مراقبت های ساده اما الزامی از پوست در خانه

pegiu
برای آنکه پوست سالمی داشته باشید و از درخشش آن لدت ببرید این راهکار ها را انجام دهید.

مراقبت های خانگی از پوست

حتی اگر هرگز از پوست خود مراقبت نکردید، شروع  آن دیر نیست. ژن ها، عادت های روزانه و عدم مراقبت های مناسب می تواند اثر های تخریب کننده بر روی پوست بگذارد. بنابراین دیگر منتظر بمانید خطوط و لکه های پوستی آشکار شوند ! شما ممکن است بخواهید از متخصص پوست بپرسید که چگونه می توانید پوست نرم تر و بهتری داشته باشید اما در ادامه این مطلب از الودکتر ،راهکارهایی هست که می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

از پاک کننده استفاده کنید

یک کرم مخصوص پوست خشک را انتخاب کنید یا یک فوم بدون روغن، برای پوست های روغنی. اگر پوست حساس دارید، با متخصص پوست خود در مورد چگونگی  انتختب کرم صحبت کنید. شستشو با آب گرم و یا سرد می تواند برای پوست مناسب باشد اما حد اعتدال را رعایت نمایید.

مرطوب کننده مناسب صورت

مرطوب کننده از پوست شما محافظت  کرده و بهبود می بخشد. حتی اگر شما دارای پوست چرب و یا خشن هستید، می توانید هر روز یک مرطوب کننده سبک وزن، بدون روغن استفاده کنید. اگر پوست خشک دارید، ممکن است لازم باشد آن را بیش از یک بار در روز استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب

در طول روزهای آفتابی، به حفاظت از خورشید نیاز دارید، حتی اگر داخل خانه بمانید. اشعه خورشید می تواند از طریق ابرها و پنجره ها عبور کند، بنابراین شما همیشه در معرض آن قرار می گیرید. بسیاری از مرطوب کننده ها دارای کرم ضد آفتاب هستند. فراموش نکنید که لب های خود را نیز پوشش دهید و اگر برای یک مدت طولانی عرق می کنید یا در خارج قرار می گیرید، کرم های ضد آفتاب را مجددا تمدید کنید.

دسته بندی های مناسب برای استفاده از کرم ها و محصولات

  •  ابتدا پوست را تمیز کنید و ابتدا روی کرم یا ژل تجویز کنید.
  • صبح: مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب (در صورتی که در مرطوب کننده خود نیست)، آرایش اگر لازم دارید.
  • شب: محصول ضد پیری (اگر استفاده می کنید)، مرطوب کننده بدون کرم ضد آفتاب

اسکراب پوست مرده

با اسکراب پوست مرده، پوست را تمیز می کنید. شما می توانید به آرامی پوست مرده را با یک حوله نرم، یا اسکراب سالم سازی نمایید. اگر پوست شما خشک است، یک بار در هفته از اسکراب استفاده کنید. اگر پوست روغنی دارید، آن را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید. اگر پوست آکنه یا حساس دارید، با پزشک صحبت کنید. لایه برداری ممکن است پوست شما را تحریک کند بنابراین در انجام آن دقت داشته باشید و در صورت بروز حساسیت آن را ادامه ندهید.

 آشکار یک لایه تازه

برخی از محصولات مراقبت از پوست دارای مواد تشکیل دهنده ای هستند که از سلول های مرده خلاص شوید تا پوست روشن تر و تازه را در زیر ظاهر شود. داروهای آکنه و محصولات ضد پیری ممکن است به عنوان مثال سالیسیلیک اسید یا رتینوئید این اثر را داشته باشند.

ارگانیک همیشه بهتر نیست

هیچ یافته علمی وجود ندارد که لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک و یا طبیعی برای پوست شما ایمن باشد. در بعضی موارد ممکن است حتی پوست را تحریک کند، به ویژه اگر پوست حساس باشد. مانند بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، مواد طبیعی مانند عصاره های گیاهی ممکن است در بعضی از افراد باعث ایجاد خارش یا واکنش های حساسیتی کند. ابتدا آنها را در یک قسمت کمتر قابل توجه بدن خود آزمایش کنید.

 فیشال: سرگرم کننده یا اساسا؟

شما برای مراقبت از پوست خوب به عمل های زیبایی پوست نیاز ندارید، اما ممکن است پوست خود را با روش های راحت تری به مدت طولانی صاف نگه دارید. آنها همچنین می توانند درمان آرامش بخش باشند. در صورت ممکن بودن می توانید از پکیج های شامل پاکسازی و لایه برداری نیز استفاده کنید. فیشال ممکن است باعث واکنش های حساسیت یا سوزش در برخی افراد شود، بنابراین اگر از تمایل به قرمزی یا بثورات پس از آن دارید، باید از آنها اجتناب کنید.

درخشش پوست را ادامه دار کنید

  •      سیگار نکشید تا پوست شما را سالم نگه دارد و چین و چروک را بیشتر می کند.
  •      خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین ها و دانه های کامل.
  •      هر روز ورزش کنید. اینکار باعث افزایش جریان خون شما می شود.
  •      یافتن راه هایی برای اجتناب از استرس می تواند پوست شما را بهتر کند و باعث بروز چین و جروک شود.

 

جوانسازی پوست 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ