راه های طلایی برای مقابله با استرس

mahdie.mohtashami
بسیاری از استراتژی های مختلف می تواند به شما کمک کند تا به استرس پیروز شوید. این استراتژی ها ممکن است بر روی شخصی کار کند و برروی شخصی دیگر بی نتیجه باشد. کلید این می‌باشدکه چیزهای کوچیک را تغییر دهید و به یاد داشته باشید که احتیاجی ندارد کامل باشید. یک راهکار موثر که بروی شما تاثیر می گذارد را پیدا کنید و حول محور آن عمل کنید.

نکاتی برای مقابله با استرس

بسیاری از استراتژی های مختلف می تواند به شما کمک کند تا به استرس پیروز شوید. این استراتژی ها ممکن است بر روی شخصی کار کند و برروی شخصی دیگر بی نتیجه باشد. کلید این می‌باشدکه چیزهای کوچیک را تغییر دهید و به یاد داشته باشید که احتیاجی ندارد کامل باشید. یک راهکار موثر که بروی شما تاثیر می گذارد را پیدا کنید و حول محور آن عمل کنید.

در اینجا چندین ترفند را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

اولویت بندی کارهای روزانه

هنگامی که دچار استرس می‌شویم، زمانی است که همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا آخرین وظیفه لیست روزانه را انجام دهیم. برای افراد عادی نمی‌باشد که وعده‌های غذایی خود را از دست دهند و قسمت‌های مهم زندگی از جمله به خود رسیدن را از برنامه هایشان حذف کنند. یک دقیقه فکر کنید و به این بیندیشید که به چه چیزی احتیاج دارید؟ متخصصان می‌گویند برای مراقبت از سگ خود چه وظایفی را انجام می‌دهید؟ ما همیشه سعی می‌کنیم حیوانات خانگیمان در آرامش باشند و هرچیزی که لازم داشته باشند ما در اختیار آن ها قرار می‌دهیم. اما به راستی پس خودمان چی؟ برای آسایش و راحتی خود چه می‌کنیم؟

لیست کارهای روزانه

استرس زمانی آغاز می‌شود که ما لیست بلند بالایی برای انجام دادن برای خود آماده می‌کنیم. به لیست خود نگاه کنید و ببینید کدام کارها می‌باشند که ضروری نیستند و می توانید بعد آن ها را انجام دهید؟ بجای آنکه در پایان روز خود را سرزنش کنید بخاطر لیست انجام نشده می‌توانید از مدت زمانی که  به چرخیدن در اینستاگرام یا شبکه‌های مختلف تلویزیونی می‌گذرانید را کوتاه و کمتر کنید تا به دیگر کارهای خود برسید.

به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی یکی از مهم ترین راه‌های کنترل استرس می‌باشد. انیس مدیر موسسه تحقیقات پزشکی رفتاری دانشکده پزشکی ایالتی اوهایو می گوید: “خواب کم باعث افزایش استرس در شخص می‌شود و اشتها را برای خوردن غذاهایی با چربی و قند بالا افزایش دهد.” زمانی که شخصی کمبود خواب داشته باشد توانایی ذهن  برای تنظیم میزان گرسنگی کاهش می‌یابد. کمبود خواب به این معناست که شما میل کمتری برای ورزش کردن دارید و بهره‌مندی از فواید ورزش کردن را از دست می‌دهید. برای جلوگیری از افسرده شدن بزرگسالان باید در طول شبانه روز باید بین هفت تا هشت استراحت داشته باشند.

زمانی برای آرامش در نظر بگیرید

فرقی نمی‌کند که سه بار در هفته به باشگاه ورزشی بروید، آخر هفته‌ها پیاده‌روی کنید، یوگا تمرین کنید یا شبی یک ساعت کتاب بخوانید؛ شما نیاز دارید که زمان و فضایی را برای آرامش ذهن خود و دور کردن افکار منفی در نظر بگیرید.

ساعتی را با خانواده بگذرانید

سعی کنید حداقل یک وعده‌ی غذایی را در طول روز در کنار خانواده یا اگر تنها هستید، در کنار دوستان‌تان میل کنید این کار به کاهش استرس شما بسیار کمک می‌کند.  حتی بهتر است یک وعده‌ی غذایی را در خانه تهیه کنید و در کنار هم میل کنید.

بگویید “نه”

استرس های ناشی از قبول خواسته های بی مورد دیگران را با گفتن یک “نه”، به کلی از زندگی بیرون کنید. البته گفتن همین “نه به ظاهر ساده، چندان هم آسان نیست.

حس شوخ طبعی خود را پرورش دهید.

یکی از موانع موجود برای رهایی از استرس، جدی گرفتن بیش از اندازه مسائل است. گاهی با ساده گرفتن مسائل، کارها بهتر پیش می روند. در ضمن با اضافه کردن حس شوخ طبعی به کار و زندگی روزمره، لذت بیشتری نیز از انجام کارهای متفاوت خواهید برد.نگرانی برای چیزی که نمی توانید هیچ تغییری در آن ایجاد کنید را متوقف کنید. سعی کنید همه چیز را همانطوری که هست، بپذیرید. هرچند که شاید تنها گفتنش راحت باشد، اما این بهترین کاری است که میتوانید برای کنار آمدن با مسائل این چنینی انجام دهید.

چگونگی ریلکس کردن و تکنیک های آرام سازی را فرا بگیرید

به یک موسیقی آرام، ملایم و مثبت گوش کنید. ترجیحا موسیقی های بی کلام و آرامش دهنده انتخاب کنید که برای مدیتیشن نیز استفاده می شوند. روی تخت دراز بکشید، چشمان خود را ببندید، تنفس خود را کنترل کنید و ذهن خود را از دنیای بیرون خالی کنید. یک دوش آب گرم بگیرید و در صورت امکان دقایقی را در وان حمام ریلکس کنید. این کار باعث می شود که دقایقی را تنها به دور از دنیای بیرون سپری کنید و همچنین ذهن و بدن شما آرام شود.

آیا درمانی طبیعی برای استرس شب امتحان وجود دارد؟

وقتی استرس معده را نشانه می گیرد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ