دستِ دوم این وسایل را به هیچ وجه نخرید!

toranj
خرید وسایل دست دوم می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به شما و سلامتیتان وارد کند.

به گزارش الودکتر: شاید شما ماه ها پول پس انداز کرده اید تا بتوانید لباسی نو یا وسیله ای جدید را  بخرید اما وقتی به بازار رفتید متوجه قیمت های سرسام اور شده اید. ممکن است این ایده به ذهنتان برسد که ازلباس های دست دوم خریداری کنید اما بهتر است بدانید که نباید به هیچ وجه این کار را بکنید. در ادام هبیشتر با این موضوع که چرا نباید وسایل دست دوم بخرید آشنا می شوید.

لباس و وسایل کودک

در انتخاب و خرید لباس و اسباب بازی های کودکان بسیار دقت کنید. دقت داشته باشید که وسایل بازی آنها که از پلاستیک و دیگر مواد ساخته شده است درارای جنس خوبی باشند و از سرب در انها استفاده نشده باشد. بچه ها از یزرگتر ها حساس تر هستند و هر گونه ناخالصی در وسایل انها می تواند باعث بیماری های جبران ناپذیری در آنها شود. همینطور باید وسایلی را برای انها انتخاب کنید که ویژگی ایمنی را حتما داشته باشند. در خصوص وسایل مورد استفاده ی کودکان، استانداردهای ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و به طور قطع شما مایلید کالسکه ای برای فرزندتان تهیه کنید که تا حد ممکن ایمن باشد. اما ممکن است عیوب یک کالسکه ی دست دوم را در نگاه اول تشخیص ندهید و بدون آنکه متوجه شوید کالسکه ای معیوب خریداری کنید.

صندلی ماشین کودک

برای حفظ ایمنی کودکان باید از صندلی کودک در ماشین استفاده کنید. اما این امر بسیار مهم است که شما بدانید از چه صندلی با چه فرم و جنسی استفاده می کنید. عمر مفید این صندلی ها 6 ماه است پس اصلا و ابدا صندلی های دست دوم را برای کودکان خود نخرید و یا استفاده نکنید. مواد به کار رفته در آنها بر اثر تابش خورشید در تابستان و سرما در زمستان به زودی از بین می روند و بنابراین ایمنی خود را نیز از دست می دهند.

دود سیگار

شاید خنده دار به نظر آید اما هیچ وقت وسیله ای را که در خانه یک فرد سیگاری وجود دارد را نخرید و به منزل نیاورید. دود سیگار در یک خانه به لباس ها، پشت مبل ها و پرده ها و خیلی چیزهای دیگه سرایت می کند و در آنجا رخنه می کند. شاید بعد از ساعاتی دیگر بوی سگار حس نشود اما خطرات آن بر روی وسایل خانه باقی مانده است و می تواند باعث بیماری های خطرناکی شود. بهتر است اینطور وسایل را از خانه های ادم هایی که بسیار سیگار می کشند نخرید. حتی اگر در منزل شما و یا همسرتان نیز سیگار می کشید بهتر است با خواندن این مطلب بیرون از خانه سیگار بکشید. چون باقی ماندن دود سیگار بر روی لباس و وسایل باعث بیماری های تنفسی جدی در شما و فرزندانتان می وشد.

تخت خواب کودک

تخت خواب های کودک را نباید از فامیل یا دست دوم فروشی ها خریداری کرد. چون بعد از ژوئن 2011 ارتفاع استاندارد این تخت خواب ها و وسایل و مواد مورد نیاز برای ساخت انها تغییر کرد و به بیانی پیشرفت عمده ای در این باره وجود داشته است. پس بهتر است به سلامتی فرزند خود بیشتر اهمیت دهید و در صورت لزوم از تخت خواب های سالم و نو از مغازه های مطمئن خریداری کنید.

چون سلامتی تخته ها و نوع بستن تشک و قرار گرفتن ان روی تخت بسیار پر اهمیت است و برای سلامتی فرزندتان امری مهم می باشد.

لوازم آرایشی

در مورد استفاده از لوازم آرایشی دست دوم در مجلات و اینترنت نکات خوبی گفته شده است و شما خوب می دانید که نه تنها نباید این کالاها را خریداری کرد بلکه نباید از لوازم آرایشی دوست و یا حتی خواهرتان نیز استفاده کنید.

برس ارایشی را در نظر بگیرید که چطور می تواند هر نوع آلودگی را به خود جذب کند. اگر آن برس یرای یک فردی بود ه باشد که دارای التهابات پوستی بوده پس به راحتی آن باکتری ها می تواند روی موهای برس قرار بگیرد و نفر دوم به راحتی با استفاده از ان، انها را به پوست خود انتقال می دهد. ساده ترین عوارض استفاده از این محصولات تبخال و جوش های پوستی است.

دی وی دی پلیر

با اینکه خرید دی وی دی های دست دوم فکر خوبی است، اما خرید پلیر آن ها اصلا فکر خوبی نیست؛ زیرا این دستگاه ها لیزرهایی دارند که به مرور مستهلک می شوند و به طور ناگهانی از کار می افتند.

میکروفن و بلندگو

میکروفون ها وسایل صوتی بسیار حساسی هستند که در برابر ضربه مقاومت زیادی ندارند و نگهداری درست از آن ها بسیار مهم است. مانند لپ تاپ ها آسیب های این وسایل نیز به راحتی قابل مشاهده و تشخیص نیست و کارایی آن ها با ضربه خوردگی به شدت به خطر می افتد.

کلاه

کلاه های دست دوم معمولا انتخاب مناسبی برای هیچ کس نیستند. اگر می خواهید کلاه دست دوم بخرید باید از تمیز بودنشان مطمئن شوید تا موجب حساسیت پوستی و مویی نشوند. معمولا اگر کلاه ها را بشویید حالت استحکام در قسمت نقاب خود را از دست می دهند.

منبع: الودکتر

 ارتباط دود دست دوم سیگار و اختلال در رشد مغز جنین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ