رژیم مدیترانه‌ای و مزایای سلامتی

mahdie.mohtashami
گر یک رژیم غذایی در دینا وجود داشته باشد که در مورد مزایای سلامتی آن به طور گسترده و سیعی صبحت شده باشد و آن را تحسین کرده باشند.رژیم مدیترانه‌ای می‌باشد.

رژیم مدیترانه‌ای و مزایای سلامتی

گر یک رژیم غذایی در دینا وجود داشته باشد که در مورد مزایای سلامتی آن به طور گسترده و سیعی صبحت شده باشد و آن را تحسین کرده باشند.رژیم مدیترانه‌ای می‌باشد. 
در گزارش ابالت متحده و جهان، رژیم غذایی مدیترانه‌ای شماره 1 رژیم ها در دنیا می‌باشد. در لیست مزایا و فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌توانید کاهش وزن، سلامت قلب و مغز، پیشگیری از سرطان و پیشگیری از دیابت نام برد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای علاوه بر داشتن الگویی خاص برای خوردن و آشامیدن رژیمی برای کنترل و محدود کردن کالری میباشد.رژیم مدیترانه های بر خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه، آجیل، حبوبات، ماهی، روغن زیتون، مصرف متوسط لینیات کم چرب و مقدار کمی از گوشت قرمز تاکید می‌کند. در اینجا نگاهی به هشت مزایای رژیم مدیترانه ای را بررسی می‌کنیم. 

رژیم مدیترانه ای می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که با رعایت کردن رژیم غذایی مدیترانه‌ای شما میتوانید تیک تیک قلب خود را تنظیم کنید. در حدود پنج سال دانشمندان 7000 زن و مرد مبتلا به دیابت نوع 2 و کسانی که مشکلات قلبی داشتنه‌اند را زیر نظر گرفته‌اند. کسانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کردند و در رژیم غذایی خود از روغن زیتون و دانه‌های آجیل استفاده می‌کردند 30 درصد کتر از دیگران احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی را داشتند. رژیم مدیترانه‌ای باعث کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. 

رژیم مدیترانه‌ای احتمال سکته در زنان را کاهش می‌دهد

کسانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را الگو خود قرار می‌دهند کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی دچار می‌شوند. کسانی که در معرض سکته بودند پس از رژیم غذایی شانس خود را برای سلامتی افزایش دهند.

 یک رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند مانع از بیماری آلزایمر شود

زوال عقل یا دمانس یکی از خطرناک ترین و ناراحت کننده ترین شرایطی است که هر فردی می تواند در طول زندگی با آن مواجه شود. 
زوال عقل یک اختلال مزمن یا پایدار در فرآیندهای مغزی است که ناشی از بیماری یا آسیب به مغز بوده و علائم آن، اختلالات حافظه، تغییرات شخصیتی و استدلال معیوب است. 
حدود 47 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به زوال عقل هستند و هرساله بیش از 9.9 میلیون مورد جدید از این بیماری تشخیص داده می شود که بدین معناست در هر 3.2 ثانیه یک نفر مبتلا به زوال عقل می شود. 
طبق گزارش اخیر محققان، تغییر رژیم غذایی و مصرف سبزیجات پربرگ سبز نظیر اسفناج می تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را تا نصف کاهش دهد. 
محققان همچنین دریافته اند رژیم غذایی شبه مدیترانه ای موسوم به MIND ریسک ابتلا به اختلال شناختی را کاهش داده و ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 53 درصد کاهش می دهد. 
رژیم غذایی MIND نه تنها برای سلامت بهتر جسم توصیه می شود بلکه سلامت بهتر مغز را در طول عمر تضمین می کند. 
محققان ارتباط این رژیم غذایی با سلامت مغز را ناشی از مصرف غذاهای آنتی اکسیدانی که موجب کاهش التهاب می شوند می دانند. در رژیم غذایی MIND بر مصرف مواد خوراکی زیر تاکید می شود.

رژیم مدیترانه ای می تواند به کاهش وزن و ثابت ماندن وزن کمک کند

بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، دست‌‌کم به طور هم‌زمان به بیماری دیگری هم مبتلا هستند. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که قریب ۹۸ درصد افراد بزرگ‌سال آمریکایی مبتلا به دیابت حداقل به بیماری دیگری هم مبتلا هستند و حدود ۹۰ درصد آن‌ها هم‌زمان با دو بیماری درگیرند. از شایع‌ترین بیماری‌ها در این بیماران می‌توان به فشارخون بالا، اضافه وزن یا چاقی، بالا بودن چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.

مدیریت موفقیت‌آمیز بیماری دیابت به درمان بیماری‌های هم‌زمان وابسته است. تحقیقات حاکی از آن است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای در کاهش بروز این مشکلات بسیار مؤثر است. رژیم مدیترانه‌ای نوعی الگوی تغذیه‌ای محسوب می‌شود که عوامل پرخطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مانند چربی خون بالا، فشارخون و تری گلیسیرید بالا را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می‌بخشد. این رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، نان و سایر انواع غلات، لوبیا، دانه‌های خوراکی و آجیل، حداقل مواد فرآوری شده و غذاهای تازه فصلی است. روغن زیتون اصلی‌ترین منبع چربی استفاده شده در این رژیم غذایی است و در کنار آن، ماست و پنیر نیز از مقدار کم تا متوسط و کم‌تر از چهار عدد تخم‌مرغ در هفته در آن مصرف می‌شود. افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می‌کنند، کم‌تر گوشت قرمز را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند و تنها به مقدار کم اکتفا می‌کنند.

رژیم مدیترانه ای بگیر، باهوش شو!

راه های آب کردن چربی ران و پهلو با رژیم مدیترانه ای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ