فواید کره آجیل ها

toranj
کره حاصل از مغزها و اجیل ها فواید بسیاری دارند که بهتر است با انها آشنا شوید.

به گزارش الودکتر: حواستان باشد که اجیل ها  از جمله موادی هستند که شامل حساسیت غذایی می شوند  که بر 5 تا 10 درصد افراد تاثیر می گذارد. بادام زمینی (که حبوبات، مانند لوبیا و نخود فرنگی است) و آجیل درخت، مانند گردو و بادام، عامل اصلی آلرژی های شما هستند. اگر حساسیت شدیدی دارید، باید بدانید که این مواد باعث ایجاد تورم، استفراغ و اسهال می شود. این حتی می تواند گلوی شما را بسوزاند و دشواری برای تنفس یا صحبت کردن بوجود آورد. در ادامه بیشتر با کره بآجیل ها آشنا خواهید شد.

کنترل وزن با کره آجیل ها

این آجیل ها دارای چربی زیادی هستند، اما این بدان معنا نیست که شما باید از آنها دوری کنید. پروتئین و فیبر بالای آنها باعث می شود شما احساس قدرت و انرژی کنید.  می تواند به کاهش کالری و کاهش وزن کمک کند. و حتی آجیل ممکن است به بدن شما کمک کند انرژی بیشتری بسوزد، حتی زمانی که در حالت استراحت هستید. اگر شما در رژیم غذایی هستید،بهتر است که از آجیل نیز استفاده کنید چرا که می تواند به کنترل اشتهای شما و ذخیره انرژی شما کمک شایانی کند.

حاوی چربی خوب

چربی های موجود در آجیل از نوع چربی های خوب و متناسب برای شما هستند، که برای شما بهتر از نوع اشباع شده در گوشت و یا چربی ترانس بالا در بسیاری از غذاهای فرآوری شده است. چربی موجود در آجیل و مغزها به تثبیت قند خون و انسولین شما کمک کند. مغز ها و دانه ها درصد زیادی چربی دارند اما داشتن چربی زیاد به این معنا نیست که این غذاها برای سلامتی بد هستند .برعکس LDL چربی مغز ها و دانه ها عمدتا حالت تک اشباع نشده یا چند اشباع نشده دارد که در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی مفید است.

بااین حال بعضی از مغزها مقادیر زیادی چربی اشباع شده نیز دارند و بنابر این مصرف آنها باید همراه با اعتدال باشد .این مغزها عبارتند از بادام برزیلی ،بادام هندی ، فندق . بادام، گردو ، دانه کاج ،حاوی دو اسید چرب ضروری هستند.

حاوی ویتامین و مواد معدنی

فقط پروتئین، فیبر و چربی های سالم مغزها نیست که برای شما مناسب است. آجیل ها همچنین دارای مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین E و B6، اسید فولیک، نیاسین، منیزیم، روی، مس و پتاسیم هستند. فقط مواد تشکیل دهنده را بر روی بسته مواد غذایی که خریداری میکنید ببینید. برخی نمک، شکر، مواد نگهدارنده و چربی های ناسالم را اضافه می کنند که می تواند آسیب بیشتری به بدن برسانند.

حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان

آجیل ها شامل مواد معدنی مانند سلنیوم و منگنز، ویتامین C و E، و همچنین فلاونوئیدها، فنل ها، پلی فنل ها و سایر مواد است. آنها به عنوان یک تیم برای محافظت از سلول های شما عمل می کنند.  افرادی که بیشتر از آجیل و کره بادام زمینی می خورند، قلب سالم تری نسبت به بقیه دارند. آنها حتی می توانند به محافظت در برابر سرطان روده نیز کمک کنند.

جلوگیری از بیماری های قلبی

زمانی که رگ های خونی شما از چربی های اشباع نشده بسته می شوند  در حقیقت شما به بیماری های قلبی مبتلا می شوید. این می تواند قلب شما را ضعیف کند و منجر به نارسایی قلبی شود. همچنین می تواند موجب سکته مغزی، حمله قلبی یا ضربان قلب نامنظم (یک بیماری به نام آریتمی) شود. افرادی که بیشتر آجیل و یا کره آجیل ها را می خورند احتمال کمتری دارند که به بیماری های قلبی دچار شوند. حدود 28 گرم، یا 2 قاشق غذاخوری، دو بار در هفته، به نظر می رسد می تواند کمک کننده باشد.

سرشار از منیزیم

منیزیم ماده ای خوب برای اعصاب، عضلات، استخوان ها، قند خون، فشار خون و حتی مواد ژنتیکی یا DNA شما  است.  آجیل ها مانند بادام زمینی، بادام درختی و هندی ، و کره های ساخته شده از آنها، مقدار زیادی از آن را دارند.

مقدار منیزیم هر وعده آجیل:

تخم کتان: هر وعده (۱ قاشق غذا خوری) ۳۹ میلی‌گرم منیزیم (۱۰٪ از ارزش روزانه) و ۵۳ کالری دارد.

بادام خندی: هر وعده (۲۸ گرم)، ۸۱.۸ میلی‌گرم منیزیم (۲۰ درصد از ارزش روزانه) دارد.

تخمه کدو: هر وعده تخمه‌ی کدو (نصف فنجان)، ۳۶۹ میلی‌گرم منیزیم (۹۳٪ از ارزش روزانه ) و ۳۷۴ کالری دارد.

در نهایت خوب است بدانید که منیزیم یک ماده‌ی معدنی مهمِ حاضر در صدها واکنش و فرآیند مختلف بدن انسان است. این ماده به شکل‌گیری مناسب استخوان، حفظ عملکرد ماهیچه‌ها، تحت کنترل نگه داشتن دمای بدن، جذب مناسبِ کلسیم ضروری برای بدن، و بسیاری دیگر کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که با بهره‌گیری از یک رژیم غذایی سالم که سرشار از منیزیم است، این ماده‌ی معدنی را به اندازه‌ی کافی به بدن‌تان می‌رسانید.

دیگر مواد مانند موز، گشنیز خشک شده، شکلات تلخ، ماهی سالمون، برنج وحشی و… دارای مقدار خوبی از منیزیم هستند که با استفاده روزانه از آنها می توانید مقدار منیزیم بدنتان را دریافت کنید.

منبع: الودکتر

بادام زمینی و جلوگیری از این بیماری خطرناک!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ