خطرات رابطه دهانی و بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان دهان

pegiu
رابطه دهانی می تواند موجب بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان دهان شود.د رادامه این مطلب در این مورد بیشتر بخوانید

رابطه دهانی

طبق بررسی CDC بین سال های 2006 و 2008، تقریبا نیمی از نوجوانان و تقریبا 90٪ بزرگسالان بین 25-44 ساله رابطه جنسی دهانی با کسی از جنس مخالف داشته اند.
رابطه جنسی دهانی می تواند یک بخش لذت بخش و سالم از یک رابطه بزرگسال باشد. اما مواردی هست که بسیاری از مردم در مورد رابطه جنسی دهانی نمی دانند .در اینجا چهار واقعیت است که ممکن است شما را متعجب کند، بخوانید.

1. رابطه جنسی دهانی با سرطان گلو ارتباط دارد

سرطان؟ بله، شما می توانید سرطان دهان را از رابطه جنسی دهانی دریافت کنید، می گوید.این رابطه جنسی دهانی نیست که باعث سرطان شود، بلکه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که می تواند از طریق فرد به فرد در طی رابطه، از جمله رابطه دهانی، منتقل شود.
محققان دریافته اند که برخی از سرطان های دهان و دندان و لوزه ها احتمالا ناشی از نوع خاصی از ویروس پاپیلوم انسانی (H PV) است. اما همیشه باعث ایجاد سرطان نمی شود. اگر در طول رابطه جنسی دهانی در معرض HPV قرار نگیرید، شما در معرض سرطان قرار نخواهید گرفت.
در اوایل 2000، دانشمندان توانستند از آزمایش پیشرفته DNA برای یافتن HPV 16 در بسیاری از سرطانهای جدیدتر استفاده کنند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی جدید انگلستان در سال 2007 نشان داد که خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در افرادی که سابقه تعدد رابطه جنسی داشته اند ،بالا بوده است.
هنوز مشخص نیست که چگونه بسیاری از افراد مبتلا به عفونت های گلو HPV به وسیله دهان ،مبتلا به سرطان رحم می شوند.
هر دو مردان و زنان می توانند عفونت HPV را در گلو داشته باشند. Brawley می گوید: “در صورتی که بسیار این موضوع مهم است اما بسیاری از افراد آن را جدی نمی گیرند.”
با این حال، پزشکان می دانند که سرطان های دهان و فلوئون ناشی از HPV با عوامل ایجاد کننده مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل ،بیشتر میشود.
برویلی می گوید بهترین روش پیشگیری هنوز معلوم نیست، اما “از لحاظ آگاهی عمومی، این اطلاعات قطعا باید برای مردم در دسترس باشد”.
استفاده از واکسن HPV می تواند یک رویکرد باشد، اما برولی می گوید:  واکسن HPV و Gardasil برای مردان بین 9 تا 26 ساله را تایید کرده است – اما تنها برای کمک به پیشگیری از زگیل های تناسلی در پسران و مردان جوان، نه به عنوان راهی برای جلوگیری از عفونت HPV در شرکای خود. می باشد.

2. رابطه جنسی دهانی

در بین بزرگسالان، رابطه جنسی دهانی باعث ایجاد تنش برای برخی از زوج ها می شود ، استرس درباره رابطه جنسی دهانی اغلب با نگرانی های یک همسر درباره بهداشتی مواجه است.
بعضی افراد ممکن است در مورد عملکرد خود نیز مضطرب باشند – به اندازه کافی کار کنند تا یک شریک را بخواهند و یا در مورد پاسخ مناسب به دریافت آن. وستون می گوید: “بعضی از مردم نمی توانند بگذارند و دریافت کنند.”

2.رابطه جنسی دهانی بدون حفاظت معمول است، اما دارای خطرات است.

چندین بیماری انتقال یافته ازبیماری جنسی ( STDs ) از جمله HIV ، تبخال ، سیفلیس ، گونوره ، HPV و هپاتیت ویروسی می توانند از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شوند.
اما در کل باید بدانید رابطه جنسی دهانی رابطه جنسی سالم نیست.
خطرات به بسیاری از چیزهای مختلف بستگی دارد، از جمله اینکه چه تعداد شرکای جنسیتی، جنسیت و رابطه جنسی دهانی خاصی با آن دارید.
حفاظت می تواند خطر ابتلا به STD را کاهش دهد. یک مانع می تواند کاندوم باشد که آلت تناسلی را پوشش می دهد یا یک سد دندان پلاستیکی یا لاتکس که روی ولو یا انسداد قرار می گیرد .

4. رابطه جنسی دهانی در میان نوجوانان معمول است.

بسیاری از نوجوانان آمریکایی قبل از رابطه جنسی واژینال، رابطه جنسی دارند..
به همین علت بسیار مهم است که این مسایل از سنین پاین تر به کودکان آموزش داده شود تا کمتر در معرض خطر قرار بگیرند.
در نظرسنجی دیگر، 425 دانش آموز کلاس نهم از همان گروه از پرسش های باز در مورد این که چرا آنها فکر می کردند ، رابطه جنسی دهانی داشته باشند، خواسته شد.
در اینجا چهار دلیل برتر آنها وجود دارد: 1) لذت بردن، 2) بهبود روابط، 3) به دست آوردن محبوبیت و 4) کنجکاوی.
این فهرست بین مردان و زنان متفاوت بود. لذت دلیل شماره 1 است که توسط مردان بیان شده است؛ زنان گفتند انگیزه اصلی آنها بهبود روابط است.
به علت اهمیت بالای موضوع،و برای جلوگیری از خطر ها باید آموزش های لازم و راه های کنترل خطر آموزش داده شود.

منبع:الودکتر

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ