آجیل ها،دانه های پرخواص و بسیار مفید برای سلامتی

اگر به سلامت خود اهمیت می دهید حتما آجیل مصرف نمایید.خواص آجیل ها را در ادامه این مطلب بخوانید.

خواص بی نظیر آجیل ها

آجیل ها برای سلامتی بسیار گزینه مناسبی هستند.در ادامه این مطلب از الودکتر به خواص بی نظیر آجیل ها اشاره شده است.

آجیل

کنترل وزن

آجیل ها دارای چربی زیادی هستند، اما این بدان معنا نیست که شما باید از آنها اجتناب کنید. پروتئین و فیبر بالا باعث می شود شما احساس قدرت و انرژی کنید. آجیل می تواند به کاهش کالری و کاهش وزن نیز کمک کند. آجیل به بدن شما کمک کند انرژی بیشتری بسوزد، حتی زمانی که در حالت استراحت هستید. اگر شما در رژیم غذایی هستید، آجیل بیشتری مصرف کنید.

چربی خوب

اگرچه آچیل ها دارای چربی هستند اما باید بدانید که چربی آن ها جزو دسته چربی های خوب می باشد.همچنین این چربی ممکن است به تثبیت قند خون و انسولین شما نیز کمک کند.

یک پک کامل از مواد مغذی

تنها پروتئین، فیبر و چربی های سالم آجیل ها نیست که برای شما مناسب است. آجیل همچنین دارای مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین E و B6، اسید فولیک، نیاسین، منیزیم، روی، مس و پتاسیم هستند.اما باید توجه داشته باشید در صورت خرید آجیل های تجاری به میزان مواد افزودنی آن دقت کنید.برخی نمک، شکر، مواد نگهدارنده و چربی های ناسالم را اضافه می کنند که می تواند برای سلامتی نا مناسب باشند.

آنتی اکسیدان فراوان

آجیل ها شامل مواد معدنی مانند سلنیوم و منگنز، ویتامین C و E، و همچنین فلاونوئیدها، فنل ها، پلی فنل ها و سایر مواد است. آنها به عنوان یک تیم برای محافظت از سلول های شما کار می کنند. این موضوع می تواند دلیلی خوب باشد که افرادی که بیشتر از آجیل و کره می خورند، قلب سالم تری دارند. آنها حتی به محافظت در برابر سرطان روده نیز کمک می کنند.

کاهش کلسترول

داشتن کلسترول بیش از حد می تواند شریان ها را دچار مشکل کند و منجر به سکته مغزی و بیماری قلبی شود. بادام، گردو، و دیگر آجیل موجب کاهش کلسترول می شود..

جلوگیری و کنترل دیابت نوع 2

آجیل ها همچنین به کنترل قند و چربی کمک می کنند. آنها همچنین انعطاف پذیری رگ های خونی (اندوتلیوم) خود را تقویت و سالم نگه دارند، که از مشکلات قلبی مرتبط با دیابت جلوگیری می کند.

بیماری قلبی

بیماری های قلبی عروقی ، زمانی که رگ های خونی شما سخت می شوند،به وجود می آیند .مشکلات قلبی می تواند قلب شما را تضعیف کند و منجر به نارسایی قلبی شود. همچنین می تواند موجب سکته مغزی، حمله قلبی یا ضربان قلب نامنظم (یک بیماری به نام آریتمی) شود. افرادی که بیشتر آجیل و یا کره می خورند احتمال کمتری دارند که به بیماری قلبی دچار شوند. حدود 28 گرم، یا 2 قاشق غذاخوری، به مدت دوبار در هفته می تواند برای بهبود وضعیت قلب مفید باشد.

تامین منیزیم

این کانی برای اعصاب، عضلات، استخوان ها، قند خون، فشار خون و حتی مواد ژنتیکی یا DNA شما مناسب است.

کره بادام

آجیل

این کره، منبع خوبی از ویتامین B7 است که همچنین بیوتین نامیده می شود. این مواد مغذی برای کمک به فرایند بدن شما چربی، قند و پروتئین مصرف کمک می کند. همچنین قند خون خود را پایدار نگه می دارد و پوست شما را سالم می کند.

کره بادام برزیلی

این آجیل یک منبع عالی از سلنیوم است که غده تیروئید را در حال اجرا می گذارد، و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین سلول های شما را در برابر ذرات مضر به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند. و افرادی که سلنیوم کمتری دریافت می کنند احتمال بیشتری برای دریافت انواع خاصی از سرطان دارند.

کره بادام زمینی

این میوه در مناطق ساحلی برزیل رشد می کند، و منبع خوبی از مس است که بدن شما نیاز به تغذیه بافت ها و خون و تولید انرژی دارد. همچنین ممکن است دارای خواص آنتی اکسیدانی باشد که سلولهای شما را در برابر آسیب محافظت می کند.

کره گردو

آجیل

گردو یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 است. به طور خاص، آنها یک نوع اسید آلفا لینولنیک اسید (ALA) ارائه می دهند که به عنوان یک ساختار برای دیگر انواع امگا 3 عمل می کند. این کره به راحتی در مغازه ها یافت نمی شود.اما شما خودتان می توانید آن را آماده نمایید.

نحوه نگهداری

آجیل گاهی اوقات می توانند به کره تبدیل شوند.برای نگه داری بهتر آجیل ها می توانید از آن ها کره درست کنید و مصرف نمایید و یا در مکان های به دور از رطوبت و گرمای زیاد،آن ها را برای مدت زمان نه چندان طولانی ذخیره نمایید.یکی دیگر از راه های نگه داری طولانی مدت آجیل ها نگه داری آنها در فریز می باشد.

حساسیت

توجه داشته باشید،با وجود خواص بسیار زیاد آجیل ها برای بعضی از افراد مناسب نیست.افرادی که به آجیل حساسیت دارند.آلرژی غذایی بر 5 تا 10 درصد افراد تاثیر می گذارد. بادام زمینی و آجیل درخت، مانند گردو و بادام، می تواند عاملین حساسیت باشند. اگر حساسیت شدیدی دارید، حتی با لمس آجیل ،باعث ایجاد تورم، استفراغ و اسهال می شوید.

این حتی می تواند گلو شما را بسوزاند و دشواری برای تنفس یا صحبت کردن ایجاد کنددر صورت مشاهده چنین وضعیتی حتما به مراکز درمای مراجعه نمایید.

منبع: الودکتر

بهترین داروی خوراکی سرطان روده

مصرف آجیل مانده سرطان کبد می آورد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ