زیبایی موها با این راهکارهای فوق العاده

toranj
برای داشتن موهایی زیبا باید مراقبت های روزانه فوق العاده ای را داشته باشید.

به گزارش الودکتر: همه ما مخصوصا بانوان به داشتن موهای سالم و زیبا علاقه مند هستیم. اما گاهی جنس موهایی که درایم یا خود ضعیف هستند یا بر اثر استفاده بیش از حد از رنگ مو و وسایل گرمایشی خشک کننده ضعییف می شوند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع مشکلات مو و راه حل های مناسب برای رفع ان مشکلات آشنا کنیم. به هر حال مراقبت روزانه از مو از ارکان مهم برای داشتن موهای زیباست.

تقویت موهای نازک با سیلیکون

اکثر افراد از موهای نازک همیشه شکایت می کنند اما هنوز هم درمان برای موهای نازک وجود دارد. برای بهتر شدن موهای نازک باید  از محصولاتی که شامل سیلیکون هستند استفاده کنید، مانند دی متیکون یا سیکلمتیکون. این مواد لایه ای را روی موهایتان ایجاد می کند که آنها را از نازکی در می آورد. بعد از شستشو نیز سیلیکون از بین نمی رود و همچنان روی موهای شما باقی می ماند.

برای داشتن موهای سالم ماهی و انواع مغزها را بخورید

همه مواد مغذی که برای بدن شما مناسب است، موهای قوی تر و سالم تر را نیز برایتان به ارمغان می اورد و موها را تقویت می کنند.  چربی ها وپروتئین و امگا 3 کمک می کنند پوست سر سالمی داشته باشید. سبزیجات ، لوبیا و هویج نیز برای موهایتان مناسب است. مراقب باشید از رژیم غذایی که باعث کاهش وزن سریع می شوند استفاده نکنید. آنها می توانند مواد مغذی مورد احتیاج بدن شما را از بین ببرند و به طور ناگهانی با موهایی نازک تر و شکننده تر مواجه شوید.

آب ولرم برای شستشوی موها

آب گرم می تواند روغن های حفاظتی طبیعی روی مو را از بین ببرد. و درخشش طبیعی موهایتان ممکن است ناپدید شود. این به این معنی نیست که شما حتما باید از دوش آب سرداستفاده کنید  تا از موهای خوب و عالی بهره ببرید اما بهتر است به جای استفاده از آب گرم برای شستن موها از آب ولرم استفاده کنید. شامپو را روی سر ماساژ دهید تا پوست سرتان نیز از شامپو بهره ببرد.

موهای آسیب دیده

اگر شما اغلب موهای خود را با سه شوهار یا اتوی مو خشک می کنید – یا از رنگ مو بسیار استفاده می کنید – باید بدانید ک هاین وسایل می تواند به سلامتی موی شما اسیب برساند مخصوصا لایه بیرونی موی شما که نشان دهنده زیبایی شما نیز هست ممکن است با این وسایل آسیب ببینند.  خوشبختانه، محصولات مو برای کمک به موهای اسیب دیده جود دارند. انها باید شامل پروتئین باشند و باید بدانید که باید در مدت زمان طولانی از آنه ااستفاده کنید تا نتایج خوبی را روی موهایتان مشاهده کنید.

از شانه دندانه پهن استفاده کنید

وقتی موهای شما کاملا خشک است برای شانه کردن آنها اقدام کنید، هرگز موی خیس خود را شانه نکنید. برای شانه کردن مو از شانه دندانه پهن استفاده کنید، حتی شما می توانید از برس نرم برای این کار استفاده کنید.

شانه زدن بیش از حد موها سبب شکنندگی و کشیدگی موهایتان می شود. بعد از شستشو فورا موها را شانه نزنید. بگذارید رطوبت آن خشک شود سپس به آرامی آنها را با انگشتانتان باز کنید. بعد از این عمل می توانید موهایتان را شانه کنید. سعی کنید از شانه هایی با دندانه بزرگ استفاده کنید

شوره سر

شوره سر نوعی خشکی پوست نیست . اختلال پوستی ناشی از پوست سر می باشد که با مالش روغن به پوست سر فقط می توانید آن را بدتر کنید. با استفاده از شامپوهای مناسب و با دارومی توانید این موارد را رفع کنید – بهتر است از داروخانه یا متخصص پوست کمک بگیرید برای انتخاب شامپوی مناسب. شامپو را برای 5 دقیقه روی سرتان بگذارید بماند تا پوست سرتان به آن اغشته شود و سپس ان را بشوئید. اطمینان حاصل کنید که کاملا شستشوی خوبی می دهید. شامپوی مناسب برای مراقبت از موهایتان را با توجه به جنس مو و همچنین بسته به منطقه آب و هوایی محل سکونت خود انتخاب کنید. از تعویض زود به زود برند شامپو خود اجتناب کنید و به برند شامپوی سازگار با موی خود وفادار باشید.

شستشوی موها

3 بار در هفته موهای خود را به شست و شوی با شامپو مخصوص سرتان عادت دهید، با این کار از انباشته شدن خاک و گرد و غبار در فولیکول های مو جلوگیری می کنید. چون ذرات خاک فولیکول های سر شما را مسدود می کنند که این امر باعث ریزش مو و متوقف شدن رشد مجدد موهایتان می شود.

تعویض بالشت

بالشت پنبه ای به موهای شما آسیب می زند، چون باعث می شود تارهای مو شما کشیده شوند و این امر عامل اصلی موخوره است. این نوع بالشت ها همچنین چربی طبیعی پوست را جذب می کنند و باعث خشک و وز شدن موها می شوند.  در حقیقت پارچه های پشمی یا بالشت های پنبه ای با ایجاد الکتریسیته ساکن باعث کشیدگی موهای شما و در نتیجهشکستگی موها می شوند.

منبع: الودکتر

کارهای روزمره مراقبت از مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ