راه‌های مراقبت از پا و کفش‌های مناسب مردان

mahdie.mohtashami
بسیاری از مردان تا زمانی که لازم نباشد به پاهای خود اهمیت نمی‌دهند. اما بهتر است که پاهای خود را سالم نگه دارید و از خود نگه داری کنید. در این مقاله راه‌های ساده و ابتدایی برای نگه داری ناخن‌هایتان به شما آموزش می‌دهیم و سپس کفش‌های مناسب برای پای مردان را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

بسیاری از مردان تا زمانی که لازم نباشد به پاهای خود اهمیت نمی‌دهند. اما بهتر است که پاهای خود را سالم نگه دارید و از خود نگه داری کنید.  در این مقاله راه‌های ساده و ابتدایی برای نگه داری ناخن‌هایتان به شما آموزش می‌دهیم و سپس کفش‌های مناسب برای پای مردان را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

قارچی‌های بین انگشتان پا

قارچ یکی از مواردی است که ناخن‌های افراد ورزشکار را تحت تاثیر قرار می‌دهد آن‌ها را پوسته پوسته و زرد می‌کند. عفونت‌های ناشی از قارچ‌ در ناخن‌ها زمان زیادی برای درمان لازم دارد. اگر داروهای زیاد و گرانی را به پیشنهاد داده شد برای درمان هرچه سریع‌تر و بهتر قارچ‌های ناخن آن ها را جدی نگیرید تنها داروهای موضعی و قرص‌های ضد قارچ کفایت می‌کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بهترین راه درمان قارچ‌های ناخن پیشگیری از وقوع آن می‌باشد. ناخن‌های خود را به طور مرتب کوتاه و تمیز کنید تا پاهای شما دچار قارچ نشود. 

نکته‌های مهم برای داشتن ناخن‌های سالم و محکم

برای اینکه هرچه بهتر از ناخن‌های محافظت کنید بهتر است که ناخن‌ها را چهارگوش کوتاه کنید و برای اینکار بهتر است بجای استفاده از ناخون‌گیر از قیچی استفاده کنید. 
تا آنجا که می‌توانید از پوشیدن کفش‌های نوک تیز و تنگ خودداری کنید به دلیل اینکه باعث آسیب رساندن به پاهای شما می‌شود. ناخن در گوشت پا فرو می‌رود و باعث ایجاد درد می‌شود. هنگام شستن پاهای خود باید دقت کنید که با آب گرم و صابون زیر ناخن‌های خود را تمیز کنید. 

ماساژ دادن پاها

ماساژ پا بهترین درمان برای پاهای شما می‌باشد. برای از بین بردن هرچه بیشتر خستگی، بهبود گردش خون و حفظ سلامتی پا بهتر است که ماساژ پا را به برنامه‌های خود اضافه کنید.  برای اینکار شما می‌توانید یک ماساژور مخصوص برای پای خود خریداری کنید یا یک توپی مانند توپ تنیس معمولی یا هرشی دیگری را زیر پاهای خود قرار داده و آن را از انگشتان خود به سمت پاشنه پای عقب و جلو کنید تا هرچه بیشتر پاهایتان به گردش در بیاید. 

استایل کفش های مردانه

کفش های نوک تیز به نظر مرز جنسیتی ندارد این نوع کفش ها خطرات مشابهی را برای مردان نیز در بردارد مانند بونیون، کژشستی و درد به منظور پیشگیری از این موارد حتما از کفش هایی استفاده کنید که جلوی بازتری دارند شاید کفش های راحت تر به مذاق شما خوش نیاید ولی حتما پاهایتان از شما تشکر خواهند کرد!

سبک های تناسبی: کفشهای مینی مالستیک Minimalist Shoe

دنیای مد هر روز شاهد تغییرات زیادی است یکی از این تغییرات طراحی کفش هایی با نام مینی مالستیک است کفش های برهنه که تلاش می کند حالت طبیعی پا و مکانیسم آن را تقلید کند هدف این کفش ها ایجاد احساس راه رفتن بدون کفش است، درحالی که کفش پوشیده اید! مشکل اینجاست که این کفش ها از پاشنه و انگشتان محافظت نکرده و ضربه وارد شده به پاها را جذب نمی کنند به علاوه، در بعضی از برندها، انگشتان کاملا از هم جدا می شوند که با روند طبیعی راه رفتن منافات دارد

استایل ورزشی: کفش های کفه گهواره ای Roker Bottoms

این نوع کفش ها می توانند حرکات پا به هنگام راه رفتن را تسهیل کنند این مدل می تواند به تخفیف درد مفاصل کمک کند همچنین این مدل برای افراد دارای ناهنجاری های ملایم پا نیز مفید می باشد هرچند، این مدل کفش برای افراد مسن تر یا افرادی که دارای بیماری هایی هستند که بر تعادل یا قدرت ماهیچه های آنها تاثیر گذار است، توصیه نمی‌شود

سه نکته برای انتخاب کفش مناسب

اگر می خواهید با پاهایتان مهربان باشید، خانم برنر این سه نکته را گوشزد می کند: • حتما کفشی که انتخاب می کنید در قسمت پنجه از انعطاف کافی برخوردار باشد اما زیادی ارتجاعی نباشد • از قوس مناسب برخوردار باشد • دارای پاشنه با ضخامت مناسب بوده که ارتفاع آن بیشتر از ۵ سانتیمتر نباشد

چگونه کفش مناسب انتخاب کنیم؟+ ترفندهایی کلیدی

چگونه کفش مناسب فصل سرما را انتخاب کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ