راه های جلوگیری از اختلال نعوظ

atoosamirzavandi
اختلال نعوظ را با از بین بردن عادت های اشتباه و کنترل سلامتی خود از بین ببرید.

اختلال نعوظ کابوس بزرگی برای مردان است و اگر دچار چنین مشکلی شوند بر روی روحیه آن ها تاثیر زیادی خواهد گذاشت. در این مقاله بهراه های جلوگیری از اختلال نعوظ خواهیم پرداخت.

وزن خود را چک کنید

گاهی اوقات اضافه وزن می تواند بر زندگی جنسی فرد تاثیر بگذارد. اگر چاق هستید، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های کلسترول و دیابت قرار می گیرید که می تواند مشکلات نعوظ ایجاد کند. یک تحقیق نشان داد که مردانی با اندازه دور کمر بیش از 101 سانتی متر بیشتر در معرض اختلال نعوظ هستند. اگر از ابتلا به این مشکل هراس دارید وزن خود را در حد تعادل نگه دارید.

رژیم دریایی داشته باشید

مشکلات نعوظ معمولا به بیماری های قلبی مربوط می شود، بنابراین احساس می شود رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند از مشکلات نعوظ نیز جلوگیری کند. سعی کنید از خوردن غذاهایی که مسدود کننده شریان های قلب هستند مثل غذاهای پر چرب، سرخ کرده و گوشت قرمز خودداری کنید. بیشتر میوه های تازه و سبزیجات، ماهی و دانه های مغذی بخورید. اصلاح رژیم غذایی می تواند در اتاق خواب به شما کمک کند.

فشار خون خود را مدیریت کنید

فشار خون بالا می تواند رگ های شما را تنگ کند و در نتیجه خون کمتری به اندام ها برسد.اگر خون کمی به اندام تناسلی برسد ممکن است که مشکلات نعوظ برای فرد ایجاد شود. اگر فشار خون خود را به طور منظم چک نمی کنید، الان زمان آن فرا رسیده است. ممکن است که به فشار خون بالا مبتلا شده باشید اما تا حالا از آن بی خبر بوده اید.

کلسترول بالا را کاهش دهید

زمانی که کلسترول درون رگ های شما رسوب می کند، باعث تنگ شدن این مجرا ها می شود که نتیجه آن جریان کمتر خون درون رگ ها است. این مشکل می تواند اختلال نعوظ ایجاد کند. اگر کلسترول بالایی دارید، دکتر می تواند راه های کاهش آن را به شما آموزش دهد. راه های کاهش کلسترول استفاده از دارو یا تغییر رژیم غذایی می باشد.

دیابت خود را تحت کنترل بگیرید

اگر مراقب دیابت نباشید قطعا مشکلات نعوظ را در خود خواهید یافت. قند بالا باعث می شود کهاعصاب و رگ های خونی درون آلت تناسلی از بین بروند. با دکتر خود صحبت کنید و راه های کنترل دیابت را از او بپرسید.

اگر سیگار می کشید آن را کنار بگذارید

آیا نیاز به دلایل دیگری دارید تا این عادت را کنار بگذارید؟ افرادی که سیگار می کشند دو برابر افراد غیر سیگاری دچار مشکل نعوظ خواهند شد. سیگار کشیدن بر زندگی جنسی تاثیر خواهد گذاشت زیرا آن، رگ های خونی را تنگ می کند. همچنین داروهای رفع اختلال نعوظ بر روی افراد سیگاری تاثیر کمی خواهد داشت.

در حد تعادل الکل مصرف کنید

نوشیدن الکل و رابطه داشتن هیچ وقت ترکیب خوبی با هم نخواهند داشت. نوشیدن بیش از دو مرتبهباعث کاهش میل جنسی، اختلال نعوظ یا مشکلات ارگاسم می شود. اگر الکل به نعوظ شما کمک می کند احتمالا این اتفاق بعد از قطع کردن نوشیدنی دیگر رخ نخواهد داد.

ترک اعتیاد

بسیاری از داروهای روان گردان باعث مشکلات نعوظ خواهند شد. ماده های قوی مثل کوکائین و شیشه و مواد ضعیف تر مثل ماری جوانا، همه باعث اختلال نعوظ می شوند. این مواد کنترل سیستم عصبی را کاهش می دهند و باعث تخریب رگ های خونی می گردند. اگر فکر می کنید این مواد برای شما ایجاد اختلال کرده اند بهترین دلیل برای کنار گذاشتن است.

ورزش کنید

ورزش کردن برای بهبود زندگی جنسی بسیار مفید است. همچنین به سلامت قلب، رگ ها و شریان ها، تناسب وزن، کاهش استرس و به طور کلی داشتن احساس و روحیه خوب کمک می کند. یک تحقیق نشان داد که با داشتن حتی روزی نیم ساعت پیاده روی می توان مشکلات نعوظ را از بین برد.

تست تستوسترون انجام دهید

به طور کلی هورمون تستوسترون با رسیدن به سن 30 سال کاهش می یابد و این روند کاهش با افزایش سن نیز بیشتر خواهد شد. اگر این هورمون بسیار کاهش بیاید، بر روی رابطه فرد تاثیر می گذارد و اختلال نعوظ ایجاد می کند. یک آزمایش ساده خون می تواند نشان بدهد که وضعیت هورمون تستوسترون شما چگونه است. راه های بسیاری برای درمان آن وجود دارد.

استرس خود را مدیریت کنید

زمانی که بیرون از کار هم استرس داشته باشید، این استرس بر روی زندگی و رابطه تاثیر خواهد گذاشت و به آن ضربه می زند. اگر مشکل نعوظ هم پیدا کردید باید بدانید که شما را بیشتر عصبی خواهد کرد. سطح استرس خود را پایین بیاورید، قطعا نتیجه آن را در اتاق خواب خود مشاهده خواهید کرد.
عوارض جانبی داروهای خود را بدانید

اختلال نعوظ گاهی به علت اثر جانبی دار

وهای تجویز شده می باشد. این داروها عبارتند از:
•    دیورتیکس (قرص آب)
•    ضد افسردگی
•    بازکننده عضلات
•    داروهای سرطان
•    آنتی هیستامین
اگر از هرکدام این داروها استفاده می کنید و دچار مشکلات نعوظ شده اید، بدون مشورت با دکتر خوردن آن ها را قطع نکنید. پزشک می تواند داروهای دیگری را جایگزین کند.

منبع الودکتر

درمان اختلال نعوظ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ