درمان های طبیعی سرما خوردگی و آنفلونزا:

parya
بسیاری از درمان های طبیعی می تواند دوره بیماری را کوتاه کند و تعدادی از آنها نیز ممکن است کمک کند که بهتر شوید. با ما همراه باشید تا ببینید کدام یک بیشترین کمک کننده خواهد بود.

درمان های طبیعی سرما خوردگی و آنفلونزا:

جای تعجبی نیست که این نوع درمان ها محبوب است. ما هنوز هیچدرمان سرماخوردگی یا آنفلونزا نداریم. درحالی که واکسن آنفلونزا ممکن است از آن پیشگیری کند و بعضی از داروهای تجویزی ممکن است علائم آن را کوتاه تر کند. بیشتر داروهای معمول تنها علائمش را کاهش می دهد. بسیاری از درمان های طبیعی می تواند دوره بیماری را کوتاه کند و تعدادی از آنها نیز ممکن است کمک کند که بهتر شوید. با ما همراه باشید تا ببینید کدام یک بیشترین کمک کننده خواهد بود.

سرخارگل (اکیناشا):

این مکمل گیاهی دارویی ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به از بین بردن عفونت ها کمک کند. اما هنوز واضح نیست که آیا از سرماخوردگی جلوگیری می کند؟ بیشتر شواهد نشان می دهد که سرخارگل به پیشگیری از سرماخوردگی کمک نمی کند، اما بعضی تحقیقات نشان می دهد که علائم آن تا یک یا دو روز کوتاه می شود. سایر مطالعات می گوید تاثیری بر سرماخوردگی ندارد. امتحانش کنید، زمانی که احساس می کنید بیماری شروع شده است برای 7 تا 10 روز از این گیاه استفاده کنید.

زینک

بعضی از مطالعات نشان می دهد که در مبارزه با ویروس هایی مثل سرماخوردگی به ما کمک می کند. این مطالعات بیان می کند که این مواد معدنی، تولید پروتئین های خاصی در بدن را که ویروس های سرماخوردگی از آن ها برای اضافه شدن استفاده می نمایند، متوقف می کند. در حالی که زینک از سرماخوردگی پیشگیری نمی کند، اگر در 24 ساعت اولیه شروع سرماخوردگی از آن استفاده کنید، ممکن است به کوتاه کردن مدت زمان بیماری و کم کردن شدت آن کمک می کند. باید مصرف زینگ را تا 5 روز ادامه دهید. FDA می گوید از اسپری های بینی زینک برای سرماخوردگی استفاده نکنید، چراکه بعضی از افراد می گویند این ها به طور دائمی حس بویایی را از بین می برد.

ویتامین C

قدرت مبارزه با سرما خوردگی آن، نامشخص است. بعضی تحقیقات اشاره می کند که ویتامین C می تواند علائم سرماخوردگی را حدود یک روز کوتاه کند. اما یک تحلیل و بررسی از مطالعات متعدد نشان می دهد، فقط افرادی که ویتامین C روزانه با دوز پایین mg200 استفاده می کنند و تحت فشار کمتری از استرس ها بوده اند، به طور قابل ملاحظه احتمال سرماخوردگی کمتری دارند. استفاده از ویتامین C تنها بعد از شروع علائم سرماخوردگی مفید نشان داده نشده است.

سوپ مرغ

این روشی ست که مادربزرگ ها از آن استفاده می کرده اند. سوپ مرغ می تواند به علائم سرماخوردگی از بیش از یک روش کمک می کند. تنفس کردن در بخار آن می تواند گرفتگی بینی را کم کند. هر قاشق خوردن از آن می تواند جبران مایعاتی باشد که از دست داده اید. مایع گرم و نمکی آن می تواند به تسکین گلو درد کمک کند.

چای داغ:

چای داغ مزایای مشابه سوپ مرغ را دارد. تنفس در بخار آن گرفتگی ها را تسکین می دهد درحالی که خوردنش نیز باعث تسکین گلودرد می شود و مایعات بدنتان را حفظ می کند. چای سبز و سیاه مزایای اضافی نیز دارد، این ها آنتی اکسیدان هایی در بدن ایجاد می کند که احتمالا به خوبی به بهبود سرماخوردگی کمک می کند.

این نوشیدنی بزرگسالان یک درمان شب هنگام برای سرماخوردگی است. اگر که نمی خواهید قبل از خواب چای سیاه یا هر نوشیدنی کافئین داری بخورید، یک لیوان داغ از آن را درست کنید. یک قاشق چایخوری عسل اضافه کرده، یک شات کوچک ویسکی یا بوربون و لیمو اضافه کنید. این ترکیب می تواند گرفتگی ها را کاهش دهد، گلو را آرام کرده، سرفه را تسکین داده و به خوابتان کمک کند. یک لیوان از آن را مصرف کنید چرا که مصرف زیاد الکل نمی گذارد صبح به موقع بیدار شوید.

سیر

سیر یک مبارز باکتری از گذشته شناخته شده است. و یک مطالعه نشان داده است که مکمل سیر اگر روزانه مصرف شود ممکن است بهپیشگیری از سرماخوردگی ،کمک کند. اما تحقیقات بیشتری نیاز است تا نشان داده شود این تاثیرات حقیقی است یا خیر. سیر مواد مغذی دارد و استفاده از آن در غذا به عنوان چاشنی وعده های غذایی زمانی که بینی تان کیپ شده و بو را حس نمی کنید، به شما کمک می کند.

بخور

تنفس در بخار می تواند گرفتگی بینی را از بین برده و زمانی که بینی کیپ شده یا آبریزش بینی دارید به تسکینش کمک کند. می توانید به اتاق های بخار بروید یا یک کاسه آب گرم بگذارید و حوله ای بر روی سرتان قرار داده و روی آن خم شوید یا به سادگی به حمام بروید در را ببندید و آب گرم را باز کنید و بخور دهید.

قطره نمکی

اسپری کردن یا چکاندن آب نمک در بینی می تواند خلط ها را کم کرده و به شما کمک کند که از شر آنها راحت شوید. این کار گرفتگی بینی را کم می کند. می توانید شوبنده های شور بینی بدون نسخه را خریداری کنید یا خودتان آن را درست کنید. اگر خودتان درست می کنید، از آب بدون آلودگی استفاده کنید، این آب می تواند مقطر، استریل، قبلا جوشیده شده و در حال حاضر خنک یا تصفیه شده (که با یک فیلتر 1میکرون تصفیه شده است)، باشد. 250 گرم آب گرم با یک چهارم قاشق چایی خوری نمک یک چهارم قاشق چایی خوری سودا مخلوط کنید. از یک سرنگ استفاده کنید و درحالی که یکی از سوراخ های بینی تان را گرفته اید این محلول را با سرنگ به سوراخ دیگر وارد کنید. این کار را 2 تا 3 بار تکرار کنید و سپس همین کار را با سوراخ دیگر بینی انجام دهید. بعد از اینکه تمام شد مطمئن شوید که وسایل را به خوبی با آب بدون آلودگی بشویید تا میکروب ها از بین بروند و اجازه دهید تا در معرض هوا خشک شود.

نتی پوت

می توانید از همان ترکیب آب نمک استفاده کنید. این کار به شما اجازه میدهد که راه بینی تان را با کمک آب شور باز کنید. این کار مخاط جمع شده در بینی را رقیق تر و تخلیه شان را آسان تر میکند. تحقیقات نشان داده است که نتی پوت می تواند علائمی مثل گرفتگی، فشار و دردهای ناحیه صورت را به خصوص در افرادی که مشکلات سینوس مداوم (مزمن) دارند، کاهش دهد. نتی پوت در بتری هایی با یک سر لوله ای که در بینی قرار می گیرد، خارج می شود و باعث ایجاد فشار برای بیرون کشیدن عفونت سینوس ها و بینی می شود.

پماد منتول

روزهایی که سرماخورده اید و مدام بینی تان را پاک می کنید می تواند باعث شود که پوست اطراف سوراخ بینی زخم و سوزناک شود. یک درمان ساده این است که زیر بینی تان (نه داخلش) یا روی سینه یا گلو را با یک پماد منتول مرطوب کنید. بخور منتول سرفه را تسکین می بخشد و راه های گرفته را باز می کند. اما از این پماد روی پوست های آسیب دیده و برای کودکان زیر 2 سال استفاده نکنید.

غرغره آب نمک

این کار ممکن است به بهبود گلودردتان با کاهش التهابات گلو و بیرون ریختن تحریک کننده ها و باکتری ها کمک کند. محلول آب گرم با یک قاشق چای خوری نمک را 4 بار در روز غرغره کنید تا خراش های ایجاد شده در گلو را مرطوب نگه دارید.

استریپ بینی

از این نوارها روی برامدگی بینی تان برای بازکردن راه های تنفسی بینی استفاده کنید. اگر نتواند گرفتگی را به طور کامل از بین ببرد، فضای بیشتری را برای جریان هوا ایجاد می کند، که در این صورت خواب شب راحت تری خواهید داشت.

اجازه دهید تب کارش را بکند.

این یک درمان طبیعی اصلی ست. بالا آمدن دمای بدن با سرماخوردگی و آنفلونزا با گرم کردن زیاد بدن برای زنده نماندن باکتری ها عمل می کند. اما اگر باعث ناراحتی تان شده است، خوب است که از چیزی برای درمانش استفاده کنید. مایعات زیادی بخورید و اگر تب تان بیش از 40 درجه شد و سریع پایین نیامد، فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر نوزادتان 3 ماه یا کمتر داشت درصورتی که تبش بالاتر از 38 درجه بود فورا به پزشک تان مراجعه کنید. کودکان اگر تب کمتری از 38.5 درجه داشته باشند معمولا نیاز به درمان دارویی نیست مگر اینکه احساس ناراحتی کنند. 

در تخت خوابتان استراحت کنید.

 چه کسی زمان دارد که یکی دو روزی را زیر پتو بگذراند؟ اما زمانی که زیاد استراحت کنید، بدنتان به طور مستقیم انرژی بیشتری برای مقابه با باکتری ها خواهد داشت. گرم نگه داشتن خود نیز مهم است، بنابراین به زیر پتو بروید و به سیستم ایمنی تان اجازه دهید تا بدنتان را بهبود بخشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ