راهکاره های عالی برای جلوگیری از ریزش مو

pegiu
اگر دچار ریزش مو هستید در ادامه این مطلب الودکتر راهکار های مقابله با ریزش مو را بخوانید

درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات در سراسر جهان است.ریزش 100 تار مو در روز طبیعی است و اگر بیشتر از این تعداد ریزش دارید ،شما دچار ریزش مو هستید که ریزش مو علت های متفاوتی دارد..اما برای آنکه از ریزش مو جلوگیری کنید باید چه کار هایی انجام دهید؟در ادامه این مطلب از الودکتر به راهکار هایی که می تواند ریزش مو را کاهش دهد یا قطع کند اشاره شده است.ادامه مطلب را بخوانید.

راه های کاهش و یا قطع ریزش مو

موهای خود را با شامپو ملایم شستشو دهید

شستشوی موی منظم بخشی از جلوگیری از ریزش مو است که باعث پاک شدن مو و پوست می شود. با انجام این کار، شما خطر ابتلا به عفونت ها و شوره سر را کاهش می دهید که ممکن  است منجر به شکستن یا از دست دادن مو شود. علاوه بر این، موهای پاک باعث می شود که حجم بیشتری داشته باشید.

ویتامین برای ریزش مو

ویتامین ها نه تنها برای سلامتی کلی بدن مفید هستند، بلکه برای موهای شما نیز مفید هستند.ویتامین E موجب گردش خون در پوست سر می شود تا فولیکول های مو بطور سازگار باقی بمانند و ویتامین B به موها کمک می کند که سلامت  خود را حفظ کنند.

رژیم غذایی با پروتئین غنی

خوردن گوشت گاو، ماهی، سویا یا پروتئین های دیگر موجب افزایش سلامتی مو می شود و به نوبه خود باعث کاهش ریزش مو می گردد.

ماساژ پوست سر با روغنهای گیاهی

کسانی که ریزش مو دارند، باید چندین دقیقه با روغن گیاهی ماساژ دهند.روغن به فولیکولهای مو کمک می کند تا فعال شوند. شما می توانید اسطوخدوس را در روغن بادام یا کنجد اضافه کنید. اصلا موهای خیس خود را با روغن ماساژ ندهید.
توجه:
هنگامی که مو مرطوب است، آن در ضعیف ترین حالت است.اگر شما باید موهای مرطوب را شانه کنید، از یک شانه دندانی فاصله دار استفاده کنید.

آب سیر، آب پیاز یا آب زنجبیل

یکی از عصاره ها را بر روی پوست خود بمالید، آن را یک شب بگذارید و صبح آن را بشویید.یک هفته به طور منظم انجام دهید و نتیجه قابل توجهی خواهید یافت.

چای سبز

مطالعات نشان داده است که چای سبز باعث کاهش مشکل ریزش مو می شود.همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب بگذارید، آن را خنک نگه کنید و بعد از آن، آن را به موهای خود اعمال کنید.موهای خود را بعد از یک ساعت بشویید. برای دیدن نتایج، به طور منظم برای یک هفته تا ده روز امتحان کنید.

اجتناب از حوله و فشار های سنگین

اگر می خواهید موهای سالم داشته باشید، باید بدانید که چگونه از آنها مراقبت کنید.اجتناب از مالیدن موهایتان با حوله. به جای آن، بگذارید تا به طور طبیعی خشک شود.

اجتناب از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن نه تنها برای بدن و سلامتی بلکه برای مو نیز بسیار مضر است.سیگار کشیدن میزان خون را که به پوست سر می رسد کاهش می دهد و این موجب کاهش رشد مو می شود.

فعالیت بدنی

هر روز برای فعالیت بدنی وقت بگذارید قدم زدن، شنا کردن یا دوچرخه به مدت ۳۰ دقیقه در روز کمک می کند تا سطوح هورمونی را متعادل نگه دارید، سطوح استرس را کاهش می دهد که باعث کاهش ریزش مو می شود

اجتناب از خشک کن ها و حالت دهنده های گرمایشی

موهای خود را به روش های مکرر، گرم و خشک نکنید. گرما، پروتئین های مو را ضعیف می کند، و گرما و خشک شدن ثابت می تواند منجر به ضعف و شکنندگی شود که باعث ریزش مو می شود.

عرق سر

مردانی که موهای چرب دارند، در طول تابستان به علت عرق کردن شانس ریزش موهایشان افزایش می یابد.با استفاده از شامپو هایی که حاوی آلوئه ورا هستند می توانید سر را خنک نگه دارید و از شوره سر جلوگیری کنید.مراقب سلامتی خود باشید.رفع مشکلات بهداشتی یکی از راه های پیشگیری از ریزش مو هستند. اطمینان حاصل کنید که با بیماری های مزمن، تب بالا و عفونت مواجه نشوید تا.موهای سالم داشته باشید.

دارو

بعضی از داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که یکی از آنها می تواند ریزش مو باشد.با پزشک مشورت کنید تا درباره شرایطی که ممکن است داشه باشید، بپرسید.در این صورت پزشک می تواند برای رفع این مشکل ی داروی شما را تعویض نماید یا دارویی مکمل برای جلوگیری از ریزش مو به شما بدهد.
دور از مواد شیمیایی نگه دارید.مواد شیمیایی می تواند آسیب های جدی به مو وارد کند.
به خصوص اگر موهایی ضعیف و شکننده داشته باشید.به همین علت تا می توانید از مواد شیمیایی دوری نمایید و رنگ کردن و دکلره کردن موهای خود را به تعویق بیاندازید.

علت های اصلی ریزش مو که باید بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ