مراقبت های معمول روزانه از پوست –قسمت دوم

atoosamirzavandi
جوش و آکنه را با مارقبت های درست به راحتی از بین ببرید.

چگونه آکنه را درمان کنیم؟

جوش ها را فشار ندهید. این کار می تواند موجب عفونت و زخم شدن شود. در عوض از محصولات ضد جوش استفاده کنید. این محصولات به صورت لوسیون، کرم، ژل و پد های تمیز کننده در بازار موجود هستند. طبق دستور مصرف از آن ها استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید. اگر زیاد از حد یا کمتر از میزان تجویز شده مصرف کنید پوست بیشتر تحریک شده و ممکن است جوش های بیشتری روی پوست ایجاد شود. مدت زمانی که محصولات ضد جوش می توانند آکنه ها را از بین ببرند 8 هفته می باشد. اگر وضعیت آکنه ها بسیار وخیم است از متخصص پوست کمک بگیرید.

پوشاندن آکنه ها

برای این که کمتر مورد توجه قرار بگیرند، می توانید آکنه ها را به کمک کرم های آرایشی بدون چربی بپوشانید.
کرم های اولیه می توانند محدوده بیشتری را پوشش دهند و کانسیلرها نقاط کوچکتر را پنهان کنند. نوعی از کانسیلر ها هستند که قرمزی جوش ها را از بین می برند. معمولا می توانید به طور همزمان هم جوش ها را درمان کنید و هم آن ها را بپوشانید. برخی از کرم ها یا کانسیلر ها حاوی سالسیلیک اسید یا بنزویل پروکسید می باشند که استفاده از آن ها به پوست بیشترآسیب می زند و آکنه ها را بدتر خواهد کرد.

برنزه کردن پوست با قرار گرفتن در برابر اشعه فرابنفش

ممکن است که علاقه به برنزه کردن پوست داشته باشید اما این کار با تغییر رنگ پوست به آن آسیب وارد می کند. اشعه فرابنفش می تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست شود. همچنین لکه های قهوه ای روی پوست ایجاد می کند. قرار گرفتن در برابر اشعه فرابنفش به طور مداوم امکان ابتلا به ملانوما (مرگبارترین نوع سرطان پوست) را 8 برابر می کند.

برنزه کردن به صورت قلابی

برای این که از آسیب های اشعه در امان بمانید این روش بهترین کار است. این کار با روش های مختلفی از جمله لوسیون، اسپری انجام می شود. با استفاده از بروس هوا که در سالن های زیبایی رنگ مورد نظر را بر روی پوست اسپری می کنند. برای سریعتر برنزه کردن از بروس های برنزه کننده استفاده می کنند. اما درنظر داشته باشید که با این که پوستتان تیره تر شده باز هم باید از آن در مقابل نور خورشید مراقبت کنید.

انتخاب لوازم آرایشی

اگر آرایش می کنید از محصولاتی استفاده کنید که بر روی بر چسب آن ها دو نوشته nonacnegenic یا noncomedogenic درج شده باشد. این محصولات کمتر باعث ایجاد جوش و آکنه یا انسداد روزنه ها خواهند شد. به دنبال محصولاتی باشید که بیشتر بر مبنای آب باشند نه چربی. بعضی از لوازم دارای تاریخ انقضا هستند در صورتی که نیازی به آن نیست و اکثر مواقع بیشتر از 4 ماه از لوارم آرایشی چشم مثل ریمل و خط چشم استفاده نکنید.

از لوازم آرایشی مطمئن استفاده کنید

مواد آرایشی خود را با دیگران شریک نشوید. هنگام خرید از فروشگاه ها لوازم تازه را خریداری کنید. خط چشم را درون پلک چشم خود نبرید زیرا ممکن است با تحریک چشم شود. اگر عفونت چشم دارید لوازم آرایشی جدید بخرید. هرگز لوازم آرایشی خود را در ماشین قار ندهید. خراش یا آسیب لوازم آرایشی می تواند خارش چشم ایجاد کند.

تبلیغات اشتباه

دیدن مدل های که پوست خوبی دارند باعث می شود که شما ترغیب به خرید محصولاتی که آن ها استفاده می کنند شوید. گول نخورید. تیمی از آرایشگرها و افراد حرفه ای دور هم جمع شده اند تا کمک کنند یک مدل به بهترین شکل دیده شود. هنرمندان گرافیکی تمام نواقص پوستی را از بین می برند. نورپردازی، سایه و روشن کردن تصویر باعث می شود یک مدل زیبا ترین تصویر را داشته باشد.

دیگر مواردی که به زیبایی پوست کمک می کند

از عاداتی که باعث ایجاد جوش، قرمزی و زخم پوست می شوند خود داری کنید. پوست خود را دست کاری نکنید بخصوص جوش ها را. اسپری و ژل مو را دور از صورت خود استفاده کنید. این ترکیبات می توانند روزنه های پوست را مسدود کنند. از هد بندهای سفت استفاده نکنید زیرا پوست را تحریک خواهد کرد. سیگار نکشید این کار پوست را پیر، زرد و خشک می کند.

غذا و خواب کافی برای مراقبت از پوست

پوست خود را با غذا خوردن هوشمندانه سالم نگه دارید. در وعده های غذایی خود از سبزی جات، میوه و جو استفاده کنید. از خوراکی های پروتئینی مثل مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، لوبیا و تخم مرغ استفاده کنید. از خوردن خوراکی هایی که کلسترول بالایی، چری های ترنس و اشباع، نمک و شکر دارند خودداری کنید. به اندازه کافی بخوابید تا اثرات بدی که بی خوابی بر روی پوست می گذارد از بین برود. استرس زیاد از عوامل تاثیر گذار بر روی پوست خواهد بود.
منبع الو دکتر

رفع جوش و آکنه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ