سالم سازی کبد از طریق روش های صحیح زندگی

pegiu
اگر می خواهید کبد سالمی داشته باشید ،این راهکار ها را در زندگی خود پیش بگیرید

کبد

همه می خواهند کارهایی را که می توان برای بالا بردن سلامتی بدن مفید است را انجام دهند.یکی از راه هایی که مردم بسیار به آنروی آورده اند سالم سازی و پاک سازی کبد می باشد.اما پاکسازی کبد کار راحت و آسانی نیست. درواقع اگر فکر می کنید که نیاز به یک سم زدایی کبدی دارید باید بدانید که سم زداها تعداد بالایی نداند.بنابراین باید در انتخاب روش صحیح سم زدایی دقت نمایید.

کبد یکی از بزرگترین اعضای بدن است. کبد کمک می کند تا مواد زائد را حذف و مواد مغذی را پردازش کند.

کبد

پاکسازی کبد

مانند بسیاری از روشهای درمانی، پاک کردن کبد دارای مراحل خاصی است. که در این مراحل خاص حتی ممکن است مجبور شوید برای چند روز نوشیدن آب یا مایعات دیگر دیگر را انجام دهید. شما ممکن است نیاز به خوردن رژیم غذایی محدود یا مکمل های گیاهی یا رژیم غذایی داشته باشید.گاهی هم از دارو هایی که برای سم زدایی به بازار عرضه می شود،می توان استفاده نمود.در برخی از روشها می توان چندین روش را ترکیب نمود.

آیا اثبات علمی برای پاک کنندگی کبد و سم زدایی آن وجود دارد؟

هیچ اثری علمی وجود ندارد که پاک کننده سموم را حذف کند یا سلامتی شما را افزایش دهد. به همین دلیل رژیم های غذایی صحیح ممکن است برای  شما احساس خوبی داشته باشند، زیرا آنها معمولا به شما اجازه نمی دهند غذاهای فرآوری شده را بخورید. این غذاها حاوی چربی های جامد و شکر فرآوری شده است. آنها کالری زیادی دارند . رژیم های غذایی نیز می توانند غذاهایی را که ممکن است آلرژیک و حساس به آن ها باشید،مانند لبنیات، گلوتن، تخم مرغ یا بادام زمینی حذف نماید.

آیا سیلیمارین به شما کمک می کند؟

سیلیمارین یک گیاه است  که در مدیترانه وجود دارد.و این گیاه حاوی ترکیبی به نام سیلبیین است. ممکن است شنیده باشید که این گیاه به بهبود عملکرد کبد کمک می کند و می تواند به درمان بیماری کبد کمک کند. اما، درست همانطور که شواهد کافی برای استفاده از کپسول های ضد التهابی وجود ندارد، شواهد کافی برای اثر خشی این گیاه در درمان و بهبود کبد نیز موجود نیست..

برخی شواهد وجود دارد که ترکیبات سرخ شده از این گیاه باعث بهبود علائم انواع خاصی از بیماری کبد می شوند. اما مطالعاتی نشان می دهد که این بیماری خود به مرور زمان درمان می شود.

آیا پاکسازی کبد بی خطر است؟

درمان های پزشکی برای بیماری های مختلف کبد وجود دارد. اما هیچ چیز نشان نمی دهد که برنامه های مکمل های غذایی و یا مکمل ها می توانند آسیب کبدی را درمان کنند. در واقع، مواد ضد عفونی کننده می تواند به کبد شما آسیب برساند. چیزهایی که باید در مورد این برنامه ها و محصولات بدانید وجود دارد:

     برخی از شرکت ها از مواد تشکیل دهنده ای استفاده می کنند که می تواند مضر باشد. و ممکن است با ادعای دروغین درباره اینکه چگونه با بیماری های جدی درمان می کنند، ساخته شده است.

  •      آبهای غیر پاستوریزه می توانند شما را بیمار کنند، به ویژه اگر شما مسن هستید یا سیستم ایمنی ضعیف دارند.
  •      اگر بیماری کلیوی دارید، پاک کننده ای که حاوی مقادیر زیادی آب است، می تواند بیماری شما را بدتر کند.
  •      اگر دچار دیابت هستید قبل از فکر کردن به تغییر رژیم غذایی که به طور معمول مصرف می کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه کبد را سالم نگه دارید

سلامت کلی و ژن های شما بر کبد شما تاثیر می گذارد. بنابراین رژیم غذایی، شیوه زندگی و محیط زیست می تواند عوامل موثر بر سلامت کبد شما باشد.دستور العمل های ساده ای وجود دارد که بدون نیاز به دارو ها و مواد مصرفی خاص می تواند در سالم نگه داشتن کبد به شما کمک کند. این دستورالعمل ها می شامل این موارد باشد:

  •     هر روز رژیم متعادل را بخورید.
  •  میوه ها و دانه های مفید را در رژیم خود قرار دهید
  •    وزن خود را حفظ کنید یا اگر نیاز دارید وزن خود را از دست بدهید.
  •     هر زمانی که می توانید ورزش کنید، ورزش کنید. اگر شما فعال نباشید، بهتر است با یک پزشک صحبت کنید

    کاهش رفتارهای خطرناکی که می تواند منجر به هپاتیت ویروسی شود:

  •         اجتناب از مواد مخدر غیرقانونی، اما اگر از آنها استفاده کنید، سوزنها را برای تزریق یا شستشوی آنها به اشتراک نگذارید.
  •         مسواک یا دیگر موارد خانگی را به اشتراک نگذارید.
  •         فقط خالکوبی از فروشگاه استریل دریافت کنید.
  •         رابطه جنسی محافظت نشده با غریبه ها نداشته باشید.

کبد 

کبد از اعضای مهم و کاربردی بدن محسوب می شود بنابراین در رژیم های غذایی و روش زندگی خود دقت نمایید تا کبد سالمی داشته باشید.همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است.

روغن های به ظاهر گیاهی حاوی پارافین موجب نارسایی کبد می شوند

.

منبع:الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ