4 غذای مناسب برای مردان بالای 50 سال

atoosamirzavandi
با بالا رفتن سن قطعا مراقبت ها و داشتن رژیم غذایی سلام اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این مقاله 4 مواد غذایی مناسب برای مردان بالای 50 سال را معرفی خواهیم کرد.

اگر می خواهید راز این که، چگونه کمتر به دکتر مراجعه کنید را بدانید و آن را به حداقل برسانید، به آشپزخانه خود نگاه کنید.

متاسفانه هر چه مردها مسن تر می شوند مشکلات سلامتی آن ها مثل فشار خون بالا، بیماری های قلبی، قند خون بالا و سرطان پروستات بیشتر خواهد شد. البته که هیچ کدام از این بیماری ها اجتناب ناپذیر نیستند اما عادت های غذایی و این که چه غذاهایی را می خورید می توانند بر سلامتی و ابتلا به بیماری ها نقش مهمی را بازی کنند.

شما می توانید ریسک ابتلا به این بیماری ها را با بهبود رژیم غذایی کاهش دهید. تمرکزتان را بر روی غذاهایی که برای سلامتی مفید هستند بگذارید.

در این مقاله 4 مورد از بهترین غذاها برای مردان بالای 50 سال که باید به رژیم غذایی آن ها اضافه شود را معرفی خواهیم کرد واگر تا کنون این خوراکی ها را مصرف نمی کردید نیاز نیست که نگران شوید.

قارچ

قارچ جز غذاهایی است که حتی گیاه خواران آن را دوست دارند را با اضافه کردن دیگر طعم و مزه ها به آن، برای هر فردی غذایی دوست داشتنی خواهد بود. قارچ حاوی 20 کالری در  هر عدد و پتاسیم می باشد. طبق گفته انجمن قلب امریکا، پتاسیم موجود در قارچ می تواند اثر مخرب سدیم را خنثی کند در نتیجه در کاهش فشار خون نیز موثر است.

اضافه کردن قارچ به رژیم غذایی: می توانید آن را به سالاد اضافه کنید یا قارچ را کباب کرده و میل کنید و یا آن را ریز کرده و به خوراک لوبیا اضافه کنید.

آلبالو

تارت آلبالو می تواند مانند ضد التهاب عمل کند. معمولا در تیم های ورزشی مربیان به ورزشکاران پیشنهاد می دهند که آب آلبالو بنوشند تا التهاب ناشی از آسیب دیدگی های شدید را از بین ببرند.

در نتایج تحقیقی که در سال 2013 در مجله پزشکی و ورزشی اسکاندیناوی منتشر شد دریافتند که: ورزشکارانی که از تارت آلبالو استفاده کرده اند یا آب آلبالو را نوشیده اند، بازیابی ماهیچه ها افزایش یافته و التهاب آن ها را محدود ساخته و درد ایجاد شده در ماهیچه ها و عضلات را کمتر کرده است.

طبق مطالعات انجام و منتشر شده در نوامبر 2014 آلبالو می تواند به کاهش درد آرتروز و نقرس که نوعی دیگر از آرتروز می باشد کمک کند. نقرس در اثر بالا بودن اسید اوریک خون ایجاد می شود. محققان وجود ماده ای به نام آنتوسیانین را در آلبالو گزارش کرده اند که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

اضافه کردن آلبالو به رژیم غذایی: در فصل تابستان که زمان تولید آلبالو می باشد آن را به صورت تازه مصرف کنید. خوردن حداقل روزانه 10 آلبالو به افرادی که مبتلا به نقرس هستند کمک می کند که از حملات و درد ناشی از آن رهایی پیدا کنند. در انتهای سال که دیگر فصل آلبالو تمام شده است از آب آلبالو استفاده کنید.

بهترین خاصیت آلبالو ایجاد یک خواب عمیق و راحت است.

تخم مرغ ها

طبق گفته دکتر وایت سخنگوی آکادمی تغذیه در ویریجینیا، با افزایش سن مردها ماهیچه هایشان تحلیل می یابد. 

تخم مرغ ها منبع خوبی از پروتئین می باشند که به ماهیچه ها کمک بسیاری می کند و از تحلیل رفتن و کاهش حجم توده آن ها جلوگیری خواهد کرد.

طبق گفته متخصصان تغذیه تخم مرغ نقش مهمی در رژیم غذایی بازی می کند زیرا تخم مرغ حاوی لوتئین می باشد که خطر macular degeneration را کاهش می دهد. این بیماری گونه ای است که باعث ایجاد مشکل در بینایی و در نهایت کوری می گردد.

اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی: از خوردن تخم مرغ در وعدهای صبحانه، ناهار و شام لذت ببرید.

خانواده توت ها

توت ها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. تحقیقات هنوز در حال انجام است اما بعضی از آن ها دریافته اند که به عنوان مثال: بلوبری های التهاب، که باعث ایجاد سرطان می شود، را محدود می کنند. در تحقیق دیگر که بر روی مواد ضد سرطانی انجام شده است متوجه شده اند که مصرف مقدار کمی توت (توت فرنگی، تمشک و…) رشد سلول های سرطانی را محدود خواهد کرد.

تنها بلوبری ها به عنوان خوراکی ضد سرطان محسوب نمی شوند. رژیم غذایی که شامل توت خشک، توت سیاه، توت فرنگی باشد سرطان روده را 30 تا 70 درصد و سرطان کلون را 80 درصد کاهش خواهد داد. به عبارتی منظور از توت تمام خانوده توت را شامل می شود، که وجود آن ها در رژیم غذایی مفید هستند.

افزودن توت ها به رژیم غذایی: از توت ها می توان در ماست، سالاد یا دسر ها استفاده کرد. همچنین می توان در فصل تابستان که موقع رویش این میوه است آن ها را به صورت تازه مصرف کرد.

منبع الو دکتر

حفظ سلامت مردان با این رژیم غذایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ