشت همراه است.

محدودکردن یا حذف کافئین: حتی مصرف متوسط ​​کافئین می تواند باعث بی خوابی و اختلالات خواب شود.

اجتناب از خوردن زیاد غذا قبل از خواب: یک وعده غذایی سنگین می تواند باعث ریفلاکس اسید (سوزش سر دل) شود و شما را در نیمه های شب بیدار کند.

لازم به ذکر است که الکل کیفیت خواب را مختل می کند.

برخی تمرینات آرام بخش را قبل از خواب انجام دهید: سعی کنید از تکنیک های آرام استفاده کنید و ازفیزیوتراپیست خود در مورد تمرین های مفید که می توانید برای کمک به کاهش درد پشت و خواب آرام شبانه مفید باشد پرس و جو کنید.

یک تشک و بالش راحت را انتخاب کنید: شما مجبور نیستید پول زیادی برای داشتن یک تشک خرج کنید. مطالعات نشان می دهد که یک تشک متوسط نرم برای اکثر مردم خوب است. مهم این است که از آنچه برای شما راحت است استفاده کنید. اگر تشک شما بیش از حد ثابت باشد، می توانید یک پد تشک به آن اضافه کنید. بالش در همه ابعاد در بازار وجود دارد مهم این است شما آن اندازه ای را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و شب به آرامی به خواب می روید.

برای خواب  موقعیتی راحت انتخاب کنید، سعی نکنید روی معده خود بخوابید. درست است که این باعث می شود درد پشتتان آرام گیرد اما  خم شدن  اغلب باعث درد پشت مزمن می شود. برای از بین بردن عادت روی معده خوابیدن،  پیراهن خواب با جیب در جلو بپوشید و در جیب های جلویی آن توپ تنیس بگذارید. برای اکثر مردم، بهترین موقعیت است آن است که به صورت جنینی بخوابند و بین پاهای خود یک بالش کوچک قرار دهند. اگر ترجیح می دهید به پشت دراز بکشید، بالش را  زیر زانوی خود قرار دهید.

منبع: الودکتر

۱۵ روش طبیعی برای درمان کمردرد-قسمت اول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ