راز محبوب بودن غذاهای فرانسوی

atoosamirzavandi
تنها غذا خوردن به خوش اندام ماندن مربوط نی شود گاهی نحوه غذا خوردن نیز بر تناسب اندام تاثیر خواهد گذاشت.

غذاهای کم چرب، کم کربوهیدرات، بدون مزه و کم کالری را فراموش کنید. چگونه؟ رژیم غذایی فرانسوی پر از طعم و عطر رضایت بخشی است. در این مقاله با رژیم غذایی فرانسوی که می تواند شما را سالم و خوش اندام نگه دارد آشنا خواهید شد.

کنترل پروتئین

رژیم غذایی فرانسوی را می توان در یک جمله خلاصه کرد: غذای کم اما با کیفیت پروتئین بالا بخورید. دکتر پائول روزین روانشناس دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: حجم پروئینی که امریکایی ها مصرف می کنند نسبت به فرانسوی ها بیشتر است. در یک تحقیق که روزین و همکارانش انجام دادند، دریافتند که یک ظرف ماست در پنسیلوانیا 82% بزرگتر از یک ظرف ماست در پاریس است، نوشابه 52%، هات داگ 63% و شکلات 41% بزرگتر هستند. آیا این مقادیر مشکلی ایجاد می کنند؟ بله، وقتی افراد قصد خوردن میان وعده یا وعده اصلی می کنند دیگر به این که چقدر این ظروف بزرگ هستند، توجه نمی کنند. 

 به کیفیت فکر کنید نه کمیت

چگونه فرانسویان از کم خوردن خود راضی هستند؟ تفاوت در نگاه آن ها به غذا و غذا خوردن است. دکتر ویل کلوور، مدیر کل سلامت مدیترانه، بیان می کند که: 10 گام ساده برای لاغر ماندن در زندگی وجود دارد. فرانسویان غذایشان را دوست دارند اما نه روش درست کردن به سبک امریکایی ها. در امریکا افراد بر روی غذا تمرکز می کنند بدون در نظر گرفتن طریقه ی صحیح درست کردن غذا و استفاده از مواد مفید. تنها 39% از امریکایی ها از غذا خوردن خود لذت می برند اما در مقابل، 90% از فرانسوی ها از غذا خوردن خود لذت می برند.

عطر و طعم غذا را دوست بدارید.

فرانسویان روزانه 3 وعده غذا می خورند و برای هر وعده زمان صرف می کنند. حتی فست فود خوردن آن ها در مقایسه با امریکایی ها طولانی تر است. طبق یک تحقیق روانشناسی، فرانسوی ها برای خوردن یک مک دونالد به طور متوسط 22 دقیقه وقت صرف می کنند در حالی که فیلادلفیایی ها تقریبا در 14 دقیقه یک مک دونالد را می خورند. این فرهنگ فرانسوی ها باعث تقویت کیفیت غذاخوردن می گردد. مشکلی که سریع غذا خوردن ایجاد می کند این است که فرد ندانسته حجم غذای بیشتری می خورد. تقریبا 15 دقیقه طول می کشد که مغز این پیام را معده دریافت کند که پر شده است.

غذای تازه درست کنید

کار راحتی است که وقتی غذا طعم خوشی دارد آهسته غذا خورد بنابراین، در غذاهای فرانسوی تمام مواد تازه و خوش عطر هستند. صبحانه وعده غذایی کوچکی است: نان، ماست همراه با میوه و قهوه. ناهار و شام شامل مقدار کمی پروتئین (گوشت)، سبزیجات و گونه های مختلفی از نشاسته به همراه تکه ای پنیر و قهوه برای پایان غذا. غذاهایی که بیشتر در رژیم غذایی فرانسوی ها مصرف می شوند شامل ترکیباتی از قبیل: پنیر پر چرب، ماست، کره، نان، میوه وسبزیجات تازه، مقدار کمی گوشت (اغلب گوشت ماهی یا مرغ بیشتر از گوشت قرمز)، شراب و شکلات تلخ می باشند.

غذا خوردن را در اولویت قرار دهید.

مهمترین بخش غذا خوردن فرانسوی ها، غذا خوردن سر میز و به همراه خانواده است. در تحقیقات اخیر که از 766 زن و مرد به عمل آمده است، محققان دریافته اند که تقریبا دو سوم از افراد مورد تحقیق غذای خود را با سایر افراد خانواده میل می کنند. خانواده های امریکایی که شام را با هم می خورند تمایل بیشتری به خوردن سبزی و میوه جات دارند و در عوض مقدار کمتری غذاهای سرخ شده، نوشابه و غذاهایی که حاوی چربی های ترانس می خورند. غذا خوردن به همراه دوست یا خانواده باعث می شود که در حین غذا خوردن با هم صحبت کنید به جای این که مدام و پشت سر هم غذا ببلعید. پس به مغز این فرصت را می دهید تا زمان پر شدن معده را بهتر تشخیص دهد. بهتر است زمان مشخصی را به غذا خوردن تخصص دهید و در حین غذا خوردن تلویزیون و کامپیوتر را خاموش کنند. اگر تنها غذا می خورید بهتر است که یک کتاب یا یک موزیک را به عنوان همراه انتخاب کنید تا با آرامش و سرعت کمتری غذا بخورید.

با برنامه غذا بخورید

فرانسوی ها با برنامه غذا می خورند، پیش غذا، غذای اصلی، دسر، پنیر و قهوه. اما خوک وار غذا نمی خورند. چون عقیده دارند که وعده های دیگر هم هست و همه را نباید با هم خورد. هنگام خوردن یک وعده بر روی خود تسلط داشته باشید و بگویید که وعده های دیگر هم هست. آهسته غذا بخورید و به مغز این فرصت را بدهید تا پیام پر بودن معده را دریافت کند تا متوجه کافی بودن غذا و سیری شوید.
در تحقیقات اخیر مشاهده کرده اند که غذا ها و مواد غذایی بد نیستند و تنها نحوه و مقدار غذا خوردن افراد است که آن را مضر کرده است.
منبع الودکتر  
ارتباط شوره سر با رژِیم غذایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ