راه های جلوگیری از میگرن

toranj
برای جلوگیری از میگرن، مقاله زیر را که در ارتباط با دلایل و راهکارهای جلوگیری از میگرن است را مطالعه کنید.

به گزارش الودکتر: میگرن یکی از بیماری هایی است که می توانید با کنترل عادات غذایی و داشتن رژیم و عادت های خوب از ان اجتناب کنید. در ادامه بیشتر راجع به میگرن و راه های جلوگیری از ان خواهید خواند.

عادات خوب

باید عادت های خوبی را در خود بپرورانید. هیچ وعده غذایی را حذف نکنید و حتما در طول روز آب بنوشید. خیلی قهوه ننوشید و سعی کنید مقدار کافئین بدنتان را کنترل کنید. هر شب 7 تا 8 ساعت حتما بخوابید؛ احتمال دارد که میگرن با کمتر از 6 ساعت یا بیشتر از 9  بیشترشود. ورزش منظم، به ویژه برای قلب، اندورفین ها را تقویت می کند و مناسب است.

مواد مغذی

داشتن هرچه بیشتر مواد مغذی در رژیم غذایی شما ممکن است به جلوگیری از میگرن کمک کند. مثلا :

    منیزیم، یک ماده معدنی در سبزیجات، دانه ها، آجیل و دانه ها است.

    آنتی اکسیدان در ماهی های چرب و غلات کامل وجود دارد.

    ریبوفلاوین، ویتامین B در شیر و گوشت گاو نیز وجود دارد و شما باید آنها را به بدن خود وارد کنید.

    ملاتونین، یک هورمون در مغزاست که خواب را تنظیم می کند، در بسیاری از غذاهای گیاهی مانند گوجه فرنگی،   زیتون، گردو، جو و برنج نیز یافت می شود.

قبل از اینکه آنها را به عنوان مکمل مصرف کنید، از پزشک خود درباره آنها بپرسید.

نظارت و مدیریت براسترس

در پایان هر روز درباره استرس خود بنویسید. اگر مقدار استرستان بالا باشد بهتر است با یک پزشک صحبت کنید و از داروهای میگرنی برای کاهش دردر و استرس استفاده کنید. همیشه با پزشک در تماس باشید چون اون می داند که بهترین انتخاب برای شما چه چیزی است.

یوگا برای کاهش استرس عالی است. اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید، مثل 5 بار در هفته، ممکن است نشانه های میگرن را کمتر دریافت کنید.

داروهای پیشگیری از میگرن

اگر به درمان های عادی و طبیعی از طریق خوراک و استراحت پاسخی برای جلوگیری از دردتان نگیرید و بیش از 4 روز  در ماه درد میگرن داشته باشید، پزشک ممکن است از داروهای پیشگیرانه استفاده کند. شما می توانید این داروهای تجویز پزشک را به طور مرتب برایکاهش شدت درد میگرن استفاده کنید. این داروها شامل داروهای تشنج، داروهای فشار خون  و برخی از داروهای ضد افسردگی باشند. مهار کننده های CGRP یک مدل جدید از داروهای پیشگیرانه هستند که ممکن است پزشک شما  آن را توصیه کند.

بوتاکس

اگر شما دارای میگرن مزمن هستید، یک سری از تزریقات درون بوتولینتوکسین می تواند چند ماه دید شما را تسکین دهد. اینها را در زیر پوست و یا به عضلات اطراف سر، گردن و شانه هایتان تزریق می کنند تا سیگنال های عصبی را برای کاهش درد از بین ببرد  تا حملات کمتری داشته باشید. این کاربرای همه پاسخگو نیست و البته که کمی هزینه بردار است.

از چرخه قاعدگی خود آگاهی داشته باشید

برای بسیاری از زنان، میگرن یک الگوی ماهانه را دنبال می کنند، اغلب درزمان قبل و در طول هر دوره از پریودی انهاست. مصرف NSAID ها (مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن) یا داروهای پیشگیرانه برای چند روز قبل از دوره  مورد نظر شما، ممکن است کمک کند. اگردوره شما نامنظم است، از پزشکتان در مورد استفاده از قرص های کنترل بپرسید و به طور مداوم از انها استفاده کنید.

تاثیر نور روی میگرن

معمولاً خمیازه می‌تواند یکی از علائم شروع حمله‌های میگرنی باشد و به خصوص خمیازه‌های متوالی نشان از سردرد‌های میگرنی دارد.

نور ممکن است نور باعث تشدید سردرد میگرنی شود و معمولاً افراد مبتلا به عارضه میگرن به مکان‌های تاریک پناه می‌برند، زیرا نور‌های خیره کننده و سر و صدای زیاد محیط سبب شروع میگرن آن‌ها می‌شود.

یک نوع از میگرن باعث سرگیجه، دوبینی و یا حتی عدم بینایی می‌شود، برخی افراد مبتلا به میگرن در مواقعی تعادل خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند به خوبی راه بروند.

به هوا و دمای هوا دقت کنید

ممکن است سرمای هوا، افزایش رطوبت و خشکی آن روی دردر میگرن شما تاثیر بگذارد پس حتما بدن خودتان را خوب بشناسید تا در برابر انواع هواها بتوانید درد میگرن خود را کنترل کنید. اگر میگرن را اغلب زمانی که دچار گرفتگی بینی، آبریزش بینی یا خارش دارید، شاید آنتی هیستامین ها بتوانند کمک کننده باشند، از پزشک خود بپرسید. از  decongestantsاجتناب کنید چون گاهی اوقات باعث میگرن می شوند. افراد مبتلا به میگرن معمولا بینی‌شان می‌گیرد و  دچار آبریزش بینی یا آبریختگی پلک هستند؛ یک پژوهشی ثابت شده است که ۹۰ درصد از افرادی که سردرد‌های سینوسی دارند مبتلا به بیماری میگرن هستند.

تاثیر جنسیت بر ابتلا به میگرن

میگرن در زنان شایع‌تر است. درمجموع، از هر پنج زن یک نفر مبتلابه میگرن است؛ درحالی‌که این اختلال از هر پانزده مرد، در یک نفر دیده می‌شود. برخی از محققان دریافتند که رابطه ژنتیکی بین میگرن و افسردگی ممکن است وجود داشته باشد.

 منبع: الودکتر

 پیشگیری از میگرن با 7خوراکی خوشمزه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ