رازهایی طلایی برای داشتن زندگی طولانی‌تر

mahdie.mohtashami
در این مقاله به شما رازهایی طلایی برای داشتن زندگی طولانی‌تر را می‌گوییم. از اهمیت بخشش تا راز طول عمر زیاد مردمان ژاپن! در این مقاله با تیم الودکتر همراه باشید تا رازهای طلایی افزایش طول عمر را با یکدیگر بررسی کنیم.

 رازهایی برای داشتن زندگی طولانی‌تر

از DNA خود مراقبت کنید

با گذشت زمان، انتهای کروموزوم های شما کوتاهتر می شوند. این باعث می شود که بیشتر بیمار شوید. اما تغییرات در شیوه زندگی می تواند آنزیمی که هدف آن طولانی کردن عمر کروموزوم ها می‌باشد را در بدن افزایش دهد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی و ورزش می توانند به سلامت کروموزوم ها کمک کنند. عادت های سالم می‌تواند پیری را در سطح سلولی کند کند.

برای برد بازی کنید

یک مطالعه بر روی افراد 80 ساله نشان می‌دهد که آن‌ها بسیار دقیق هستند و این به این معنا می‌باشد که به جزییات توجه می‌کنند به همه چیز خوب فکر می‌کنند و تلاش می‌کنند تا بهترین کار را انجام دهند. آن‌ها نگران سلامتی خود هستند و روابطی را انتخاب می‌کنند تا آن‌ها را قوی‌تر کند و از آن‌ها مراقبت کند.

داشتن روابط اجتماعی

یک دلیل دیگر برای آنکه از دوستان خود سپاسگزار باشیم: دوستان به شما کمک می‌کنند تا عمری طولانی‌تر داشته باشید. طبق تحقیقات صورت گرفته ارتباطی قوی بین روابط اجتماعی و زندگی طولانی‌تر وجود دارد. بنابراین با انسان‌ها ارتباط برقرار کنید.

دوستان خود را خردمندانه پیدا کنید

عادت های دوستان شما بر شما غلبه می کند بنابراین با افرادی ارتباط برقرار کنید که دارای یک شیوه زندگی سالم هستند. شما فرد چاقی می‌شوید اگر دوستی را انتخاب کنید که خوردن غذاهای چرب برای او مانعی نداشته باشد. سیگار کشیدن در اط طریق روابط اجتماعی وارد عادت‌های انسان می‌شود اما ترک کردن آن مسری است.

سیگار کشیدن را متوقف کنید

همه ما می‌دانیم که نکشیدن سیگار عمر ما را افزایش می‌دهد . اما چقدر ممکن است شما را متعجب کند اگر بدانید یک مطالعه‌ی پنجاه ساله در بریتانیا نشان می‌دهد که ترک سیگار در سن 30 سالگی می‌تواند یک ده‌ی از دست رفته را به شما بازگرداند و در سن 40، 50 و 60 سالگی به ترتیب 9، 6 و یا 3 سال به زندگی شما اضافه می‌کند.

خواب نیمروزی

یک استراحت کوتاه در میان روز در بسیاری از نقاط جهان استاندارد و محبوب است و در حال حاضر شواهد علمی نشان می‌دهد که خواب نیمروزی با افزایش طول عمر شما کمک می‌کند. افرادی که به طور منظم در طول روز استراحتی کوتاه دارند 37 درصد کمتر از دیگران احتمال مبتلا شدن به بیماری قلبی را دارند. محققان بر این باورند  که استراحتی کوتاه در میان روز باعث کم شدن استرس در بدن می‌شود و به سلامت قلب کمک می‌کند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای را فراموش نکنید

این رژیم غذایی در تعداد میوه، سبزیجات، روغن زیتون و ماهی غنی است. این رژیم غذایی می‌تواند شانس مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا، چاقی، دیابت و سایر بیماری‌هایی از این قبیل را در بدن شما کاهش دهد و شانش ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز هم در بدن به طور چشمگیری کاهش دهد.

مانند مردم اوکیناوا غذا بخورید

مردم اوکیناوا ژاپن بیشتر از همه‌ی مردم دنیا زندگی می‌کنند و طول عمر بیشتری دارند. رژیم غذایی این مردم به چگونه است؟ وعده غذایی این مردم شامل سبزیجات سبز و زرد و کم کالری می‌باشد. نسل جوان کمتر از رژیم غذایی مردم گذشته خود استفاده می‌کنند و طول عمر کمتری نسبت به نسل گذشته خود دارند.

وزن خود را کاهش دهید

اگر دچار اضافه وزن هستید باید بدانید که کم کردن وزن می‌تواند شما را در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌هایی از این قبیل شما را در امان نگه دارد. چربی شکم بسیار مضر و بد می‌باشد بنابراین اولین هدف خود را کم کردن سایز دور کمرتان قرار دهید. خوردن مقدار زیادی فیبر همراه با ورزش زیاد به سلامت شما کمک می‌کند.

تحرک داشته باشید

شواهدی بسیار روشن وجود دارد که افرادی که ورزش می‌کنند به طور متوسط طول عمری بیشتر از کسانی که ورزش را فراموش کرده‌اند، دارند. فعالیت بدنی منظم شانس ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، برخی از انواع سرطان و افسردگی را کاهش می دهد. ورزش کردن به شما کمک می‌کند در سنین بالا از نظر ذهنی بسیار جوان و با نشاط باشید .10 دقیقه ورزش کردن هم می‌تواند مفید باشد در صورتی که به مدت دو ساعت و نیم در طول هفته انجام شود.

ببخشید

بخشیدن و فراموش کردن کینه‌ها تاثیری بسیار شگفت انگیز بر روی سلامت شما دارد. به طور مداوم عصبانی بودن ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی، سلامت ریه‌ها و دیگر بیماری‌ها دارد. ببخش، اضطراب شما را کاهش می‌دهد و باعث کاهش فشار خون بدن شما می‌شود به همین دلیل به شما کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشید و مدت زمان بیشتری زندگی کنید. 

 

طول عمر زیاد با میوه ای سرشار از خاصیت!

راز طول عمر چینی ها که نمی دانستید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ