راه هایی برای ورزش کردن در طول روز

toranj
برای اینکه در طول روز برنامه ورزشی داشته باشید این مقاله را بخوانید.

به گزارش الودکتر: گاهی همه ما میخواهیم روزی 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشیم تا سالم و سرحال تر باشیم اما شما می توانید در حین آشپزی و مسواک زدن دندان و… در طول روز این فعالیت بدنی دلخواه خود را داشته باشید.  ورزش کردن قطعا نیازی به باشگاه و وسایل ورزشی سنگین ندارد شما می توانید در حین انجام کار، حرف زدن و حتی تلویزیون دیدن نیز ورزش روزانه تان را انجام دهید. با این مقاله همراه باشید تا به شما بگوید چگونه باید از کمترین دقایق خود استفاده کنید.

fidget-cizes

شما تنها با انجام حرکات fidget-cizes می توانید در طول روز 500 کالری بسوزانید. وقتی زندگی پر از اضطراب و استرس می شود و نمی توانید برنامه ورزشی مداومی را پیش بگیرید این حرکات می تواند به شما کمک کند.

1- ماهیچه های بدن خود مثلا ماهیچه های شکم خود را در هر حالتی که هستید منقبض کنید. مثلا وقتی در آسانسور ایستاده هستید یا در صف فروشگاه ایستاده اید و یا در حال راه رفتن هستید. هیچ کس نمی داند که شما در حال انجام حرکات ورزشی هستید اما بعد از مدتی تاثیر این حرکات به ظاهر ناچیز و کوچک را خواهید دید.

2- پاهایتان را تکان دهید: مثلا وقتی پشت میز نشسته اید سعی کنید پاهایتان را تکان دهید تا کمی ورزش کند. یا شب، هنگام مسواک زدن سعی کنید با بالا و پایین بردن پاهایتان کمی کالری مصرف کنید.

3- چند قدم به زندگی خود اضافه کنید: برای مثال ماشین خود را کمی دور تر از محل کارتان پارک کنید تا مجبور شوید تا اداره یا محل کارتان پیاده روی کنید. یا از پله ها به جای اسانسور استفاده کنید تا مجبور شوید کمی به بدنتان و پاهایتان تحرک هدیه بدهید.

4- در حین چرت زدن: اگر در اتاق نشیمن جلوی تلویزیون دراز کشیده اید سعی کنید یک پتو روی زمین پهن کنید و روی آن دراز بکشید  تا در هنگام پخش پیام های بازرگانی بتوانید کمی بدنتان را کش بدهید و حرکات ساده ورزشی را انجام دهید. این کار می تواند موثر باشد. حتی اگر روی مبل نشسته اید می توانید دستان خود را از پشت روی مبل تکیه بدهید و به عنوان یک اهرم برای بالا و پایین بردن خود روی مبل از آنها استفاده کنید. به هر حال این بدن شما است که همه حرکات ورزشی را انجام می دهد پس باید تصممیم بگیرید تااینکارها را انجام دهید.

صبح‌ها زودتر بیدار شوید

خواب، یکی از عوامل مهم برای حفظ سلامتی و کاهش وزن محسوب می‌شود؛ اما فقط کافی است ۳۰ دقیقه صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید تا کمبود وقت برای انجام ورزش صبحگاهی نداشته باشید. ورزش‌کردن در صبح، فواید بسیار زیادی دارد؛ علاوه‌بر افزایش سطح انرژی، با تنظیم اشتها از پرخوری در طول روز جلوگیری می‌کند. بسیاری از افراد ورزش‌کردن را به ظهر موکول می‌کنند که دیگر خسته هستند. بهترین راهکار، ورزش‌کردن در ساعات ابتدایی روز است.

همچنین می توانید قرارها و یا ملاقات هایی را با دوستانتان داشته باشید که در فضای باز و پارک ها باشند تا بتوانید با یکدیگر پیاده راه بروید و یا بدویید و از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. به جای صرف وقت در محیط های مجازی یکدیگر را در دنیای واقعی و در حین تحرک ملاقات کنید و از با هم بودنتان لذت ببرید. طبق مطالعاتی که بر روی افراد با فعالیت و تحرک کم صورت گرفت، مشخص شد بعد از اینکه آنها ورزش‌کردن را به برنامه روزانه خود اضافه نمودند و تنها ۱۵ دقیقه در روز ورزش کردند، حداقل ۱۴ درصد احتمال بروز مرگ ناگهانی در آنها کاهش یافته بود.

انتخاب ورزش مورد علاقه تان

باید راهی را در پیش بگیرید که ورزش به بخشی از تفریحات شما تبدیل شود؛ مثلاً اگر دوست دارید روی تردمیل ورزش کنید و به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید، خب همین کار را انجام دهید. به‌دنبال هر فعالیت بدنی که دوست دارید بروید و تمرینات مورد علاقه خودتان را دنبال کنید. اگر دوچرخه سواری را دوست دارید می توانید از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه ای برای رساندن خود به محل کارتان استفاده کنید.

انجام وظایف خانه

اگر تا به حال از انجام کارهای خانه مانند جارو کردن و تمییز کردن و شستن کف آشپزخانه سر باز می زدید باید بدانید که اشتباه بزرگی را مرتکب می شدید چرا که همین کارها و وظایف خانه در روز 400 کالری از شما میگیرد و سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد.

می توانید در حین انجام کارهای خانه از موزیک مورد علاقه تان استفاده کنید و حرکات ورزشی بیشتری را نیز در حین انجام کار انجام دهید. یک تایمر را تنظیم کرده و تصمیم بگیرید تا جایی‌که می‌توانید به‌سرعت، تمیزکردن را شروع کنید. تضمین می‌کنیم که اگر این کار را با سرعت زیاد انجام دهید، بدون شک عرق خواهید کرد. البته اگر می‌خواهید کارهای سبک‌تر را انجام دهید؛ بهترین راه‌حل، اضافه‌کردن تعدادی حرکت شنا و لانگز است.

 منبع: الودکتر

 چه زمانی برای ورزش کردن مفید است؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ