اگر فشار خون بالا دارید این کارها را انجام دهید

atoosamirzavandi
فشار خون بالا را رژیم غذایی درست و تغییر سبک زندگی به راحتی کنترل کنید.

تقریبا 46 درصد از بزرگسالان در امریکا از فشار خون بالا رنج می برند. اما متاسفانه بیشتر افراد از این که دچار فشار خون هستند اطلاعی ندارند. دکتر لارنس متخصص قلب و عروق و رئیس موسسه قلب عروق میسوری عقیده دارد که فشار خون یک قاتل خاموش است و می تواند باعث بیماری های سکته قلبی، مشکلات کلیوی و سکته شود.
طبق دستورات جدید، اگر فشار خون شما بالای 80/130 میلی متر جیوه باشد، مقدار فشار خون بالاست و برای جلوگیری از عوارض بلند مدت باید به پزشک مراجعه کنید.
در ادامه 5 مورد برای افرادی که فشار خون بالایی دارند و نیاز است که بدانند را معرفی می کنیم:

فشار خون خود را به طو منظم چک کنید:

به طور کلی، به هر نفر توصیه می شود که فشار خون خود را حداقل یک بار در سال اندازه گیری کند. همچنین آزمایش هایی برای جلوگیری از افسردگی و سرطان ها.
اندازه گیری فشار خون بستگی به فرد و موقعیت او دارد. به عنوان مثال اندازه گیری فشار خون یک بار در سال برای افرادی که جوان یا بزرگسالانی که وزن مناسبی دارند کافی است. اما افراد مسن تر ممکن است نیاز داشته باشند که تعداد دفعات بیشتری فشار خون خود را چک کنند. فشار خون بالا در افراد مسن تر شایع تر است. دیگر فاکتور های خطرناک و ریسکی که موجب فشار خون بالا می شوند شامل:
•    وزن بالا
•    مصرف زیاد نمک
•    بی تحرکی
•    سیگار کشیدن
اگر شخصی شرایط حادتری مثل بیماری های قلبی، دیابت یا نارسایی های کلیوی دارد، باید فشار خون خود را به طور منظم تری کنترل کند.
اکثر افراد به رژیم غذایی و روش زندگی خود توجهی نمی کنند و کمی در صدد تغییر آن برای یک زندگی بهتر نیستند. آن ها بیشتر به توصیه های پزشکی برای مصرف دارو توجه می کنند. با پزشک خود در مورد بالا بودن فشار خون و نحوه تغییر رژیم غذایی برای بهبود آن صحبت کنید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

با اندازه گیری مداوم فشار خون بالا بودن آن را سریع تر می تواند تشخیص داد.

بالا بودن فشار خون می تواند فریب دهنده باشد زیرا در طول روز می توان فشار خون های متفاوتی داشت. به عنوان مثال فشار خون در مطب دکتر می تواند بالا تر از حد معمول باشد زیرا ممکن است که عصبی باشد. برای این که مطمئن شوید که آیا فشار خون بالایی دارید یا نه، چندین مورد را باید بدانید. استانداردترین راه برای اندازه گیری فشار خون استفاده از دستگاه الکترونیکی است و قبل از آن باید به مدت 5 دقیقه در اتاق نشسته باشید. یعضی از افراد ممکن است که در منزل فشار خون خود را طی 24 ساعت اندازه گیری کرده و گزارش آن را اعلام کرده باشند.
اندازه گیری فشار خون در منزل بهتر است تا این که در مطب پزشک این کار را انجام دهید زیرا در منزل فرد آرامش بیشتری دارد.
می توانید فشار خون خود را هر 7 روز یک بار در منزل اندازه گیری کنید. علاوه بر آن بالاترین حد توسط فشار خون خود را محاسبه کنید و به پزشک اطلاع دهید. این کار باعث می شود که دکتر بهتر بتواند تشخیص دهد که آیا دچار فشار خون بالا شده اید یا نه و چگونه باید آن را کنترل کرد.

حتما از دستگاه فشار خون سنج دیجیتالی استفاده کنید.

افرادی که قصد دارند فشار خون خود را در منزل اندازه گیری کنند باید حتما یک دستگاه دیجیتالی آن را بخرند که بالای آرنج بسته می شود زیرا دستگاه های دیگر که به انگشت بسته می شوند نتایج دقیقی ارائه نمی دهند. سبک زندگی خود را تغییر دهید تا نیازی به استفاده از داروها نباشد.

تغییر سبک زندگی

گاهی تغییر سبک زندگی برای کاهش فشار خون کافی است. در دیگر موارد، ممکن است نیاز باشد علاوه بر تغییر سبک زندگی دارو نیز مصرف کرد تا بتوان فشار خون را کنترل کرد. پزشکان توصیه می کنند که غذاهایی که حاوی سدیم هستند را کاهش دهید. برای این کار بهتر است که از خوردن نمک بپرهیزید.

علائم حمله قلبی و سکته را یاد بگیرید.

حمله قلبی و سکته معمول ترین حالت اورژانسی افزایش فشار خون است. اگر دارای فشار خون بالایی هستید باید خود و اطرافیان تان در مورد علائم سکته و حملات قلبی آگاهی داشته باشند. از علائم حمله قلبی، گفتار نامفهوم و تار دید است. اگر این علائم را در خود مشاهده کردید و یا اطرافیان متوجه رفتار عجیب شدند باید به اورژانس زنگ بزنید.
علائم سکته در مردان و زنان متفاوت است. در مردان فشار قفسه سینه، تهوع همراه یا بدون استفراغ، پوست سرد و بی حس از نشانه های سکته است و در زنان ناگهان تنگی نفس همراه یا بدون فشار در قفسه سینه، خستگی زیاد، تهوع همراه یا بدون استفراغ.
منبع الو دکتر

علائم فشار خون بالا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ