آیا کارتان به سلامتیان آسیب می رساند؟

toranj
برای شناخت کارهایی که به سلامتیتا نآسیب می رسانند این مقاله را بخوانید.

به گزارش الودکتر: مشکلاتی که هر کس در زندگی دراد می تواند باعث آسیب به سلامتیش شود مثلا استرس که این روزها بیشترین دلیل برای انواع بیماری ها است. اما فراموش نکنید که برخی پوزیشن های کاری نیز می توانند به بدنتان به سلامتیتان اسیب برسانند که در ادامه برخی از انها را بررسی خواهیم کرد.

آسیب به دست

سندرم تونل کارپال – سوزش ناشی از یک عصب  در مچ دست شما است. اگر با ابزارهایی که ارتعاش دارند یا با استفاده از یک حرکت تکراری و پیچشی  باید انجام شوند سرو کار دارید  بیشتر احتمال دارد که آن سندروم را دریافت کنید. برای جلوگیری از آن با پزشک خود  صحبت کنید. آنها ممکن است پیشنهاد کنند پوشیدن یک brace یا تغییر در موقعیت را بدهند که می تواند کمک کند.

درد پشت

هنگامی که باید برای برداشتن بسته های سنگین از روی زمین خم شوید ممکن است ان را به درستی انجام ندهید که این خود باعث درد در پشت شما می شود.اگر چنین کاری دارید سعی کنید در روز علاوه بر خواب شبانه نیم ساعت استراحت یا خواب داشته باشید چون این به آرامش شما کمک می کند. گردن درد، گرفتگی عضلات، درد مفاصل و سر درد از جمله عواقب و اثرات عدم فعالیت در زندگی است. برای مبارزه با این مشکلات باید حداقل هر یکی دو ساعت از جای خود بلند شده و اندکی راه بروید، حتی اگر این راه رفتن تا آشپزخانه شرکت و برای نوشیدن جرعه‌ای آب باشد. برای حل این مشکل همیشه برای برداشتن جعبه های سنگین سعی کنید فشار را روی پاهای خود بیاورید نه کمر. در نهایت از شخصی در بلند کردن جعبه ها کمک بگیرید.

از دست دادن شنوایی

بیش از 30 میلیون نفر از ما در معرض خطر  سر و صدای زیاد در کار هستیم. 9 میلیون اضافی با مواد (حلال ها، فلزات) کار می کنند که می تواند به کاهش شنوایی منجر شود. و این فقط  محل کار نیست که موجب مشکل می شود – حتی افرادی که در ادارات هستند، از طریق هدفون یا  گوش دادن به موسیقی یا سایر صوت ها در سطح صدای ناامن هستند. برای جلوگیری از آن: اگر در معرض صدای طولانی تر با صدای بلندتر از 85 دسیبل (مثلا بولدوزر خام) باشید، از گوش گیر استفاده کنید.

ساکن ایستادن

هنگامی که کار باعث می شود تا ساعت ها ساکن بمانید یا ایستاده باشید، ممکن است مایعی در پاها، مچ پا و پاها ایجاد شود.  علائم شامل تورم و ناراحتی از درد است. با دکتر خود صحبت کنید که معمولا جوراب های محکم برای کنترل فشار خون در رگ ها را تجویز می کنند. برای جلوگیری از آن: اغلب حرکت کنید. پزشک شما ممکن است بتواند تمریناتی را انجام دهد که می توانید انجام دهید تا دردها بهتر شوند.

فاصله خانه تا محل کار را طولانی نکنید

رفتن از خانه به سر کار و برگشتن، به خودی خود کار جذابی نیست، به خصوص اگر این رفت و برگشت طولانی هم باشد. میانگین فاصله مناسب برای رسیدن به محل کار حدود ۳۰ دقیقه است. اگر برای رسیدن به محل کار خود باید بیش از ۹۰ دقیقه در راه باشید مطمئن باشید که می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. گیر کردن در ترافیک طولانی اتوبان، به تاخیر افتادن حرکت قطار، پیاده‌روی طولانی در هوای بد از جمله عواملی باشد که می تواند راه شما را طولانی کند و شما را خسته کند.

بعضی از کارمندان که ساعت حضور  آن‌ها به محل کار ۸ صبح است، باید ۵ صبح از خواب بیدار شده تا به به محل کار خود برسند. این باعث بی‌خوابی این افراد شده و مشکلات بی‌شمار دیگری نیز برای آنان در پی دارد. هیچ‌کس دوست ندارد بعد از یک شیفت استرس‌زای طولانی ۸ ساعته، ۳ ساعت هم در راه برگشت به سر ببرد و اواخر شب به خانه برسد. بدون شک در این شرایط شغل شما به سلامتی‌تان آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. پس سعی کنید تا می توانید این راه را کوتاه کنید. حتی محل خانه را طوری تعیین کنید که به محل کارتان نزدیک باشد.

آسیب دیدگی چشم

بیش از 20،000 آسیب چشمی در محل کار هر ساله با هزینه ای بسیار زیاد هر ساله وجود دارد. بسیاری از کارکنان نیز تحت تاثیر سندرم بینایی کامپیوتر یا فشار چشم دیجیتالی قرار دارند که می تواند منجر به خشکی چشم ، سردرد، درد گردن و شانه شود. برای جلوگیری از آن: پیروی از قانون 20-20-20: 20 ثانیه است بدین صورت که   هر 20 دقیقه به چیزی در دورترین نقطه از دیدتان نگاه کنید. این یک تمرین خوب برای چشم هایتان خواهد بود.

محیط کار نامناسب با روحیات شما

اگر در جایگاه شغلی و محل کار خود حس خوبی ندارید، شما در معرض افسردگی، بی‌اشتیاقی و حتی ضعف و نگرانی به سر می‌برید. اگر دقیقاً همین مشکل را دارید، توصیه ما این است که مشکلات خود را با رئیس‌تان در میان بگذارید یا به دنبال شغلی جدید باشید. بدانید که هیچ شغلی به اندازه سلامتی شما ارزش ندارد.

منبع: الودکتر

چطور می توانیم استرس کاری را از بین ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ