دیابت نوع 2 و مکمل ها

toranj
برای دیابت نوع 2 مواد طبیعی به عنوان جایگزین داروهای شیمیایی نیز وجود دارد که در حقیقت مکمل هایی برای این بیماری محسوب می شوند.

به گزارش الودکتر: هرچند سازمان بهداشت و دارویی امریکا جایگزین کردن مواد طبیعی و غذاها را به جای داروهای شیمیایی دیابتی ها کار درستی نمی داند اما برخی مبتلایان به این بیماری ادعا دارند که با برخی غذاها و میوه ها مانند خربزه تلخ توانستند سطح قند خون خود را در این بیماری کنترل کنند. در ادامه بیشتر راجه به مکمل های بیماران دیابتی می خوانید.

ابتلا به دیابت

وقتی بحث کنترل قند خون به میان می آید، روش های شناخته شده متعددی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید: ورزش منظم، خوردن غذاهایی که  شاخص گلیسمی (GI) کمی دارند، خوابیدن کافی، کنترل استرس  و مصرف داروهای دیابت . اما هر کسی که  به دیابت نوع 2مبتلا است، می داند که تمام این مراحل ساده تر از انجام آن است – و گاهی اوقات سخت است که به دنبال درمان های مختلف برای این بیماری بسیار سنگین بگردیم.

اطلاعات زیادی با جستجو در اینترنت بدست می آید که نمی توان به آنها مخصوصا برای درمان بیماری ها استناد کرد. تا کنون تمام بیماران مبتلا به دیابت تنها زیر نظر پزشک بودند و با طب سنتی و سوزنی نتوانستند به این بیماری فائق آیند.

خربزه تلخ به عنوان راهی برای کمک به کاهش A1Cشما

گرتا لینت،در کارولینای شمالی،افزایش سطح A1C داشت که دیابت نوع 2 را نشان می داد. بنابراین، علاوه بر تمرینهای ورزشی مناسب، رژیم غذایی و دارو، اندوکرینولوژیست او پیشنهاد داد  با خوردن خربزه تلخ، سطح آن را در بدن خود کاهش دهد . “او گفت که، به طرز حیرت انگیزی، تمام بیمارانش که از مشاوره اش پیروی کرده اند، کاهش قابل توجهی در A1C خود را تجربه کرده اند.”

ظرف مدت سه ماه با استفاده از آب خربزه تلخ توانست سطح A1C را از 6.5 یه 5.9 برساند.

او معتقد است که خربزه تلخ نقش مهمی را ایفا می کند و برخی از پژوهش ها این ایده را پشتیبانی می کند: مطالعه ای که در مجله Ethnopharmacology منتشر شد اشاره کرد که خربزه تلخ اثرات “منفی” بر کاهش قند خون دارد. محققان خاطرنشان می کنند که در حالی که این میوه ممکن است کمک کننده باشد ،اما این نتایج نشانه ای از عدم مصرف دارو نیست. محققان تأثیر هیپوگلیسمی  تلخ (خربزه تلخ) را در کسانی دیدند که مصرف روزانه کمتر از 1000 میلی گرم گلوکوفاژ (متفورمین) داشتند.

فواید درمانی خربزه تلخ

میوه ی کارلا (karela) که در زبان عمومی خربز ه تلخ نامیده می شود یکی از گیاهان معروفی است که در آسیا، آفریقا و جزایر کارائیب می روید. تحقیقات گسترده ای در خصوص این میوه آغاز شده است. چرا که بیان شده این میوه تلخ تاثیر قوی بر مبارزه با سلول های سرطانی دارد.

گیاه خربزه تلخ یکی از گیاهان رونده نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری و از خانواده کدوئیان است. این گیاه به صورت خودرو در آسیا، آفریقا و جزایر کاریب رشد می کند و میوه های آن خوراکی می باشند. این میوه های خوراکی بسیار تلخ هستند به همین دلیل به آن خربزه تلخ گفته می شود.

در طب سنتی هند، بخش های مختلف این گیاه به عنوان کاهنده دیابت، ملین، ضدصفراوی، قی آور، دافع کرم روده، درمان سرفه، بیماری های تنفسی، بیماری های پوستی، درمان زخم ها، نقرس و رماتیسم کاربرد دارد.

مکمل های منیزیم برای کمک به کمبود های تغذیه ای صحیح

اگر شما در معرض دیابت هستید، احتمالا غذاهای حاوی فیبر، پروتئین و چربی سالم را برای قند خونتان مفید می دانید. اما دقت کنید که افراد مبتلا به دیابت باید منیزیم را دراولویت موادی که به بدنشان می رسانند قرار دهند، چرا که این گروه در معرض کمبود این مواد معدنی است. این همان چیزی است که جنیفر رایچ از آلنتانو، پنسیلوانیا، می گوید که زمانی که او به دنبال راه حلی برای کمک به به دیابت نوع 2 خود داشت دکتر او توصیه شدیدی روی مصرف منیزیم داشته است.

مطالعات این مفهوم را پشتیبانی می کند در یک نظرسنجی که  در مجله Bio Elephants Research منتشر شده است نشان می دهد کمبود منیزیم همراه با کمبود انسولین می باشد که نشانه دیابت نوع 2 است.

کارولین دین، عضو هیئت مشاوره پزشکی انجمن متانول منیزیم که در Kihei در هاوایی مستقر است، می گوید منیزیم مهم است زیرا به انسولین در بدن کمک می کند تا گلوکز را به سلول های بدن منتقل کند. “اگر منیزیم کافی برای انجام این کار نباشد، هر دو انسولین و گلوکز افزایش می یابد. دکتر دین می گوید: گلوکز اضافه شده به عنوان چربی ذخیره می شود و سبب افزایش وزن و دیابت می شود، همچنین توضیح می دهد که منیزیم نیز “صدها آنزیم را فعال می کند که هضم، جذب و استفاده از پروتئین، چربی و کربوهیدرات را کنترل می کنند”. پس منیزیم نه تنها برای افراد سالم نقش مهمی را بازی می کند بلکه برایبیمارارن مبتلا به دیابت نوع 2 نیز از جمله مواد و مکمل های واجب به شمار می رود.

 منبع:الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ