محافظت از چشم با عینک

atoosamirzavandi
با استفاده از عینک های مخوص هر ورزشی آسیب های جدی که ممکن است به چشم وارد شود را به حداقل برسانید.

عینک های مخصوص کامپیوتر

استفاده از عینک های کامپیوتری یک فاکتور مهم برای رفع آسیب های چشمی از نگاه کردن مداوم به صفحه نمایش کامپیوتر می باشد. 70% از افرادی که به طور روزانه با کامپیوتر کار می کنند در معرض این آسیب ها هستند. عینک مخصوص کامپیوتر تاری دید را کاهش می دهد. تولید کنندگان این عینک ها مدعی هستند که عینک کامپیوتر چشم را به تصاویر و کلمات الکترونیکی عادت می دهند و دیدن آن ها را برای چشم راحت تر می کنند. به طور کلی چشم را با سیستم الکترونیکی سازگارتر می کنند. همچنین انعکاس نور و رنگ صفحه را کاهش می دهند.

پیر چشمی (دوربینی)

این مشکل با افزایش سن ایجاد می شود. پیرچشمی در واقع مشکلی است که چشم توانایی تمرکز بر روی اشیا را از دست می دهد. عینک مطالعه می تواند در از بین بردن تاری دید و تمرکز چشم و تمیز تشخیص دادن کلمات کند. عینک مطالعه را می توانید از مغازه ها تهیه کنید. اما اگر شماره چشم هایتان متفاوت است و مشکل آستیگماتیسم دارید حتما به متخصص چشم مراجعه کنید.

نزدیک بینی

نزدیک بینی بیشتر در افراد جوان تر رایج است. یعنی افراد نزدیک را به وضوح می بینند اما در دیدن فواصل دور مشکل دارند. نزدیک بینی تیره و مبهم از سن 70 سالگی شروع خواهد شد. دور بینی کمتر نیاز به درمان دارد و بیشتر توجه ها به سمت رفع مشکل ندیدن نزدیک اشت. این از اشتباهات عامه است که عینک زدن چشم را تنبل می کند. افراد ممکن است با افزایش سن به عینک های قوی تر با شماره بالاتر نیاز داشته باشد. اما این اتفاق رخ خواهد داد چه عینک بزنید چه نزنید.

تکنولوژی جدید

آیا به علت ضخامت شیشه عینک و تاثیری که بر روی رنگ چشم میگذارد از استفاده خودداری می کنید؟ گاهی ضخامت شیشه عینک رنگ و ظاهر چشم را بد نشان می دهد. می توانید از چشم پزشک خود در مورد شیشه های نازک و سبک تر سوال کنید. شما ممکن است معمولا شیشه هایی که نازک تر هستن را انتخاب کنید.

عینک های دو کانونی

آیا برای دیدن تلویزیون یا مطالعه به عینک های متفاوتی نیاز دارید؟ ممکن است که به استفاده از عینک های دو کانونی تمایل داشته باشید. در این عینک ها قسمت پایین برای دیدن نزدیک و مطالعه مناسب است و قسمت بالا برای دیدن اشیا دور و یک ناحیه میانی برای استفاده از کامپیوتر. هیج خط میانی برای جدا کردن این نقاط وجود ندارد.

ورزش های ریسکی: استفاده از عینک های پلی کربنات

نیروی توپی که به چشم شما ضربه می زند برابر با نیروی پرتاب راکتی با سرعت 100تا 150 مایل در ساعت است! بهترین محافظ چشم در ورزش ها استفاده از عینک های ساخته شده از پلاستیک پلی کربنات می باشد. این ترکیبات 10 برابر دیگر مواد محکم هستند و مهمترین مزیت آن ها محافظت از چشم در برابر اشعه یووی می باشد. ورزش های که احتمال آیجاد آسیب در چشم می کنند عبارتند از ورزش های راکتی مثل: تنیس، بیس بال، هاکی روی یخ، بسکتبال و… محافظ چشم از 90% آسیب های چشمی جلوگیری می کند بنابراین استفاده از آن به شدت توصیه می شود.

مزیت شیشه عینک های زرد رنگ

اگر از عینک آفتابی برای ورزش کردن استفاده می کنید، از شیشه های رنگی که قدرت دیدتان را برای آن ورزش خاص افزایش می دهد استفاده کنید. رنگ زرد در محیط هایی که نور کم است در ارائه تصویر و دید، بهتر است. عینک زرد برای اسکی بازها، و ورزش هایی که درون سالن انجام می شود مثل بسکتبال، بازهای راکتی بیشتر رایج است.

مزیت شیشه های سبز

شیشه های سبز به ایجاد تعادل بین رنگ کمک می کنند. عینک های سبز در بین گلف بازان و کسانی که بیس بال بازی میکنند محبوب است. گلف بازان معتقدند که عینک سبز باعث می شود که تشخیص توپ راحت تر شود و آن را از رنگ سبز چمن مجزا می سازد. هنوز به طور کامل مشخص نیست که کدام رنگ بهتر است پس بهتر است قبل از خرید امتحان کنید.

چه زمانی نیاز به تست چشم هایتان دارید؟

تکنولوژی های جدیدی برای تست چشم ها به وجود آمده اند. باید حداقل هر دو سال یک بار چشمهای خود را چک کنید برای این که مطمئن شوید شماره چشمتان متناسب با عینک مورد استفاده است و برای دارو درمانی.
تست چشم می تواند بیماری های آب مروارید، گلوکوم (آب سیاه) را همانند دیگر بیماری ها از قبیل دیابت، بیماری های قلبی، HIV و سرطان تشخیص دهد. نشانه های بیماری ممکن است درون یا اطراف چشم مشخص باشد قبل از این که خود بیماری نشانه هایش را نمودار کند.

 نشانه های ناراحتی در چشم

به محض دیدن هر کدام از این نشانه ها به پزشک مراجعه کنید
•    از دست دادن جرئی از بینایی
•    درد ناگهانی چشم و قرمزی
•    احساس سوزش
•    تاری دید و مه آلود بودن
•    احساس فلاش نور
منبع الودکتر

مراقبت از چشم با این دمنوش فوق العاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ