وسایل آلوده ای که روزانه آن ها را لمس می کنید

atoosamirzavandi
وسایلی هستند که هر روز و هر لحظه آن را لمس می کنید اما از آلودگی آن ها بی خبرید. برای آشنایی با آن ها این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

موبایل

موبایل وسیله ای است که همیشه همراه همه است حتی در توالت. در نتیجه می تواند 10 برابر توالت آلوده تر باشد. در حقیقت، می تواند حامل باکتری E.coli باشد. این باکتری عامل اسهال و کرامپ های شکمی می شود و می تواند برای ساعت ها روی سطح موبایل زنده بماند. راه حل: بعد از استفاده از موبایل دست های خود را با صابون بشویید.

ریموت کنترل

ریموت کنترل وسیله ای است که هر شخصی به آن دست می زند. حتی بچه همسایه که برای بازی به منزل شما آمده و مدام آبریزش بینی دارد. افراد معمولا کنترل روی زمین یا مبل یا بالشت قرار می دهند و این مکان ها محل مناسبی برای رشد قارچ و باکتری هستند. بنابراین هر از چندی کنترل را با دستمال های ضد باکتری تمیز کنید.

کیبورد کامپیوتر

آیا ناهار خود را کنار کامپیوتر می خورید؟ بچه ها مدت زمان زیادی را در خانه و پای سیستم ها می گذرانند تا بازی دلخواه خود را انجام دهند. گربه از چرت کوتاه خود بیدار شده و از جعبه خواب خود بیرون آمده است. هیچ جای تعجب نیست که همه ی این افراد باکتری های خود را به روی سطح کیبورد منقل کنند. برای تمیز کردن کیبورد، کامپیوتر را خاموش کنید. کیبورد را قدری تکان دهید تا آشغال های گیر کرده بین کلید ها بیرون بریزد. مقداری الکل بر روی دستمال بریزید و آن را تمیز کنید. می توانید این کار را روزانه انجام دهید.

اسفنج ظرف شویی

سورپرایز! اسفنج ظرف شویی آلوده ترین وسیله در آشپزخانه است. اسفنج خیس و جاذب است و شما تمام آلودگی ها و غذاهای چسبیده به ظرف را با آن تمیز می کنید. پس به راحتی می تواند باکتر ها را به خود جذب کند. بهتر است که زمانی که اسفنج شروع به کوچک شدن می کند آن را تعویض کنید.

جا مسواکی

چگونه جا مسواک می تواند آلوده باشد؟ خمیر دندان باکتری ها را از بین می برد درسته؟ بله. اما مقدار زیادی از آن ها به دسته و بدنه مسواک می چسبد. جا مسواکی یکی از مکان هایی است که بیشترین میزان میکروب در آن شناسایی شده است. آن را تمیز کنید. یکی از راه های پاک سازی: مواد چسبناکی که به آن چسبیده را به کمک مایع ظرف شویی از بین ببرید.

تمام وسایلی که در آشپزخانه محیط کار وجود دارند

ماکروویو، در یخچال، شیر آب تماما با میکروب پوشیده شده اند. دکمه های دستگاهها همچنین آلوده هستند. دستگاه قهوه ساز می تواند پر از مخمر و قارچ باشد. دست خود را قبل و بعد از استفاده از این وسایل بشویید. ماهی یک مرتبه دستگاه قهوه ساز را با سرکه سفید بشویید.

اسباب بازی سگ ها

شاید شما این جمله را که” دهان سگ ها از انسان ها پاکتر است” را شنیده باشید.  این جمله بسیار مشکوک است. سگ های نژاد فیدو باکتری کمتری ندارند بلکه باکتری های متفاوتی دارند. هر بار که سگ ها انسان را لیس می زنند علاوه بر انتقال باکتری ها، با ایجاد یک ناحیه مرطوب شرایط مساعدی برای رشد دیگر باکتری ها فراهم می کنند. درمورد نحوه ی بازی کردن سگ ها و این که چگونه اسباب بازی های خود را پرت کنند صحبت نمی کنیم. فقط بعد از بازی، آن ها را با دست یا ماشین ظرف شویی (فقط طبقه بالا) تمیز کنید. اسباب بازی های پارچه ای را با ماشین لباس شویی تمیز کنید.

پول

پول را همیشه با دست های آلوده خود لمس می کنید. همین طور دیگر افراد. محققان دریافته اند که پول با 3 هزار نوع باکتری پوشیده شده است. یعنی هر نوع باکتری را از فردی که حداقل یک بار آن را لمس کرده به خود گرفته است. بهتر است بعد از هر بار دست زدن به پول، دست های خود را بشویید.

لیوان قهوه در محل کار

لیوان خود را پر از قهوه ای می کنید که با یک قهوه ساز آلوده درست شده است. سپس با یک سفنج آلوده آن را می شویید. بهتر است هر روز آن را به خود به خانه ببرید و با مایع ظرف شویی و اسفنج تمیز بشویید. یا حداقل از مایع ظرف شویی و خشک کن ظروف استفاده کنید.

ماشین لباس شویی

تا به حال به این که ماشین لباس شویی و خشک کن تمیز است یا نه فکر کرده اید؟ شاید نه. یک تحقیق نشان داد که بعضی از ویروس ها که باعث درد شکم می شوند در ماشین لباس شویی وجود دارد. لباس های زیر خود را با آب گرم بشویید و در صورت امکان از ضدعفونی کننده ها استفاده کنید و از خشک کن استفاده نکنید.

کیف دستی

کیف دستی وسیله ای است که همه جا با شماست. اما به ندرت آن را تمیز می کنید. به جاهایی که کیف خود را قرار می دهید فکر کنید، صندلی ماشین، چوب لباسی توالت، و…. پس بهتر است هر از چندی با مواد ضدباکتریایی آن را تمیز کنید.
منبع الو دکتر
آلوده ترین لوازم آشپزخانه شما کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ