باید و نباید هایی که اگر زانو درد دارید، باید بدانید

اگر از رانو درد رنج می برید ادامه این مطلب را بخوانید

زانودرد

درد در هرجای بدن می تواند آزار دهنده باشد،اما زانو درد به علت نیازی که به راه رفتن داریم می تواند این مشکل را دو چندان نماید. درد زانو اگر در مراحل اولیه پیگیری شود و به اندازه کافی استراحت داده شود،می تواند بهبود پیدا کند.اما اگر درد زانو را نادیده بگیرید ممکن است دیگر نتوانید از پای خود انتظار زیادی داشته باشید!در ادامه این مطلب از الودکتر باید ها و نباید هایی را آورده ایم که در صورت رعایت آن ها می توانید از درد زانو بکاهید.

زانودرد

باید ها و نباید های زانو درد

 بیش از حد بر روی نیمکت  در حالت نشسته نمانید

ورزش ،عضلات اطراف مفاصل شما را تقویت می کند و به جلوگیری از آسیب ها کمک می کند. سعی کنید زانوی خود را برای مدت طولانی در یک حالت نگه ندارید

انتخاب کفش مناسب

زانودرد

کفش های خود را با رعایت نکات توصیه شده در مورد کفش ،انتخاب نمایید.انتخاب صحیح کفش می تواند در کاهش درد زانوی شما بسیار تاثیرگذار باشد.انتخاب نامناسب کفش در طولانی مدت می تواند اثرات مخربی بر سلامت زانو ایجاد نماید.

مراقب وزن خود باشید

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای زانو می تواند به وجود بیاید ،وزن اضافه است. وزن اضافی به زانو شما فشار می آورد و خطر آرتریت دردناک و آسیب را افزایش می دهد. اما حتی کاهش وزن متوسط می تواند این مشکل را بهتر کند.اگر دچار اضافه وزن هستید برای بهبود درد زانو ،و یا پیشگیری از آسیب های زانو در آینده،حتما وزن خود را کاهش دهید.برای کاهش وزن بهتر است با یک مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

طب سوزنی را امتحان کنید

همانطور که می دانید طب سوزنی به وسیله سوزن های کوچکی که  به پوست  و در اطراف مفصل زانو شما وارد می شود ،انجام می شود. تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی  می تواند درد آرتریت زانو را کاهش دهد، هرچند هنوز مشخص نیست که این تاثیر چگونه صورت می گیرد اما اثرات سوزن بر روی عصب های زانو می تواند دلیل این موضوع باشد. اگر به طب سوزنی علاقه دارید حتما نزد فردی مطمئن و دوره دیده این کار را انجام دهید.

پای خود را آویزان نگه ندارید

عضلات اطراف زانوی شما می توانند بر اثر کشش تنگ شوند و این کشش می تواند منجر به آسیب های دردناک شود.برای جلوگیری از این موضوع بهتر است با یک فیزیوتراپ مشورت کنید تا شما را در انجام ورزش های مناسب راهنمایی نماید.

از درمان های  سرد و گرم استفاده نمایید

اگر از درد زانو رنج می برید، درمان های گرم یا سرد را امتحان کنید. گرمای مایع  برای تسکین درد بهتر از گرمای خشک است.یعنی بهتر است در آب گرم شنا کنید و یا راه بروید تا از کیسه های آب گرم استفاده نمایید.

روش صحیح خواب

زانودرد

برای کاهش درد زانو ،حتما در نحوه خواب خود دقت نمایید.اشتباه خوابیدن می تواند درد زانو را افزایش دهد و درد زانو شما را بدتر کند. سعی کنید در موقع خواب مواضع مختلف داشته باشید و اگربه حالت  کنار می خوابید، بالش را بین زانوها یتان قرار دهید.

از زانو بند استفاده نمایید

اگر در هنگام راه رفتن و یا کار کردن احساس زانو درد دارید ،از زانو بند های پزشکی استفاده نماییدو می توانید زانو بند ها را از داروخانه بخرید و یا از پزشک خود بخواهید برای شما نمونه مناسب را تجویز نماید.

از انجام کار های مضر و خطرناک برای زانو اجتناب کنید

کارهایی است که انجام آن می تواند بر درد زانو بیافزاید.تا جایی که می توانید از انجام این کار ها اجتناب نمایید.کارهایی مانند جاروبرقی،بالا و پایین رفتن زیاد از پله ها ،پوشیدن کفش های پاشنه بلند و …

به پزشک مراجعه نمایید

علاوه بر انجام موارد بالا ،باید حتما مشکلات خود را با یک پزشک متخصص در جریان بگذارید.گاهی برای درمان زانو درد نیاز به مصرف دارو می باشد. به همین علت باید به پزشک مراجعه نمایید تا داروهای مورد نیاز شما را تجویز کند و در کنار پرهیز هایی که انجام می دهید دارو ای خود را نیز مصرف نمایید.

درمان پارگی منیسک مفصل زانو

علت‌های آرتروز را می‌دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ