رابطه بیماری قلبی و دیابت نوع 2

toranj
بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می توانند یکدیگر را هم پوشانی کنند.

به گزارش الودکتر: قند خون بالا که باعث دیابت می شود می تواند خطرات زیادی را برایتان داشته باشد. هرچقدر بیشتر با این مورد زندگی کنید پسبیشتر احتمال دارد که بیماری قلبی داشته باشید. اماکارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بتوانید احتمال بیماری قلبی را کاهش دهید.  استراتژی هایی که قند خون خود را پایین می آورد – رژیم غذایی، تمرینات ورزشی و کاهش وزن اضافی – همچنین می تواند شانس ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش دهد.

ABC

اندازه گیری های کلیدی قند خون را در محدوده سالم نگه دارید. سه حرف اول الفبا به شما در یادآوری کمک می کند:

    A برای A1c است این میزان متوسط ​​قند خون شما در 3 ماه گذشته را نشان میدهد.

    B برای فشار خون است. این فشار خون شما است که از طریق رگ های خونی شما جریان می یابد.

    C کلسترول LDL “بد” شما را نشان می دهد که می تواند شریان های شما را آلوده کند و منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

A1c

A1c برای اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید زیر 7٪ باشد. اما عدد ایده آل شما ممکن است کمی کمتر یا بالاتر باشد، بسته به سن شما تغییر می کند این محدوده. هنگامی که قند خون خود را در یک محدوده سالم حفظ می کنید، ازاسیب به رگ های خونی خود محافظت می کنید.

فشار خون بالا

کثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای فشار خون بالا هستند که می تواند به رگ های خونی آسیب برساند. قلب شما باید به سختی کار کند تا از طریق آنها خون پمپ شود. بنابراین با فشار خون بال و با گذشت زمان، احتمال ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش می یابد. عدد فشار خون برای اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2، 140/90 یا کمتر است، بسته به احتمال شایع بیماری قلبی. از دکتر خود بپرسید که چه حد مطلوبی باید برای شما باشد.

کلسترول بد را کنترل کنید

کلسترول می تواند یک دوست یا دشمن قلب شما باشد، بسته به نوع آن. کلسترول LDL در شریان ها بالا می رود و جریان خون را متوقف می کند. اما HDLکلسترول خوب است که  به پاک کردن LDL از خون شما و محافظت از شریان های شما کمک می کند.

 رژیم غذایی مناسب، ورزش وداروهای پزشکی می تواند کمک کننده باشند.

سیگار را ترک کنید

هر پکی که به سیگار می زنید به عنوان یک تهدید محس.وب می شود و سلامت قلب را تهدید می کند و دیابت را نیز تخت تاثیر قرار می دهد. نیکوتین در سیگار سبب می شود که انسولین قند خون خود را کاهش دهد.

سیگار کشیدن و دیابت موجب آسیب به مغز می شود. هنگامی که آنها را ترکیب می کنید، شانس ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی نیز افزایش می یابد. با برنامه درستی که از پزشک میگیرید سعی کنید سیگار را ترک کنید.

چربی زیاد و اضافه وزن

هنگامی که شما وزن اضافی دارید  باعث می شود قند خون خود را سخت ترکنترل کنید. اضافه وزن نیز می تواند فشار خون شما را افزایش دهد.

چربی اطراف قلب برای قلب شما خطرناک است. سعی کنید اگر اضافه وزن دراید هر چه قدر کم ان را کاهش دهید تا سلامتیتان به خطر نیفتد.

بیشتر ورزش کنید

هر روزفعالیت داشته باشید و قلب و رگ های خونی  خود را تقویت کنید، با این کارقند خون خود را پایین می آورید و به بدن کمک می کنید که از انسولین بهتر استفاده کند. سعی کنید حداقل 30 دقیقه تمرین هوازی – نوعی که پمپاژ قلب شما را افزایش می دهد را حداقل ۵ روز در هفته داشته باشید.

در انتخاب خوراک دقت کنید

غذاهایی که قند خون پایین تر را حفظ می کنند، قلب شما را سالم نگه می دارد. در هر وعده غذایی،بشقاب خود را به سه قسمت تقسیم کنید. یک نیمی را با سبزیجات یا میوه پر کنید یک چهارم را با یک کربوهیدرات سالم پر کنید، مثل سیب زمینی شیرین یا برنج قهوه ای. و ربع آخر را با پروتئین مانند سینه مرغ بدون پوست، ماهی، توفو یا گوشت گاو پر کنید. و در اضافه کردن نمک و شکر در وعده های غذایی خود را نیز محدود کنید. باید در خوردن مواد غذایی هوشیار عمل کنید تا از اتفاقات بد جلوگیری کنید.

تاریخچه بیماری در خانواده

از بیماری های احتمالی موجود در افراد خانواده با خبر باشید. اگر پدربزرگتان یا مادربزرگ بیماری دیابت داشته است احتمال اینکه شما هم به ان دچار شوید بسیار بالا است پس باید مراقب انتخاب های غذایی خود باشید و بیشتر فعالیت فیزیکی داشته باشید. همینطور سابقه بیماری قلبی در بین افراد خانواده نیز ارثی است و می تواند به شما نیز منتقل شود. به هر حال آگاه باشید که سابقه بیماری خانوادگی را همیشه چک کنید و خود را از بیماری های احتمالی دور کنید. رژیم و ورزش می تواند بهترین گزینه ها برای دور شدن از این دسته از بیماری ها باشند.

 منبع: الودکتر

تاثیر دیابت بر روابط جنسی در زنان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ