درمان کمر دردهای مزمن با مدیتیشن!

atoosamirzavandi
با انجام مدیتیشن و یوگا می توان استرس ها و درد را از بدن خود دور کرد.

مدیتیشن می تواند بهتر از هر روش دیگری به درمان کمر درد مزمن کمک کند. این رو به عنوان یک روش جدید معرفی شده است.
تحقیقات نشان داده اند که برنامه ای با نام کاهش استرس ذهنی، روشی استاندارد برای مدیریت کاهش درد کمر است.
بعد از یک سال، افرادی که به این کلاس های مدیتیشن که استرس ذهنی را کاهش می دهند، رفته اند  40% بیشتر از افرادی که به دنبال روش های درمان متداول بوده اند، کمر دردشان پیشرفت بهتری داشته است.
در این کلاس ها افراد به صورت گروهی مدیتیشن یا یوگا انجام می دهند. تمرکزشان بیشتر بر روی آگاه شدن از افکار و احساسات بدن است بدون این که تلاشی برای تغییر آن ها داشته باشند. این ها گفته های دکتر دانیل محقق ارشد موسسه سلانتی سیاتل است.
به وضوح هنوز مشخص نیست که چرا آرامش ذهنی می تواند کمر درد را از بین ببرد. اما دکتر دانیل تاکید می کند که هیچ کس بر این باور نیست که درد ها همه ناشی از ذهن افراد هستند. همچنین بیان می کند که محققان مغز و اعصاب نشان داده اند که بدن و مغز به طور کامل در هم تنیده شده اند و بسیار به هم مربوطند. بنابراین مغز مسئول درد ایجاد شده در بدن است.
طبق نظریات پزشکان پس کلاس های مدیتیشن باعث می شود که افراد دردهای خود را بدون انجام هر گونه فعالیت فیزیکی بیرون بریزند و استرس را از خود دور کنند پس قطعا احساس بهتری پیدا خواهند کرد.

تحقیقی بر روی 342 فرد بزرگسال که از درد کمر برای مدت حداقل 3 ماه رنج می برده اند، انجام شده است. هیچ کدام از افراد علت مشخصی برای ایجاد درد نداشتند. .
برای افرادی که بدون دلیل دچار کمر درد می شوند، یک راه درمان به تنهایی کارساز نیست. زیرا شاید دلایل بسیاری موجب ایجاد درد شده است.
تیم دکتر دانیل به صورت اتفاقی افراد را در 3 گروه قرار دادند. گروه اول شامل کسانی بود که در تیم کاهش استرس ذهنی عضو بودند و 8 جلسه تمرینات مدیتیشن و یوگا را در منزل شروع کردند.
گروه دوم افرادی بودند که 8 جلسه درمان رفتار شناختی انجام دادند. رفتار شناختی شاخه ای از علم روانشناسی که به افراد آموزش می دهد چگونه افکار منفی را تغییر دهند و چگونه رفتار کنند.
درمان همیشه بر روی مغز کار می کند اما این کار با مدیتیشن بسیار متفاوت است.
افرادی که در گروه سوم قرار گرفتند این آزادی عمل را داشتند که از هر نوع درمانی که دوست دارند استفاده کنند مثل دارو یا فیزیوتراپی.
6 ماه این تحقیق در حال انجام بود و شواهد نشان داد که افرادی که در کلاس های کاهش استرس ذهنی شرکت کرده بودند 60% در فعالیت های روزانه خود پیشرفت کرده اند مثل راه رفتن، بالا رفتن از پله ها و ایستادن برای مدت طولانی. در حالی که در گروه سوم تنها 44% بهبود مشاهده شد.
افرادی که درمان رفتار شناختی را دریافت کرده بودند تقریبا 58% پیشرفت در طی شش ماه کسب کرده بودند.
چیزی که باعث شگفتی شده است این است که تاثیر کلاس های کاهش استرس ذهنی هنوز بعد از یک سال نیز از بین نرفتند اگر چه اکثر افراد تمام آن هشت جلسه را انجام ندادند.
در یک سال، 69 درصد از در انجام فعالیت های خود بهبود مشاهده کردند که 59 درصد شان  افرادی بودند که  درمان رفتار شناختی را دریافت کردند و 49 درصد، آن دسته از افرادی بودند که روش های درمانی استاندارد را انتخاب کردند. اما گزارش در مورد بهبود افرادی که در کلاس های مدیتیشن شرکت کرده بودند در حال افزایش بود.
دکتر گویال استاد یار دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز، کسی که در زمینه مدیتیشن مطالعه کرده است می گوید: افراد ممکن است مدام مدیتیشن کنند و تمرینات آن را به طور مرتب انجام دهند و از فواید آن بهره ببرند اما تمام اطلاعت هنوز به طور واضح بدست نیامده و نیاز به تحقیقات بیشتر ی است.
کاهش استرس ذهنی ابتدا گروهی بود که در دانشگاه ماساچوست گسترش یافت. بنابراین هنوز مشخص نیست که کلاس مدیتیشن موجود در محله شما همین نتایج را بگیرد.

دکتر دانیل نیز همین عقیده را دارد اما او می گوید که دسترسی به کلاس های کاهش استرس ذهنی  رو به افزایش است. او می گوید اگر مردم از این کلاس ها به اندازه ای که تصور می کنند نتیجه نگیرند شروع به تخریب آن می کنند. در صورتی که این کلاس تنها برای در مان کمر درد نیست و ممکن است برای هر نفر نتیجه ندهد. اما نکته مثبت این تحقیق این است که به مردم نشان میدهد که قدرت مغز و ذهن چقدر زیاد است و با تمرکز بر روی آن می توان حتی درد های فیزیکی را تا حدودی درمان کرد. تنها کافیست که استرس را از ذهن و بدن خود خارج کنید.
منبع الو دکتر

راهکارهای اساسی برای درمان کمر درد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ