راهکارهایی برای زندگی سالم و عمر بیشتر

toranj
برای داشتن زندگی سالم و عمر بیشتر می توانید با خوردن غذاهای سالم و راهکارهایی سالم بهترین ها را از آن خود کنید.

به گزارش الودکتر: شما مطمئنا می دانید که چربی های اشباع برای شریان ها و سلامت قلب  بد است و آنها ممکن است به غلظت و حافظه شما آسیب برساند. بنابراین گوشت قرمز، کره و دیگر غذاها را حذف کنید. در عوض، چربی ماهی ها و چربی های بیشتری از گیاهان مانند کتان و آجیل رااستفاده کنید. این چربی های سالم برای قلب و مغز شما مفید هستند. در ادامه شما با راهکارهایی برای زندگی سالم و عمر بیشتر آشنا خواهید شد.

برای خودتان فرصت پیاده روی بسازید

اگر فرزندانتان به دانشگاه رفته اند و شم ادر خانه تنها هستید بهتر است به جیوانات خانگی فکر کنید.  به نظر می رسد افراد دارای گربه ها و سگ ها دارای کلسترول پایین و همچنین کمتر تحت خطر ابتلا به بیماری های قلبی اند. آنها همچنین کمتر نیاز به دکتر رفتن دارند. حداقل، داشتن یک سگ که به پیاده روی نیاز دارد، راهی عالی برای ساختن ورزش روزانه است که باعث می شود چربی خون شما پایین بیاید و ریسک بقیه بیماری ها را نیز کمتر می کند.

افزایش سن به معنی نرها کردن ورزش صبحگاهی نیست. ممکن است برخی افراد فکر کنند به زانوی خود آسیب می رسانند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که حتی ورزش صبگاحی برای افراد مسن مقاومت زانوی آنها را تقویت میکند و به نظر نمی رسد خطر ابتلا به آرتریت را افزایش دهد.

البته اگر آرتریت یا مفاصل آسیب دیده ای داشته باشید، ممکن است بیش از حد فشار آسیب برساند اما هنوز هم می توانید ورزش کنید. فعالیت های کم فشار تر مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری می تواند به تقویت عضلات،تقویت مفاصل و کاهش درد کمک کند. این کارها می تواند تضمین کننده زندگی سالم و عمر بیشتر باشد.

برای مغز چالش ایجاد کنید

خودتان را غافلگیر کنید به جای چسبیدن به چیزی که آشنا و راحت است، چیز جدیدی را یاد بگیرید. برای خود چالش ایجاد کنید و مغزتان را درگیر یادگیری کنید. به مکان های غیر معمول بروید دوستان جدید بیابید و یا  یک ساز موسیقی یا یک زبان جدید را یاد بگیرید تجربیات جدید مسیرهای جدیدی را در مغز ایجاد می کنند و ذهن شما را سالم نگه می دارند. آنها همچنین گزینه های خود را برای پیدا کردن هیجان و شادی گسترش می دهند.

سدیم را از برنامه غذاییتان حذف کنید

همانطور که می دانید وجود سدیم در خون شما می تواند باعث افزایش فشار خون و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی شود. پس نمک را از غذاهای خود حذف کنید. از مواد عذایی بسته بندی شده نیز کمتر استفاده کنید که آنها سرشار از نمک هستند و پیشنهاد می شود برای کاهش سدیم موجود در خون خود از موز استفاده کنید تا فشار خون شما را نیز کاهش دهد تا افزایش عمر داشته باشید.

ریسک آلزایمر را در خود کاهش دهید

آیا می خواهید در آینده به آلزایمر مبتلا نشوید؟ پس حرکت کنید. بله باید فعالیت داشته باشید و تا می توانید ورزش کنید. تمرینات منظم ورزشی در دوره جوانی می تواند شانس داشتن حافظه و تفکر ضعیف در دوران پیری را کاهش دهد. شما می توانید پیاده روی کنید یا دوچرخه سواری. حتی انجام کارهای باغچه توسط خودتان نیز علاوه بر داشتن مزایای حرکتی شادی اور نیز است. خودتان را همیشه چک کنید.تصویری کامل از سلامتی خود را همیشه داشته باشید با استفاده از یک ردیاب تناسب اندام ، وارد کردن مواد غذایی  در یک برنامه گوشی هوشمند  یا با استفاده از ابزار، فشار خون خود را،چک کنید. عمر بیشتر با مغز سالم.

رژیم غذاییتان را هوشمندانه انتخاب کنید

با افزایش سن، متابولیسم شما کاهش می یابد و شما نیاز به کالری کمتری نسبت به قبل دارید. بنابراین کالری آنهایی را که می خورید، حساب کنید غذاهای بسته بندی شده با مواد مغذی مورد نیاز خود را انتخاب کنید خوردن سبزیجات برگ سبز تیره و میوه ها و سبزیجات رنگارنگ را فراموش نکنید. برای دریافت کلسیم برای استخوان، مصرف لبنیات کم چرب را افزایش دهید. غذاهای غنی شده مانند غلات و ویتامین B12 و شیر با ویتامین D نیز می توانند کمک کننده باشند. و کالری دریافتی از نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید.

روی تعادل خود کار کنید

داشتن تعادل خوب یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از صدمات جدی است. این تمرینات را در بخشی از روز انجام دهید.یک پا روی زمین و پای دیگر را بالا نگه دارید و سعی کنید کم کم فاصله پا از زمین را افزایش دهید و روی یک پا بایستید. حرکات آرام و شبیه رقص تای چی یکی دیگر از گزینه های مفید هستند. افراد سالمند که با تای چی به مدت 6 ماهاخت می وشند می توانند خطر ازدست دادن تعادل را کاهش دهند.

البته که مهم است، اما فراموش نکنید که عضلات خود را نیزباید قوی بسازید. یک مطالعه در مورد تمرینات ورزشی منظم در سالمندان نشان داد که باعث تغییرات ژنتیکی در سلول ها می شود. نتیجه: عضلات سالخورده های قدیمی تر بیشتر شبیه به افراد 20 سالگی خود بودند.

منبع: الودکتر

آیا می دانستید پنیر طول عمر را افزایش می دهد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ