درد های معمولی که باید جدی گرفته شوند

atoosamirzavandi
همیشه دردهایی هستند که روزانه افراد با آن ها سر و کار دارند و گاهی بی توجی به آن ها باعث بدتر شدن و ایجاد دیگر مشکلات خواهد شد.

پیچ خوردن پا

افرادی که ورزش می کنند یا فعالیت های فیزیکی خاصی انجام می دهند با درد ناشی از رگ به رگ (کش آمدن یا پاره شدن رباط) و کش آمدن عضلات و تاندون ها آشنا هستند. هر دو باعث تورم و التهاب خواهند شد. کش آمدن عضلات ممکن است باعث اسپاسم عضلات شود. برای درمان سریع این گونه درد ها استراحت کنید، از کمپرس یخ و بی حس کننده برای تحمل درد استفاده کنید. اگر دچار ورم در ناحیه آسیب دیده شدید و توانایی حرکت ندارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

سردرد های استرسی

معمول ترین نوع سردرد، سردرد های استرسی است که احساس فشردگی به فرد دست می دهد. استفاده از مسکن، استراحت و نوشیدن آب به میزان زیاد می تواند سردرد را تسکین دهد. سردرد باید در عرض چند ساعت بهبود یابد اما می تواند تا دو روز نیز ادامه بیابد. استراحت، ماساژ، کاهش استرس و مصرف زیاد مایعات ممکن است که به جلوگیری از این نوع سردرد کمک کند.

میگرن

دردناک ترین سردرد میگرن است که هنگام شروع درد، در دو طرف سر، درد احساس می شود و فرد را از انجام کارهای روزانه باز می دارد. ممکن است در ناحیه معده احساس درد کنید، به نور حساس باشید یا دیگر نشانه ها را داشته باشید. یک مکان آرام و تاریک بیابید و استراحت کنید. کمپرس یخ می تواند به رفع درد و ریلکس شدن ماهیچه ها کمک کند.

دندان درد

پوسیدگی دندان، ترک خوردن دندان، شکستگی دندان و بیماری های لثه باعث درد می شوند. نباید زیاد به دندان پزشک مراجعه کرد اما اگر درد دندان بیش از دو روز طول کشید، باید به دندان پزشک مراجعه کرد. اگر مراقب دندان های خود نباشید، نواحی ملتهب  می توانند عفونی شوند و مشکلات بزرگتری ایجاد کنند. درد دندان می تواند نشان دهنده عفونت باشد.

درد گردن

گردن نسبت با سایر نقاط ستون فقرات کمتر حمایت می شود، پس بیشتر مستعد درد و کشیدگی عضلات خواهد شد. بیشتر درد این ناحیه موقتی است و نیازی به دکتر ندارد. استفاده از میزهای کوتاه می تواند به گردن آسیب بزند. استفاده از ابزار استاندارد از ایجاد درد جلوگیر می کند.

کمر درد

با افزایش سن، این مشکل بیشتر پیش خواهد آمد. درد کمر می تواند خسته کننده باشد. برداشتن و یا بلند کردن اشتباه وسایل سنگین از زمین باعث ایجاد درد کمر می شود. بیماری های آرتروز یا سرطان می توانند بر کمر اثر بگذارند همچنین رگ به رگ شدن می تواند نقش مهمی در ایجاد درد بازی کند. برای درمان این بیماری کمپرس آب سرد یا گرم، ورزش، یوگا و ماساژ کمک کننده هستند.

شانه بدون حرکت

درد شانه در شب وقتی که بر روی پهلو می خوابید بدتر خواهد شد و انجام تمام فعالیت های روزانه سخت خواهد شد. وقتی که حرکت دادن شانه سخت باشد کم کم سفت خواهد و این اتفاق برای افرادی بین 40 تا 60 سال رخ خواهد داد. خانم ها و افرادی که دیابت دارند بیشتر درگیر این بیماری خواهند شد.

درد و آماس مفاصل

این درد بیشتر در ناحیه ماهیچه ها یا استخوان ها به علت استفاده بیش از حد مفاصل مثل زانو، آرنج، مچ پا، شانه، لگن و مچ دست ایجاد می شود. اگر درد یا التهاب بسیار زیاد است به پزشک مراجعه کنید.

دل درد

 دل درد می تواند علتی های زیادی داشته باشد مثل عدم هضم غذا، گاز معده و یبوست.داروهای دل درد می تواند به بهتر شدن درد کمک کنند. اگر درد بدتر شد و خون در مدفوع مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

سیاتیک

درد سیاتیک ممکن است در هر دو حالت ایستاده و نشسته احساس شود. ممکن است احساس خستگی، بی حسی در پا احساس شود. سیاتیک یک عصب خفیف در پشت است. عطسه و سرفه درد سیاتیک را بدتر خواهد کرد. درد سیاتیک معمولا بعد از چند هفته استراحت از بین خواهد رفت اما بهتر از که دکتر شما را معاینه کند. بیشتر افرادی که به درد سیاتیک دچار می شوند بین 30 تا 50 سال هستند.

درد عصبی

تنگ شدن اعصاب، سوزش، بی حوصلگی و ضعف می تواند نشانه ای از بیماری اعصاب باشد. افرادی که دیابت خود را کنترل نمی کنند این بیماری به تخریب اعصاب پاها، دست ها، بازوها، و ران ها می پردازد. زونا می تواند باعث درد مداوم اعصاب شود. وقتی بر اندام های شما تاثیر بگذارد برای هضم و مدفوع کردن دچار مشکل خواهید شد. دارودرمانی، فیزیوتراپی و خوب غذا خوردن به درمان این بیماری کمک خواهد کرد.

سندروم کانال مچ دست

نشانه های کمی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از کیبورد باعثایجاد این درد در مچ دست می شود و بر روی اعصاب این ناحیه تاثیر می گذارد. استفاده از کامپیوتر می تواند باعث بی حسی در انگشتان دست شود. اگر احساس درد در این ناحیه دارید ابتدا استراحت کنید. برای چند روز از چرخاندن مچ دست دوری کنید. سپس از پوگا و فیزیوتراپی کمک بگیرید.
منبع الودکتر
چگونه درد سیاتیک را کاهش دهیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ