دقایق کوتاه ورزش نیز تاثیر گذار است!

toranj
برای اینکه در طول روز ورزش کنید فقط منتظر زمان های طولانی برای ورزش کردن نباشید. زمان های کوتاه نیز تاثیر گذار هستند.

به گزارش الودکتر: شما خوب می دانید اگر میخواهید وزن کم کنید و ان را برای همیشه نگه دارید باید ورزش روزانه داشته باشید این را هم باید بدانید که فواید فعالیت جسمانی خیلی بیشتر از کاهش وزن می باشد تحقیقات نشان داده که ورزش می تواند سلامت ذهنی شما را نیز افزایش دهد. در این مقاله با شما بیشتر راجع به فواید ورزش کردن صحبت خواهیم کرد.

تاثیر ورزش به روی سلامت جسم وذهن

تمرینات منظم تناسب اندام طیف گسترده ای از اثرات مثبت بهداشتی، از جمله خطر ابتلا به سرطان و سکته مغزی، سلامت قلب و عروق ، عضلات قوی تر و کاهش میزان تراکم استخوان که مربوط به افزایش سن است را نشان داده است. ورزش نیز به سلامت مغز و رفاه عاطفی مرتبط است. و یک مطالعه منتشر شده در مجله Circulation نشان می دهد که ورزش، حتی بدون کاهش وزن، به شما کمک می کند که طول عمر بیشتری داشته باشید.

در اینجا کریستوفر برگر، PhD، CSCS، یک فیزیولوژی ورزشی و استادیار بالینی در دانشگاه ایالتی آریزونا در Pheonix، بطور خلاصه می گوید: “همه چیز با ورزش بهبود می یابد.”

و شاید یکی از بهترین یافته های جدید در مورد ورزش این است که تمام ان دارای مزایایی برای فعالیت بدنی است حتی اگر شما فقط یک فشار چند دقیقه را در روز بر روی عضلات خود داشته باشید. در حالی که پزشکان فکر میکردند که ما باید روزانه 30 تا 60 دقیقه تمرین را انجام دهیم، تحقیقات جدید نشان می دهد که ما می توانیممزایای ورزش را با مدت زمان هایی کوتاه تر در طول روز نیز داشته باشیم. دکتر برگر می گوید: “فقط 15 دقیقه در روز فعالیت شدید که باعث نفس نفس زدن می شود، مانند شنا، می تواند میزان متابولیسم و ​​کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی را در بر گیرد.”

ورزش سلامت مغز را بهبود می بخشد

تحقیقات گسترده ای رو ی سن و ورزش همگام با بالا رفتن سن انجام شده است و این نشان داده است که ورزش در بهبود سلامت مغز تاثیر بسیاری دارد و این توصیه به همه افراد شده است که بهتر است با بالا رفتن سن ورزش را حتما در برنامه روزانه یا حداقل هفتگی خود داشته باشند. شما تا به حال به خوبی می دانستید که ورزش چقدر در کاهش استرس و اضطراب مفید است اما خوب است بدانید که در کاهش بیماری های مغزی مانند آلزایمر نیز بسیار تاثیر گذار است.

و پژوهش منتشر شده در نوامبر 2017 در مجله NeuroImage نشان داد که ورزش هوازی  در بهبود عملکرد حافظه و حفظ سلامت مغز در سن بالا مفید است. این مطالعه که توسط محققان موسسه ملی پزشکی تکمیلی استرالیا در دانشگاه سیدنی استرالیا برگزار شد، به بررسی اسکن مغز از 737 نفر در سن 26 تا 76 ساله پرداخت. این گروه شامل ترکیبی از بزرگسالان سالم، افراد مبتلا به آلزایمر و سایر اختلالات شناختی، و افراد مبتلا به تشخیص بالینی بیماری های روانی، از جمله افسردگی و اسکیزوفرنیا بود. محققان دریافتند تمریناتی، مانند تمرین دوچرخه ثابت، راه رفتن روی یک تردمیل یا دوییدن، افت فشار مغز را کاهش داده و باعث کاهش سن در سلامت مغز می شود.

ورزش کمک به جلوگیری از پوکی استخوان می کند

لری مک کری، MD، گفت: ” انواع مختلف ورزش می تواند کمک به پیشگیری از پوکی استخوان، نازک شدن استخوان ها، ریسک شکستگی و سقوط های ناشی از شکستگی های ران، ستون فقرات، و مچ دست کند.” “انواع ورزش هایی که شامل ورزش هوازی، تمرینات مقاومتی و حتی تمریناتی هستند که باعث افزایش تعادل و چابکی می شوند می توانند بای سلامت مغز شما بسیار کمک کننده باشند.” ورزش تای چی همچنین می تواند در بهبود تعادل و قدرت عضلانی مفید باشد.

در کودکان و نوجوانان، ورزش منظم می تواند کمک به ایجاد استخوان های قوی کند. برگر می گوید: در بزرگسالان ورزش می تواند به کاهش  تراکم استخوانی که با سن ارتباط دارد کمک کند و می تواند به بهبود تعادل و هماهنگی کمک کند که می تواند به جلوگیری از افتادن و از دست دادن تعادل کمک کند.

ورزش و رابطه جنسی

ورزش منظم همچنین می تواند زندگی جنسی شما را افزایش دهد. استیسی برمن، ACE، مالک و بنیانگذار بوتکمپ استیسی در شهر نیویورک می گوید: “هنگامی که یک فرد تحریک می شود، جریان خون به اندام  تناسلی می رسد.” “گردش خون بهتر می تواند به کاهش اختلالات جنسی کمک کند که این با ورزش می تواند بهتر شود.

 همچنین می تواند موجب بهبود روحیه و افزایش اعتماد به نفس شود که این امر باعث بهبود رابطه جنسی برای شما و شریک زندگی شما می شود.

برگر توضیح می دهد که ورزش باعث تحریک سیستم غدد درون ریز می شود و می تواند عملکرد تولید مثل را بهبود بخشد. سیستم غدد درون ریز هورمون ها را در بدن ترشح می کند. این سیستم نقش مهمی در تنظیم متابولیسم، خلق و خوی، عملکرد بافت و عملکرد جنسی دارد.

منبع: الودکتر

9 مدل یوگای عجیب که تا به حال نشنیده اید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ