افشای اطلاعات با ارزش درباره عسل!

parya
آیا می دانید مناش واقعی عسل چیست و چگونه تهیه می شود؟ در این مقاله قصد داریم اطلاعات با ارزشی درباره عسل را افشا کنیم.

زنبورها چگونه عسل تولید می کنند؟

این کار زمانی شروع می شود که زنبور عسل ها، روی یک گل می نشینند و شهد شیرین مایع آن را می مکند. آنها شهد را در کیسه هایی که “محصول عسل” نامیده می شود، ذخیره می کنند، جایی که آنزیم ها پیوند آن ها را شکسته و به قند ساده تبدیل می کند. در پشت کندو زنبورهای دیگر شهد را به کیسه عسل انتقال می دهند. بعد از آن زنبورها در بالای سلول های کندو قرار می گیرند و نسیمی ایجاد می کنند که این شهد را خشک می کند تا به عسل تبدیل شود، سپس سلول ها را با موم می بندند. زنبورها از 2 میلیون گل برای تولید 450 گرم عسل استفاده می کنند.

آیا عسل واقعا استفراغ زنبور است؟

زمانی که زنبورها شهد گل ها را می کشند، آن را در معده دوم که فقط برای عسل است، ذخیره می کنند.  درحالی که زنبورها زمانی که به کندو باز میگردند به ترتیت شهد را بالا می آورند، این کار کاملا یکسان نیست. حقیقت این است که از آنجایی که شهد هرگز به معده واقعی زنبور نمی رود پس بالا آوردن هم نیست.

عسل از کجا آمده است؟

بیشتر عسل ها از مزارع می آیند جایی که زنبورها محصولات کشاورزی مثل انواع توت ها، سبزیجات ، درختان میوه و درختان مغزیجات را گرده افشانی می کنند. در سال 2017 در آمریکا، زنبورداران حدود 67 هزار تن عسل جمع آوری کردند. بهترین عسل برای شمال داکوتا، کالیفرنیا جنوب داکوتا، فلوریدا و مونتانا است. بیش از یک سوم از محصولات ما بر اثر گردافشانی زنبورهاست و ارزش برداشت سالیانه را حداقل 15 میلیارد دلار، افزایش می دهند.

چه مدت است که مردم از عسل استفاده می کنند؟

انسان هزاران سال است که عسل جمع آوری کرده است. سنگ های هنری در اسپانیا برای 6 هزار سال قبل از میلاد نشان می دهد که مردم عسل برداشت می کرده اند. موم زنبور برای حدود 8 هزار سال قبل از میلاد در پخت و پزهای ترکیه پیدا شده است. در 2400 سال پیش از میلاد مصری های باستان در نگه داری زنبوران عسل، ماهر بودند. . زمانی که بشر اولیه جنگل ها را به مراتع تبدیل کردند، زیستگاه زنبورعسل را در جایی که گل ها و بوته ها رشد می کردند، به وجود آوردند. همانطور که کشاورزان به جاهای جدید نقل مکان کردند، زنبورعسل ها نیز به دنبالشان آمدند.

چگونه از عسل در آب جو استفاده می شود؟

قدیمی ترین نوشیدنی تخمیری شناخته شده با عسل ساخته شده بود. دانشمندان این ها را در کوزه های سفالی 9000 ساله در یک سایت در شمال چین پیدا کرده اند. دستور ساخت آن همچنین شامل برنج و میوه است. امروزه از عسل برای ساخت آبجوی شیرین یا خشک استفاده می کنند که می نوان به آن رایحه و عطر و طعم اضافه کرد. خیلی از آبجوسازها می انگبین ایجاد می کند که تنها از تخمیر عسل به دست می آید. اما می انگبین، آب جو نیست.

عسل در مقابل شکر:

در این مباحثه، عسل ممکن است یک لبه تیز داشته باشد. عسل آنتی اکسیدان، آمینواسید و ویتامین دارد، اما بعضی از کارشناسان می گویند، فواید عسل خیلی کم به نظر می رسد. به علاوه کالری یک قاشق چای خوری عسل 21 است و در مقایسه با آن همین مقدار شکر 16 کالری دارد. به کودکان زیر یک سال عسل ندهید چراکه ممکن است مقداری سم بوتولیسم داشته باشد که باعث می شود کودکان بیمار شوند.

آیا عسل به درمان آلرژی کمک می کند؟

عسل حاوی گرده گل است و به همین علت بعضی از افراد برای تسکین تب یونجه و سایر آلرژی ها از عسل محلی استفاده می کنند. این ایده مشابه آلرژی کار می کند. اما به ندرت بعضی گرده های موجود در عسل، گرده هایی هستند که باعث عطسه  کردن افراد  و آمدن اشک از چشمانشان می شود. علم واضح می گوید:خوردن عسل به بیشتر افراد برای حساسیت های فصلی کمکی نخواهد کرد.

آیا عسل می تواند به شما برای التیام دادن جراحات کمک کند؟

استفاده از عسل برای درمان جراحات و سوختگی ها بخشی از درمان های سنتی برای قرن ها بوده است. ترکیبات عسل طبیعی دارد که با باکتری ها مبارزه کرده، باعث التیام می شود و از ورود عفونت ها جلوگیری می کند، همچنین ورم را کم می کند. برای ایمنی قبل از اینکه از آن بر روی زخم یا سوختگی استفاده کنید، عسل نوع درمانی از داروخانه ها بخرید. اگر جراحت جدی است، همیشه به پزشک مراجعه کنید.

عسل را چه قدر می توان نگه داشت؟

عسل یک طول عمر مفید تعجب انگیزی دارد. محققان کوزه های عسلی را در مقبره های مصر پیدا کرده اند که برای هزاران سال پیش بود و هنوز برای خوردن سالم بود. وجود رطوبت کم آن، اسیدهای قوی و ترکیبات آنتی باکتریال در عسل تقریبا این را غیر ممکن می کند که تا زمانی که مهر و موم شده است فاسد شود. آن را در ظرف در بسته و در جای خشک و خنک مثل آبدارخانه نگه دارید. اگر شکرک زد آن در ظرف غیر پلاستیکی، در باز در یک ماهی تابه آب داغ قرار دهید تا زمانی که دوباره صاف شود.

ژل سلطنتی چیست؟

ژل سلطنتی یک غذای فشرده برای زنبور ها است. هر زنبور تازه متولد شده آن را برای چند روز می خورد. اما زنبور عسل هایی که قبلا معین شده اند تا به ملکه تبدیل شوند، تا زمان بزرگسالی از این ژل سلطنتی استفاده می کنند و این دلیل آن است که ملکه ها بزرگ تر اند و از بقیه زنبورها بیشتر عمر می کنند. بعضی از افراد می گویند که ژل سلطنتی یک غذای فشرده برای انسان نیز هست و می تواند هرچیزی را از طاسی تا یائسگی گرفته و آرتیریت، درمان کند. اما ادعاها در مورد ژل سلطنتی فراتر از واقعیت است.

عسل مانوکا چیست؟

این عسل تیره، از شیره درخت مانوکا در نیوز لند درست می شود و یک درمان محبوب مردمی برای زخم ها، سوختگی ها و زخم معده است. این عسل یک ترکیب آنتی باکتریال دارد که بین همه انواع از عسل ها منحصر به فرد بوده و به همین دلیل است که توجه دانشمندان را جلب کرده است. تحقیقات جدید از استفاده از مانوکا برای التیام زخم ها و بیماری های پوستی و مبارزه با باکتری های مرگبار حمایت می کند. این عسل همچنین وعده هایی برای درمان بعضی از انواع سرطان ها می دهد.

آیا عسل می تواند علائم سرماخوردگی را کمتر کند؟

والدین تان زمانی که به شما برای سرماخوردگی عسل می دادند، معتقد بودند برایتان مفید است. مطالعات نشان می دهد که مقدار کمی از آن می تواند به کودکان در کم تر کردن سرفه و خواب بهتر (در مقایسه با داروهای موجود در بسیاری از شربت های شناخته شده و قرص های آلرژی)، کمک کند. فقط آن را به کودکان زیر یک سال ندهید زیرا ممکن است باعث بوتولیسم شود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ