بهترین نوشیدنی برای بیماران دیابتی

toranj
برای کاهش نگرانی های ناشی از نوشیدنی ها برای بیماران دیابتی این مقاله را بخوانید.

 به گزارش الودکتر: اگر چای سبز را بدون افزودن هیچ گونه شکر مصرف کنید می توانید مطمئن باشید که هیچ کالری ندارد و حتی این نوشیدنی را می توانید همیشه به صورت چای کیسه ای در کیف خود داشته باشید و از ان لذت ببرید. چای سبز مزایای بسیاری دارد به خاطر داشتن آنتی اکسیدان ها، ضد سرطان و ضد التهاب محسوب می شود و همچنین به پایین آوردن کلسترول شما نیز کمک بسیاری می کند. در ادامه بیشتر با خواص چای سبز آشنا می شوید.

چرا چای سبز برای دیابت نوع 2 خوب است؟

وقتی شما به دیابت نوع 2 مبتلا هستید، سلول های بدن شما نمی تواند قند خون را به طور موثر جذب کند. مقاومت انسولین- به عنوان منبع اصلی انرژی بدن- باعث افزایش گلوکوز موجود در خون می شود که ریسک ابتلا به بیماری قند خون را افزایش می دهد و شامل بیماری هایی مانند: ناراحتی قلبی، کبدی نیز می شود. وقتی شما انتخاب می کنید که چای سبز بنوشید در واقع کمک می کنید که روی سطح قند خون خود تاثیر بگذارید. هاروارد از دانشکده بهداشت عمومی چان خاطرنشان می کند که یکی از دلایل اصلی چاقی و شیوع بیماری دیابت شکر افزوده شده – یعنی قند اضافه شده در غذاهای محبوبی مانند نوشابه های ورزشی، سودا و آب میوه است. این بسیار مناسب برای رژیم غذایی شما است که چای سبز می تواند در تثبیت قند خون مفید باشد.

مزایای بهداشتی حمایت شده ازچای سبز برای دیابت

تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تاثیر چای سبز با کاهش وزن وجود دارد و در نتیجه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 قند خون خود را می توانند با نوشیدن این چای کنترل کنند. طبق اطلاعات تغذیه ای وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک فنجان ساده از چای سبز حاوی 0 کالری است. این بدان معنی است که جایگزین خوبی برای نوشابه های انرژی زا و نوشابه های شیرین و پر کالری است.

ساندرا آیرالو، MPH، RDN، مربی تایید کننده دیابت که در هیلتون سرتیپ کارولینای جنوبی مستقر است و سخنگوی انجمن آموزش دیابت آمریکا می گوید: هنگامی که شما وزنتان را از دست می دهید، حساسیت انسولین را افزایش می دهید و سطح قند خون خود را پایین می آورید. یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات علوم پزشکی  دوزهای مختلف چای سبز را در 63 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد بررسی قرارداد. محققان دریافتند که نوشیدن 4 فنجان چای سبز در روز به کاهش وزن و کاهش فشار خون کمک شایانی می کند.

توبی اسمیتسون، RDN، CDE، نویسنده برنامه غذایی غذای دیابت و تغذیه برای Dummies، توضیح می دهد که کاتکین ها در چای سبز باعث کاهش اثرات مقاومت به انسولین می شود و باعث کاهش جذب کربوهیدرات می شوند. (کاتکین ها یک نوع آنتی اکسیدان هستند). مطالعه ای که در مجله پزشکی علوم پزشکی مجله علوم پزشکی ایران منتشر شده در سپتامبر 2014 نشان می دهد که مصرف چای سبز به طور منظم – شرکت کنندگان یک تزریق 150 میلی لیتر سه بار در روزرا به مدت چهار هفته یک بار داشتند – مقاومت انسولین  در افراد مبتلا به دیابت و سطح HDL (“خوب”) کلسترول را افزایش می دهد. تزریق 3 گرم برگ چای در 5 اونس آب قوی تر از یک فنجان معمول چای سبز (2 گرم برگ چای در 8 اونس آب است)، اما اسمیتسون که در هیلتون سر، کارولینای جنوبی مستقر است می گوید که با مصرف چند فنجان چای سبز به طور منظم در روز، می تواند مزایای مشابهی را نیز در فهرست  خود داشته باشید. اما، او اشاره می کند که چای سبز به تنهایی  قند خون و کلسترول را کنترل نخواهد کرد – شما باید یک رژیم غذایی متعادل که کم قند، کم کربوهیدرات  وکم چربی اشباع شده است، را داشته باشید و مرتبا آنها را نظارت کنید.

اگر دچار دیابت هستید  چقدر باید چای سبز بخورید؟

Winonah Hoffman، RN، مدیر پرستاری در کلینیک منطقه ای آستین در آستین، تگزاس می گوید: تحقیقات نشان می دهد که  نوشیدن چای سبز، تا زمانی که شکر را به آن اضافه نکنید، اثرات منفی ندارد. Hoffman هنگام درمان افراد مبتلا به دیابت توصیه می کند هرگز قند را به نوشیدنی ها اضافه نکنید؛ در عوض، او توصیه می کند که شکر های طبیعی مثل استویا را برای شیرین کردن چای اضافه کنید.

استویا جایگزین قند است که از برگ گیاه استویا می آید. هافمن آن را به عنوان یک گزینه برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند پیشنهاد می دهد. زیرا کمتر از یک کالری در هربسته ان وجود دارد. مطالعه ای که در نشریه “اشتها” منتشر شده است نشان می دهد که از شیرین کننده های کم کالری که معمولا توسط افراد مبتلا به دیابت (از جمله آسپارتام و ساکاروز) استفاده می شود،استویا است و کشف شده است که میزان قند خون و انسولین پس از غذا را کاهش می دهد.

منبع: الودکتر

علائم افت قند که از آن خبر ندارید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ