دیابتی ها، صبحانه را فراموش نکنید!

pegiu
افراد دیابتی صبحانه را فراموش نکنید،ادامه این مطلب را حتما بخوانید.

صبحانه

صبحانه یک وعده بسیار مفید برای افراد است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.اما برای افراد دیابتی و یا مشکوک به دیابت، صبحانه بسیار ضروری می باشد.ادامه این مطلب از الودکتر را بخوانید.

رابطه دیابت و صبحانه

خوردن صبحانه به طور منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد .بازنگری جدید نشان می دهد که نخوردن صبحانه حتی یک بار در هفته احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد. خوردن یک صبحانه سالم مانند تست تخم مرغ و آووکادو می تواند به کاهش میزان دیابت نوع 2 کمک کند. اگرچه متخصصان تغذیه، پزشکان و والدین سالها توصیه کرده اند که یک صبحانه مغذی بخشی اساسی از یک شیوه زندگی سالم است، بسیاری از مردم غذای صبح را نادیده می گیرند. در واقع، یک نظرسنجی از گروه NPD گزارش داد که 1 از 10 آمریکایی صبحانه نمی خورند. بررسی ای که در ماه نوامبر 2018 در مجله تغذیه از انجمن تغذیه آمریکا منتشر شدنشان داد که صبحانه بسیار مناسب و مفید است. مطالعه نشان می دهد که نخوردن صبحانه فقط یک روز در هفته، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 6 درصد افزایش می دهد. نخوردن صبحانه چهار تا پنج روز در هفته این خطر را به میزان 55 درصد افزایش می دهد. سابرینا شلزینگر، رئیس تحقیقات گروهی بررسی های سیستماتیک در مرکز دیابت آلمان در دوسلدورف و همکارانش اطلاعات سلامت از شش مطالعات مختلف را که بیش از 90 هزار فرد را نشان می دهند، تجزیه و تحلیل کردند. از آن 4995 نفر مبتلا به دیابت بودند. محققان خطر ابتلا به دیابت را بدون در نظر گرفتن وزن فرد مشاهده کردند .

مطالعه  نشان داد که شاخص توده بدنی (BMI) تنها در مقایسه با ریسک ابتلا به دیابت در افرادی که صبحانه را حذف کردند ، به میزان معینی است. طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، BMI اندازه گیری چربی بدن بر اساس وزن و قد است و اندازه گیری BMI بیش از 30 ،چاق است .

دکتر اسلسینگر در یک نشریه مطبوعاتی گفت: “حتی پس از توجه به شاخص توده بدنی، حذف  صبحانه همراه با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه بود. اگر چه او و همکارانش خاطر نشان کردند که چاقی یک عامل خطرناک برای دیابت نوع 2 است و افرادی که چاق  هستند بیشتر باید مراقبت موادی که در صبحانه می خورند ،باشند. “بسیار مهم است که بدانید بعضی از افراد که دچار اضافه وزن هستند فکر می کنند که با حدف صبحانه می توانند به وزن دلخواه برسند در صورتیکه  این می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود”، اسامه حمدی ، مدیر پزشکی برنامه بالینی چاقی در دانشگاه هاروارد مرکز دیابت دانشکده بوستون می گوید. “این تحقیق نشان می دهد که این رابطه حتی پس از تنظیم وزن بدن نیز وجود دارد.”

صبحانه نخوردن ممکن است به سایر رفتارهای ناسالم نیز مرتبط شود

نویسندگان تحقیق می گویند صبحانه نخوردن ممکن است به سایر رفتارهای سبک زندگی ناسالم مرتبط باشد. به گفته این گزارش، افرادی که صبحانه را از دست می دهند به سیگار کشیدن  روی می آورند و، کمتر استراحت می کنند و الکل مصرف می کنند.

Jan Rystrom، RD، مربی دیابتی در مرکز پزشکی سوئیت در سیاتل، که در تحقیقات دخیل نبود، می گوید: افرادی که صبحانه را حذف می کنند، ممکن است در طول روز بیشتر کالری مصرف کنند. این امر در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است. طبق نظر انجمن دیابت آمریکا، یک رژیم غذایی با کالری بالا از هر منبع سبب افزایش وزن می شود و افزایش وزن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

سایر تحقیقات علمی مزایای بیشتری برای خوردن یک صبحانه سالم نشان داده است. یک مقاله منتشر شده در نوامبر 2012 در مجله آمریکایی “شیوه زندگی پزشکی” پیشنهاد داد جوانانی که صبحانه مصرف می کنند، معمولا در طول روز انتخاب غذاهای سالم و بهتری دارند و دارای کنترل وزن بیشتری نسبت به افرادی که صبحانه  نمی خوردند ،دارند، در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند. به علاوه، انجمن قلب آمریکا می گوید که خوردن صبحانه خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، بیماری های ریه و سکته مغزی را کاهش می دهد.

یک صبحانه سالم برای افرادی که با دیابت زندگی می کنند چیست؟

هنگامی که به توصیه یک صبحانه سالم برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، می رسیم،کاهش میزان کربوهیدرات از اصلی ترین موضوعاتی است که به آن پرداخته شده است.برای افراد مبتلا به دیابت ،مشورت با پزشک متخصص در خصوص نخوه مصرف مواد و مواد مورد نیاز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

ورزش های مناسب برای افراد دیابتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ